Et godt spørgsmål ???
Fra : BardunB

Dato : 08-01-03 12:31

jeg vold mange computer problemer.. Ok, jeg har lige købt et lækkert nyt
kabinet, et nyt motherboard, nyt GF4, nye ram (256ddr 2100) og en ny CPU
(XP2100)

men men men, LORTET VIRKER IKKE... Historien: I sidste uge fik vi (nogle
venner, mig/jeg og en compufreak) samlet lortet, og så virkede det
ikke.. Vi resettede BIOS, vi gjorde alt, men intet virkede. Så fik vi
den fremragende idè at bytte CPU'en ud med en anden (en 1ghz), for
derefter så at prøve med en 1,533ghz... Gæt hvad der så skete... Det
virkede, men det gjorde den CPU jeg havde åbenbart ikke (troede jeg).
Så jeg bestilte en ny CPU af samme type

Nu har jeg så fået den nye CPU her i morges... OG DEN VIRKER HELLER
IKKE.... To i streg der ikke virker, lyder lidt usansynligt. Bundkort er
en: A7V333, SocketA, VIA KT333 >2000 MHz, Audio, USB 2.0 og CPU en: AMD
Athlon XP 2100+ 1.73 GHz Socket A / (L1) 128kb / (L2) 256kb..

Processer, køler og motherboard kører, men det er ligesom der ikke
kommer noget signal til moniter.. GF-kortet virker. Har prøvet både med
mit nye gf4 og mit gamle gf2, men det virker ikke.. Det er ikke
gf-kortene der er noget galt med for de virker på min gamle og virkede
da vi prøvede med de andre CPU's. Ej heller er det rammene, for de
virker også på andre computere. Det eneste jeg stå kan se som ikke
skulle virke er CPU'erne.. Begge to, men jeg tror stadig ikke dette er
tilfældet..

Er der nogen der har en idè om hvad det er der er galt vil jeg MEGET
gerne lige høre fra jer....

MVH Peter Nielsen

http://www.kandu.dk/

Fra : Christian Mygind

Dato : 08-01-03 13:08

BardunB wrote:

> Er der nogen der har en idè om hvad det er der er galt vil jeg MEGET
> gerne lige høre fra jer....

Jeg ville:

1) Checke cpu (-erne) i et andet bundkort, for at få afgjort om de virker.

2) Gør de det ville jeg checke om bundkortets BIOS er ny nok til at kende
cpuen. Er den ikke nå du flashe en ny, hvis bundkortet understøtter cpu'en.

/Chr

Fra : Sven

Dato : 09-01-03 03:44

> Er der nogen der har en idè om hvad det er der er galt vil jeg MEGET
> gerne lige høre fra jer....

Nu har du vel husket, at de nye CPU'er skal have mindst en 300W
strømforsyning i god kvalitet? Ny CPU samt et Gf4 bruger en masse strøm, og
efter din forklaring lyder det som om den ikke kommer forbi POST, hvilket
godt kunne være en for lille strømforsyning.

Sven