Sonofon vildleder kunderne
Fra : Georg

Dato : 08-01-03 02:20

Sonofon skriver på deres hjemmeside under dækning, at de dækker 97% af
Danmark og det er mere end nogen anden mobiloperatør i Landet.

Det er ganske enkelt ikke sandt. Det er en direkte vildledning der skal få
kunder i butikken på falske forudsætninger. Skam jer Sonofon. Er det ikke
forbrugerstyrelsen man skal klage til? Det er jo at stikke folk blår i
øjnene!

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 08-01-03 02:34

"Georg" <linesnuden@yahoo.com> wrote

> Sonofon skriver på deres hjemmeside under dækning, at de dækker 97% af
> Danmark og det er mere end nogen anden mobiloperatør i Landet.
>
> Det er ganske enkelt ikke sandt.

Hvorfor tror du, at det er forkert ?

--
Mvh Henrik

Fra : Claus E Beyer

Dato : 08-01-03 06:20

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
> "Georg" <linesnuden@yahoo.com> wrote

> Hvorfor tror du, at det er forkert ?

Når Sonofon påstår at de dækker 97 % af Danmark, betyder det at 97 % af
Danmarks befolkning er dækket dér hvor de bor. Det betyder ikke, som man
umiddelbart skulle tro, at 97% af Danmarks fladeareal er dækket.

Claus

Fra : Jean

Dato : 08-01-03 09:32

> Når Sonofon påstår at de dækker 97 % af Danmark, betyder det at 97 % af
> Danmarks befolkning er dækket dér hvor de bor. Det betyder ikke, som man
> umiddelbart skulle tro, at 97% af Danmarks fladeareal er dækket.

Det lyder stadigvæk, som vildledning, da de skriver at "de dækker 97 % af
Danmark"... det gør de jo ikke, istedet "dækker de 97 % af alle danskers
bopælle..."

TDC har suverænt Danmarks bedste net, og det er bevist gang på gang, så
derfor har jeg Telmore...

Mvh Jean

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 08-01-03 09:44

> Det lyder stadigvæk, som vildledning, da de skriver at "de dækker 97 % af
> Danmark"... det gør de jo ikke, istedet "dækker de 97 % af alle danskers
> bopælle..."

Ja, men jeg tror nu ikke, at det er noget Forbrugerstyrelsen vil gøre noget
ved.

Fra : John K

Dato : 09-01-03 11:57

"Jean" <ask@me.dk> skrev i en meddelelse

> TDC har suverænt Danmarks bedste net, og det er bevist gang på gang, så
> derfor har jeg Telmore...

Og den påstand kan du naturligvis dokumentere

Mvh

John K

Fra : Jean

Dato : 09-01-03 12:13

John K skrev:
> Og den påstand kan du naturligvis dokumentere

Selvfølgelig:
http://www.mobilebest.subnet.dk/_676316.html

Og du kan selv finde mere på http://www.teknologisk.dk

Mvh Jean

--
Vil du vinde rejser, dyre mobiltelefoner, tjene penge...,
så prøv Wanna-save.com! (dansk side)

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 13-01-03 03:35

"Jean" <ask@me.dk> wrote in message

> TDC har suverænt Danmarks bedste net, og det er bevist gang på gang, så
> derfor har jeg Telmore...

Også Her. Det virker hver gang. Har aldrig svigtet. Ikke engang nytårs aften
hvor Sonofon selvfølgelig bragede ned.
Jeg stod da og ringede og sendte beskeder ved 12-tiden og ja de blev måske
en lille bitte smule forsinket men de kom frem som de skulle.

Steven.

--
Fjern 1977 fra mailadresse hvis du vil sende mail til mig
Remove 1977 from the mailadress if you wish to send me mail directly.

Fra : John K

Dato : 13-01-03 17:02

"Steven Nybo Andersen" <steven1977@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Også Her. Det virker hver gang. Har aldrig svigtet. Ikke engang nytårs
aften
> hvor Sonofon selvfølgelig bragede ned.

Det gjorde TDC's net nu også - blandt andet i Odense.

Mvh

John K

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 14-01-03 04:37

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> wrote in message

> Det gjorde TDC's net nu også - blandt andet i Odense.

Jeg mener ikke at man kan karakterisere en smule forsinkelser + at man ikke
kan komme igennem som at nettet er braget ned.
Det jeg hentyder til er naturligvis det NOGET større problemer man bl.a. kan
læse om på diverse sider om mobiltelefoner.

Citat fra mobilsiden:

"Nytårskaos hos Sonofon
Af: John G. Pedersen

Overgangen til 2003 fik mobilnettet hos Sonofon til at bryde sammen. Der var
simpelthen for mange der ville SMSe eller ringe hinanden godt nytår. TDC
havde tilgengæld ikke problemer. Det skriver Jyllands-Posten.
- Vi ved endnu ikke præcist, hvor mange opkald der blev foretaget, men til
gengæld ved vi, at der fra ca. kl. 23.00 til 01.00 har været overbelastning
på nettet, hvilket har betydet, at ikke alle opkald og sms'er er lykkedes,
oplyser Bo Heimann fra Sonofons informationsafdeling til avisen.

