connecter til 26 AWG blødledere
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-01-03 20:03

Hej

Ved nogen om der findes nogle connectere som passer til Lexcom systemet, som
kan tage bløse ledere.. I 26 AWG tykkelse?

Fra : Arne Keller

Dato : 08-01-03 21:07

On Wed, 8 Jan 2003 20:03:05 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

>Hej
>
>Ved nogen om der findes nogle connectere som passer til Lexcom systemet, som
>kan tage bløse ledere.. I 26 AWG tykkelse?

Hva har du gang i ???

Er det et han stik du taler om ?
Kan du ikke få lederne ind i stikket ?

Hvad skal det være ? Cat 3 ?

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-01-03 21:32

"Arne Keller" <arne@kellernet.org> wrote in message

> Hva har du gang i ???

Hehe, tjaa en specielløsning

> Er det et han stik du taler om ?

Der var Hanstik på, Ja.. Det er klipper af

> Kan du ikke få lederne ind i stikket ?

Jo, det er ikke mit projekt, men ville da lige høre lidt omkring sådanne
connectere, hvis det findes til bløde ledere...

> Hvad skal det være ? Cat 3 ?

Cat5e

Det er et sådan et multikabel til nogle Cisco Switche, hvor der er monteret
8 kabler i et SCSI ligende stik... Kunden vil så have det monteret i et LK
LExcom datapanel...

Det virkede nogenlunde med LK´s Lexcom 125 connectere.... Men så var der
ikke flere, og der blev bestilt nogle flere... Og ja, så havde Lk åbenbart
lavet om på produktionen og ændret en smugle på connecterne.. og så virker
det overhovedet ikke...

Så kune det jo være at i flinke mennesker kendte nogle!! Synes nemlig ikke
selv det er det mest optimale.. Jeg har jo selv nævt herinde, at man ikke
montere bløde ledninger i skæreklemmer

Fra : Arne Keller

Dato : 08-01-03 21:56

On Wed, 8 Jan 2003 21:31:56 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

>"Arne Keller" <arne@kellernet.org> wrote in message

>som

>Hehe, tjaa en specielløsning

snip

> [...]
>8 kabler i et SCSI ligende stik... Kunden vil så have det monteret i et LK

Det er et ganske almindeligt Equipment cord:

"equipment cord
cord connecting equipment to a distributor"

Stikket er en Telco connector:
http://www.ba-electronics.com/telcocab.htm

Der findes patchpaneler med Telco på bagsiden så man kan anvende
han-han kabler.
Alternativt forbinder man enden på bagsiden af et normalt patchpanel,
alle internationale kabling producenter har sådanne paneler, da det er
meget brugt både i USA og UK.

>Så kune det jo være at i flinke mennesker kendte nogle!! Synes nemlig ikke
>selv det er det mest optimale.. Jeg har jo selv nævt herinde, at man ikke
>montere bløde ledninger i skæreklemmer

Der findes producenter som har connectorer som kan anvendes til både
solide og bløde ledere. Find en alternativ leverandør af
paneler/connectorer.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-01-03 23:38

> Stikket er en Telco connector:
> http://www.ba-electronics.com/telcocab.htm

Det ligner godnok ikke nogen af de stik...

Men jeg kan deværre ikke lige sige presis til hvilket udstyr det skulle
bruges til... Jeg hørte bare det højt sansynligt var til nogle Cisco
Switche...

> Der findes producenter som har connectorer som kan anvendes til både
> solide og bløde ledere. Find en alternativ leverandør af
> paneler/connectorer.

Kender du nogen, laver Awaya noget?

Fra : Arne Keller

Dato : 09-01-03 00:12

On Wed, 8 Jan 2003 23:38:16 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

>"Arne Keller" <arne@kellernet.org> wrote in message
>
>Det ligner godnok ikke nogen af de stik...

Det plejer det at være

>Men jeg kan deværre ikke lige sige presis til hvilket udstyr det skulle
>bruges til... Jeg hørte bare det højt sansynligt var til nogle Cisco
>Switche...

>Kender du nogen, laver Awaya noget?

Ja, alle panelerne kan normalt anvendes med solide eller bløde ledere.
http://connectivity.avaya.com/systimax/products/powersum/

Du må dog kontrolere dimmensionerne på dit kabel, både kobber og
isolation og sikre dig at det er indenfor tollerancerne.

AMP kan uden tvivl også løse opgaven.
Det er nogle af fordelene ved at vælge en producent med et fuldt
produkt program, i stedet for en lille lokal producent.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 08-01-03 21:27

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote

> Ved nogen om der findes nogle connectere som passer til Lexcom systemet,
som
> kan tage bløse ledere.. I 26 AWG tykkelse?

Hmmm...hvis det endelige resultat skal overholde diverse standarder, så vil
jeg tro at du får svært ved at finde en sådan connector.

Det tricky er selvfølgelig at det er bløde ledere...da LK anbefaler massive
ledere i deres connectorer.

Kvadratet er ikke problemet, da de dækker fra AWG22-26.
Husk her, at AWG26 er mindre kvadrat end AWG24....selvom tallet er højere.

Men...man kan jo altid prøve at montere en standard Lexcom connector, og så
må testen bagefter vise om den kan smutte igennem.
Det kan den sikkert godt....det er bare lidt 'fusket' :)

--
Mvh Henrik.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-01-03 21:38

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message

> Hmmm...hvis det endelige resultat skal overholde diverse standarder, så
vil
> jeg tro at du får svært ved at finde en sådan connector.

Hehe, ja det er helt korrekt Men nu er det også en specielløsning

Det tror jeg nu det er i dette tilfælle... Da skæreklemmen bare udvidder
sig, og skærer ikke igennem

> Husk her, at AWG26 er mindre kvadrat end AWG24....selvom tallet er højere.

Det ved jeg så godt, kan bare ikke lige huske hvad det svarer til... 0,4mm^2
?? hvordan er det nu man omregner?

> Men...man kan jo altid prøve at montere en standard Lexcom connector, og

> må testen bagefter vise om den kan smutte igennem.
> Det kan den sikkert godt....det er bare lidt 'fusket' :)

Jup, det var også det som har gang i projeket gjorde... Men så løb de tør
for connectere.. Og så blev der bestilt nogle nye hos Solar.... Men de
virkede overhovedet ikke... Det var som om skæreklemmen er galvanniseret..
og ikke er så tæt som den anden.. samt der er ændret i selve blastikhætten
til at klemme ned over skæreklemmen...

Fra : Arne Keller

Dato : 08-01-03 22:01

On Wed, 8 Jan 2003 21:37:42 +0100, "Bjarke Hansen"

http://www.tfcbooks.com/referenc/wiresize.htm