Hvilket netkort er dette?
Fra : Dan

Dato : 08-01-03 17:11

Hejsa,

Jeg har været ved at rydde op i en masse ældre computer-stuff, og faldt over en lille papkasse, hvorpå der med kuglepen er skrevet "Netkort".

Men jeg kan ikke gennemskue, hvilket netkort det er?!?
Jeg mistænker det for at være et Tokenring-kort, men er der nogle der kan bringe lys over dette?

På selve kortet står der "Proteon p139X plus".
Porten på kortet ligner en lille 9-PINs COM-port.

Måske en link til en driver?

TIA,
Dan

Fra : Michael Andreasen

Dato : 08-01-03 17:24

"Dan" <office@yaws.dk> wrote in message news:avhiip$1lf$1@sunsite.dk...
[...]

kopier chipnummeret ind i google, så skal du se løjer :)

Mvh
Michael

Fra : Dan

Dato : 08-01-03 17:39

Det prøver jeg i morgen, når jeg får fat på kortet igen

Tak for hjælpen....

mvh.,
Dan

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-01-03 00:22

On Wed, 8 Jan 2003 17:11:04 +0100, "Dan" <office@yaws.dk> wrote:

> På selve kortet står der "Proteon p139X plus".

Det er, som du selv var inde på, et 16/4 token-ring NIC.

> Porten på kortet ligner en lille 9-PINs COM-port.

Det passer jo også fint med, at det er et token-ring NIC.

> Måske en link til en driver?

Er det overhovedet interessant, når det er token-ring? Har du da
noget at sætte kortet til?

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/