Hjertesuk
Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 08-01-03 17:12

Hejsa!
Efter mange lange overvejelser har jeg måttet indse at vores dejlige
Lille-Fie ikke kan finde sig tilrette i vores katteflok, og heller ikke
kommer til det i fremtiden. Efter at have brugt feliway i en periode er
situationen ganske vist forbedret en smule, men hun er ikke i stand til
at genvinde sin selvtillid så længe de andre er efter hende igen og
igen. I går aften fik hun virkelig høvl af Flænser-Emma, og jeg bestemte
mig for at enten skal hun have et nyt hjem snarest, ellers må vi få
hende aflivet. *suk*

Hun er en sød og dejlig lille tortie-pige på snart 4 år. Hun blev
indfanget som vildkat da hun var en stor killing og vi fik efter
måneders arbejde en meget kælen og tillidsfuld kat ud af hende. Desværre
bryder hun sig ikke om andre hunkatte, og det blev efterhånden en ond
cirkel: De andre drillede hende, hun blev nervøs og bange, og de andre
drillede derfor endnu mere. Nu er der ikke kun tale om drillerier, men
at hun decideret får bank. Hun lever derfor et liv i skjul for de andre,
og det kan vi bare ikke byde hende.

Jeg står nu overfor opgaven at finde et nyt hjem til hende. Et sted hvor
man er parat til at give hende den tid det vil tage før hun atter får
sin selvtillid tilbage, et hjem uden andre katte, og et hjem der vil
tage sig godt af min lille tortie-pige. Hvis nogen kender sådan et sted,
eller selv har plads til at tage hende ind, så hører jeg meget gerne fra
Jer. Dette er ikke ment som en
"ellers-afliver-vi-hende-pressionskampagne" men da det ikke er jordens
letteste job at finde et hjem til en som hende, har jeg brug for al den
hjælp jeg kan få.

Data: Hunkat, knap 4 år, steriliseret. Lille, næsten killingagtig af
udseende, ca. 2 kg. Meget kælen og tillidsfuld, men nervøs. Er bange
for andre katte, har tidligere gået med hankatte uden problemer. Kan
bringes. Pris: et godt hjem som indekat, med kæl, opmærksomhed,
vaccinationer osv.

Jeg har lagt nogle billeder af hende her:
http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=1404

Hilsen Dorthe ( - og Fie-pigen )
Private mails er velkomne
dplahrmann@hotmail.com

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 08-01-03 17:38

Hejsa Dorthe

Det er jeg sørme ked af at høre, jeg har selv prøvet noget hen af det samme,
så ved det er meget svært at tage den beslutning. Jeg vil høre rundt omkring
om jeg skulle kende nogen som mangler en voksen misser.

Venlig hilsen Sanne

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 08-01-03 17:54

Hej Sanne!
Tak, det er rigtigt sødt af dig. Fie er jo min lille ynglingskat, og det er med
tungt hjerte at jeg sådan sætter hende "til salg". Men jeg kan jo se hvor
dårligt hun har det med, at de to hystader konstant ligger på lur efter hende,
og hun vover sig efterhånden kun sjældent frivilligt ud af sin hule. Hun er som
sagt rigtig "mini-kat", renlig, velopdragen og kærlig. Hun mangler bare et hjem
hvor tingene kan foregå på hendes præmisser, i ro og mag.
Hilsen Dorthe

PS. Kan se du har solgt den skønne Binna *suk*. Men jeg holder nu nok en god
lang hunkatte-pause *smil*

Sanne Schmidt skriver:

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 08-01-03 18:40

Hejsa Dorthe

Ja Binna bor nu hos en familie i Svendborg.

Jeg kan sætte hende ind på min til salg side hvis du ønsker det med billede
og det hele samt e-mail adresse til dig
og du kan helt selv få lov til at bestemme hvad der skal stå i teksten??
kan dette bruges??
så kan du bare maile mig du har sikkert stadig adressen
mvh
Sanne Schmidt
http://www.silver-heart.dk

Fra : Elwarth

Dato : 08-01-03 18:09

Hej Dorthe

Øv, det var sørgelig læsning. Håber, det lykkes for dig at finde et godt
hjem til hende.

Venligst
Dorthe

Fra : AEK

Dato : 08-01-03 20:40

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej Dorthe !

Øv, hvor er det trist .
Håber, at du finder et rigtigt godt hjem til hende.

/ Anya.

Fra : marianne hellemose

Dato : 08-01-03 22:32

Hej Dorthe

Surt, det er en hård nød, jeg vil også lade et ord falde
rundt omkring og krydse poter for at det lykkes at finde
lille Fie et "enekat" hjem

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Leyna

Dato : 09-01-03 02:02

On Wed, 08 Jan 2003 17:12:07 +0100, Dorthe Prip Lahrmann
<dplahrmann@hotmail.com> wrote:

>Jeg har lagt nogle billeder af hende her:
>http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=1404

Årh, hvor er hun dejlig. Jeg ville godt ha' hende, men jeg har to
hunkatte i forvejen, plus en til tider lidt voldsom hvalp, så det går
bare ikke.*suk*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ann K.

Dato : 10-01-03 01:37

Hej Dorthe.
Kommer lige til at tænke på om du evt kan lave et opslag hos din
dyrlæge... eller endnu bedre tale med ham/hende om der evt skulle være
et ældre menneske, der måske lige står og mangler et godt selskab, men
som måske ikke kan magte opgaven med en killing... Måske nogen som netop
har fået aflivet deres gamle kat/hund og som nu gerne vil have et nyt
kæledyr...
Bare en tanke... for det lyder da som om din lille hunmis, vil kunne
trives hos et roligt ældre mennske - der jo sjældent vil have mere end
én kat.

Mvh Ann