DVD afspiller
Fra : Birgitte Behrendt

Dato : 08-03-01 18:23

Jeg har netop monteret et CD/DVD drev i min G3 desktop og det virker
fint, men nu har jeg lige købt en DVD film for at prøve mit drev, men
den starter ikke op som på en iMac DV.

Jeg er klar over at jeg mangler et program, men hvilket ? Og hvor kan
jeg hente det ?

Mac OS 9.1 US på en 233 G3 desktop.

Birgitte Behrendt

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-03-01 18:27

In article <1epyqz3.1k958qt1ywyxheN%birgitte@behrendt.dk>,
birgitte@behrendt.dk (Birgitte Behrendt) wrote:

> Jeg er klar over at jeg mangler et program, men hvilket ? Og hvor kan
> jeg hente det ?

Du kan nok ikke nøjes med et program, der skal, SVJV, noget hardware til
at dekode filmen.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Birgitte Behrendt

Dato : 08-03-01 18:31

> Du kan nok ikke nøjes med et program, der skal, SVJV, noget hardware til
> at dekode filmen.

Hej Martin

Hvad mener du ?

Birgitte Behrendt

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-03-01 18:52

In article <1epyret.jp2ned18z5pa8N%birgitte@behrendt.dk>,
birgitte@behrendt.dk (Birgitte Behrendt) wrote:

> Hvad mener du ?

Du skal have et kort der kan dekode MPEG2, jeg kender ikke til noget
software der kan afspille DVD-film på en standard beige G3 uden en
hardware dekoder.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Birgitte Behrendt

Dato : 08-03-01 19:03

> Du skal have et kort der kan dekode MPEG2, jeg kender ikke til noget
> software der kan afspille DVD-film på en standard beige G3 uden en
> hardware dekoder.

OK - det er da lidt nitte. Hvilken type kort taler vi om her ?

Birgitte Behrendt

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-03-01 19:37

In article <1epysvi.2kkzzdvt0gm2N%birgitte@behrendt.dk>,
birgitte@behrendt.dk (Birgitte Behrendt) wrote:

> OK - det er da lidt nitte. Hvilken type kort taler vi om her ?

Jeg kan dælme ikke huske hvad de hedder, men jeg mener desværre også at
prisen ikke er så langt fra en af de billige stationære DVD-afspillere.

Men søg lidt efter MPEG2-kort på nettet, så burde du finde ud af noget.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-03-01 21:01

> Jeg kan dælme ikke huske hvad de hedder, men jeg mener desværre også at
> prisen ikke er så langt fra en af de billige stationære DVD-afspillere.
>
> Men søg lidt efter MPEG2-kort på nettet, så burde du finde ud af noget.

Apples DVD player software kan også bruges såfremt man har et ATI
Rage128/RadeON baseret PCI grafikkort - Et rigtigt dekoder kort fra eks
Wired er selvfølgelig en bedre løsning.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg er boligløs i København fra 1 april

Fra : Birgitte Behrendt

Dato : 08-03-01 21:13

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Apples DVD player software kan også bruges såfremt man har et ATI
> Rage128/RadeON baseret PCI grafikkort - Et rigtigt dekoder kort fra eks
> Wired er selvfølgelig en bedre løsning.

Nå, det var heldigt for jeg netop kigget på et ekstra skærmkort, da jeg
2 skærme - en 21" og en 17".

Men hvorfor er et rigtigt dekoder kort kort bedre og kan det også brudes
som almindeligt skærmkort, så jeg kan arbejde med fx. Photoshop og
GoLive ?

Min ekstra 17" havde jeg tænkt at bruge til palletter og lignende.

Birgitte Behrendt

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-03-01 17:22

Birgitte Behrendt <birgitte@behrendt.dk> wrote:

> [...]
>
> Men hvorfor er et rigtigt dekoder kort kort bedre og kan det også brudes
> som almindeligt skærmkort, så jeg kan arbejde med fx. Photoshop og

Med en softwareplayer som Apples bruges CPU'en til afspilning - for det
første er kvaliteten ikke så flot som en dedikeret dekoderkort og
dernæst skal der bruges meget hukommelse og resurcer til at bruge CPU'en
til dekodning - eks kan man opleve at filmen hakker når musen betjenes,
afspilles der i baggrunden går filem ei stå osv.

Dekoderkort har envidere video out så dit du kan se filmen på dit TV og
nogle kort har tilmed lydudgang så du kan høre lyden på et surround
anlæg.

> Min ekstra 17" havde jeg tænkt at bruge til palletter og lignende.

det kan sagtens lade sig gøre.

NB. du skal bruge en "pachet" udgave af Apples DVD player i version 2.2
for at kunne afspille DVD via et ATI Rage128 PCI kort (eks ATI Orion) -
Den kan hentes på nettet og ellers er der vist i par stykker her i
gruppen der ligger inde med den.

Fra : N/A

Dato : 08-03-01 23:25

Fra : Peter Kiil

Dato : 08-03-01 23:25

in article newsspam2-C0FE8F.19372208032001@nntp117.netscum.dk, Martin Edlich
at newsspam2@mail.edlich.dk wrote on 08/03/01 19:37:

> Jeg kan dælme ikke huske hvad de hedder, men jeg mener desværre også at
> prisen ikke er så langt fra en af de billige stationære DVD-afspillere.
>
> Men søg lidt efter MPEG2-kort på nettet, så burde du finde ud af noget.

Det kunnne være et Wired4DVD kort. Og sådan et har jeg tilfældigvis
liggende! Interesseret?

/peter
--
Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those