virker lokalt - men ikke på domæne ...
Fra : rasmus carlsen

Dato : 08-01-03 19:24

En lille simpel side virker fint lokalt - men når det uploades til
www.domæne.dk/test virker det ikke ... dvs. forsiden vises nogle gange,
andre gange ikke. Og ingen af linksene virker, og opdaterer man forsiden får
man en stor 404 ...

Nogen bud?

ras

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 08-01-03 20:35

rasmus carlsen wrote:

> [...]
> andre gange ikke. Og ingen af linksene virker, og opdaterer man forsiden får

det ligger ikke på serveren.
men i på din hardisk.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 08-01-03 20:52

> det ligger ikke på serveren.
> men i på din hardisk.

- nej det er uploaded ...og cirka hver anden gang kan man godt se forsiden,
men ikke alt det andet. Og trykker man på opdater, vil den kun vise et stort
404 ...

ras

Fra : Kurt Hansen

Dato : 08-01-03 21:14

Wed, 8 Jan 2003 20:51:42 +0100, skrev rasmus carlsen:

>- nej det er uploaded ...og cirka hver anden gang kan man godt se forsiden,
>men ikke alt det andet. Og trykker man på opdater, vil den kun vise et stort
>404 ...

Noget tyder nu alligevel på, at det ikke er korrekt uploadet. Har du
en fil der hedder index.html, default.html, eller hvad den nu ellers
skal hedder på din server? Ligger dine filer i den korrekte mappe?

Prøv at gi' os en URL så vi kan checke om *vi* kan se noget.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 09-01-03 13:00

Hej, Rasmus!

Hvilket styresystem bruger den udbyder, hvor du har dit domæne hosted? Hvis
det er Linux eller UNIX, kan problemet skyldes forskel i store og små
bogstaver i dine filnavne, så Index.htm og index.htm er to forskellige
filer. Windows skelner ikke og betragter de to filnavne som ens.

Mvh

C@rsten

Fra : rasmus carlsen

Dato : 09-01-03 13:41

> [...]
> bogstaver i dine filnavne, så Index.htm og index.htm er to forskellige
> filer. Windows skelner ikke og betragter de to filnavne som ens.

- tjae ... jeg ved det faktisk ikke, men det lyder som en fornuftig
forklaring.
tak, jeg kigger på det.

ras

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 09-01-03 13:47

Carsten Pedersen wrote:

> det er Linux eller UNIX, kan problemet skyldes forskel i store og små
> bogstaver i dine filnavne, så Index.htm og index.htm er to forskellige
> filer.

Hvilket det jo også er.

> Windows skelner ikke og betragter de to filnavne som ens.

Det gør den ikke, og det er en iriterende fejl som windows har.

--
/kenne
A trainstation is a place where trains stops.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-01-03 14:57

Du kunne med lige stor ret sige at "det er en irriterende fejl Unix
har". Der er ikke tale om fejl her men blot om et valg man har gjort.
For en forskel tæller at man kan gøre passwords lidt mere komplicerede
ved at blande store og små bogstaver. Imod tæller at hvis man ved en
fejl er kommet til at bruge lille hvor man ville bruge stort bogstav
kan det bagefter give et (lille) problem.
Du sender måske en fil kaldet MitegetProgram.exe til en bruger og
fortæller ham at det staves MitEgetProgram.exe, men det virker ikke på
grund af at shift tasten lige smuttede en enkelt gang. Det ville ikke
være et problem på Windows men er på Unix.
Så som du ser er der både fordele og ulemper.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-01-03 15:48

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> wrote in

> [...]
> virker ikke på grund af at shift tasten lige smuttede en enkelt
> gang. Det ville ikke være et problem på Windows men er på Unix.

Så ka de lære det - der er IMHO ingen grund til at bruge store
bogstaver i filnavne.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 10-01-03 10:51

Jens Peter Karlsen wrote:

> Du kunne med lige stor ret sige at "det er en irriterende fejl Unix
> har".

Det kommer jo an på, hvad man er tilhænger af.
Jeg syntes det er rart at kunne bruge både storeog små bogstaver i
filnavne.
Jeg har til gengæld også den holdning at windows ikke kan bruges til
seriøst arbejde, men udelukkende er godt til spil. (Så brænd mig da, men
det er min holdning)

> Der er ikke tale om fejl her men blot om et valg man har gjort.

Og det er et meget irriterende valg, når man vil have muligheden for at
bruge både store og små bogstaver i filnavne. Jeg kan i princippet være
ligeglad da jeg aldrig bruger windows til andet end spil.

> For en forskel tæller at man kan gøre passwords lidt mere komplicerede
> ved at blande store og små bogstaver.

Netop, men det tror jeg også man kan i windows.

> [...]
> fortæller ham at det staves MitEgetProgram.exe, men det virker ikke på
> grund af at shift tasten lige smuttede en enkelt gang.

Hvor gammel er man så?
Man kontrollerer da altid at man har skrevet rigtigt, og folk kan da vel
ikke være så dumme, at de ikke kan se hvad filen hedder.

> Det ville ikke være et problem på Windows men er på Unix.

Det mener jeg ikke, jfr ovenstående

--
/kenne
Why is a 0 slimmer than an O?

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 10-01-03 12:44

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> writes:

> Du kunne med lige stor ret sige at "det er en irriterende fejl Unix
> har". Der er ikke tale om fejl her men blot om et valg man har gjort.

Det er rigtigt.

> For en forskel tæller at man kan gøre passwords lidt mere komplicerede
> ved at blande store og små bogstaver.

Det er dog uafhængigt af om *filsystemet* er case-sensitivt.

> Imod tæller at hvis man ved en fejl er kommet til at bruge lille
> hvor man ville bruge stort bogstav kan det bagefter give et (lille)
> problem.

Ikke større end at bruge det forkerte bogstav. Det er selvfølgelig en
mulighed ekstra for at gøre noget forkert, men der var masser at tage
af i forvejen. Jeg tror mest det er en vanesag for folk der er vant til
DOS og Windows.

En fejl jeg ser oftere, er brugen af backslash i stedet for slash i
URL'er. Det er en fejl(!) som IE accepterer og retter, og som får alle
andre browsere til at fejle.

/L

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-01-03 14:28

Kenneth Kristensen skrev:

[Windows' filsystem gør ikke forskel på store og små bogstaver]
> Og det er et meget irriterende valg, når man vil have
> muligheden for at bruge både store og små bogstaver i
> filnavne.

Man kan sagtens benytte store og små bogstaver i filnavne på
Windows-maskiner. Man kan bare ikke have filer hvor den eneste
forskel i navnet er versaleringen (fordelingen af store og små
bogstaver). Jeg kan derfor godt gemme filerne "Index.html" og
"TestSideMedSkiftendeBogstaver.html" på Windows uden at navnene
ændres til "INDEX.HTML", "index.html" eller noget helt tredje. Men
forsøger man at gemme "index.html" og "Index.html" samme sted går
det galt.

> Man kontrollerer da altid at man har skrevet rigtigt, og folk
> kan da vel ikke være så dumme, at de ikke kan se hvad filen
> hedder.

Det kommer an på om de kan se filen. Hvis man har fået en URI pr
mail - fx minserver.dk/side2/hund.html - og den ikke virker så må
man gætte sig frem.

Spørgsmålet er også hvor tit man har brug for at have filer med
samme (windows)navn i samme katalog.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 10-01-03 18:12

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
> Windows-maskiner. Man kan bare ikke have filer hvor den eneste
> forskel i navnet er versaleringen (fordelingen af store og små

Det er korrekt, det havde jeg ikke tænkt på.

> Det kommer an på om de kan se filen. Hvis man har fået en URI pr
> mail - fx minserver.dk/side2/hund.html - og den ikke virker så må
> man gætte sig frem.

Det var netop derfor jeg skrev, at man altid skal kontrollere, at man
har skrevet rigtigt.
Hvilket bringer an anden tanke frem: Hvorfor læser folk ikke deres
indlæg gennem inden de sender det. Jeg hader at læse indlæg med mange
stavefejl og uden komma og punktum. Oftest bliver de bare sprunget over.

> Spørgsmålet er også hvor tit man har brug for at have filer med
> samme (windows)navn i samme katalog.

Ja.

--
/kenne
Teori er når vi har forstået alting, men intet virker.