"

Citat slut.

Jeg kunne fint sende sms om end de blev en smule forsinket. De kom da frem
som de skulle og det lykkedes også at ringe hjem til telefonsvaren og
rumaflytte så jeg kunne sidde og høre hvor meget det knaldede herhjemme mens
jeg sad et helt andet sted uden nogen som helst form for problemer. Det er
nok mere end hvad man har kunne hos Sonofon på det tidspunkt som du jo selv
kan læse.

Steven.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-01-03 18:47

"Steven Nybo Andersen" <steven1977@privat.dk> wrote in

> [...]
> hvilket har betydet, at ikke alle opkald og sms'er er lykkedes,
> oplyser Bo Heimann fra Sonofons informationsafdeling til avisen.

Det er da for dårligt - TDC klarede levering af SMS'er med kun ca. 3
minutters forsinkelse hvilket er op til 8 minutter mindre end året
før...
Til gengæld var leveringsrapporterne forsinket i op til 1½ time...

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 15-01-03 03:44

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> wrote in message
> [...]

> før...
> Til gengæld var leveringsrapporterne forsinket i op til 1½ time...

Ja - lige min pointe. Skide være med de leveringsraporter.
Man gider aligevel ikke at chekke efter sådan en dag. Bare beskederne kommer
frem.
Ikke sagt at man kan undvære raporterne, jeg vil for intet i verden undvære
dem men
sådan en dag gider man ikke hele tiden at kigge efter dem.

Steven.

Fra : John K

Dato : 15-01-03 20:46

> [...]
kan
> læse om på diverse sider om mobiltelefoner.

Jeg kunne ikke komme igennem i over en time, så meget anderledes end hos
Sonofon mener jeg ikke det var.

Mvh

John K

Fra : Johnny K. Olesen

Dato : 17-01-03 23:43

John K wrote:

> Jeg kunne ikke komme igennem i over en time, så meget anderledes end hos
> Sonofon mener jeg ikke det var.

Jeg havde samme oplevelse i Holstebro nytårs aften. Vi sad sammen et par
stykker (med forskellige abonnementer) og hverken Sonofon, TDC (Telmore)
eller Orange virkede fra 23:30 til 00:30

Nettet vil gå ned under sådanne spidsbelastninger lige meget hvilket
selskab man bruger. Jeg tror, at ingen selskaber gik ramt forbi..

Og så er denne debat total latterlig. For mit vedkommende, så var jeg
faktisk glad for at ingen telefoner virkede klokken 24. I stedet for
stod/dinglede jeg udenfor sammen med vennerne og nød fyrværkeriet.

Se positivt på det - det er kun nytår een gang om året. Og den ene aften
kan du vel leve med at dine SMS'er ankommer 1½ time forsinket, eller at
du må vente med det opkalde.

Og så må alle brok-hovederne flame mig alt det de vil...

--
Mvh.

Johnny

- som udtaler sig som privatperson - ikke som SONOFON ansat.

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 18-01-03 06:36

"Johnny K. Olesen" <not@email.com> wrote in message

> Jeg havde samme oplevelse i Holstebro nytårs aften. Vi sad sammen et par
> stykker (med forskellige abonnementer) og hverken Sonofon, TDC (Telmore)
> eller Orange virkede fra 23:30 til 00:30

Det er jo ikke p.g.a. netværket går koldt. Det er et timeslot problem.
Altså når alle timeslots er i brug så kan andre ikke bruge dem også.
Hver celle i nettet har et antal timeslots til rådighed pr frekvens, hver af
dem kan kun bruges af een af gangen.
Når alle er brugt er der ikke plads til andre opkald i cellen og man får
NETVÆRK OPTAGET i displayet.
Det betyder ikke at andre på netværket ikke kan ringe i andre celler sålænge
der er timeslots nok til rådighed.
Jeg ser det således at Sonofon havde et lidt andet problem idet selve
teknikken bag det hele svigtede og det var således
ikke bare et timeslot-spørgsmål men simpelthen det at deres systemer ikke er
gode nopk og bryder ned.

> Nettet vil gå ned under sådanne spidsbelastninger lige meget hvilket
> selskab man bruger. Jeg tror, at ingen selskaber gik ramt forbi..

De fleste problemer nytårsaften kl 12 er timeslot-problemer. Der er
simpelthen ikke plads nok til at alle kan
have en samtale på samme tid i samme celle. Det har ikke noget med selve
nettet at gøre da alle celler kommunikere individuelt.

> Og så er denne debat total latterlig. For mit vedkommende, så var jeg
> faktisk glad for at ingen telefoner virkede klokken 24. I stedet for
> stod/dinglede jeg udenfor sammen med vennerne og nød fyrværkeriet.

Så kunne du bare havde slukket din mobil så.

> Se positivt på det - det er kun nytår een gang om året. Og den ene aften
> kan du vel leve med at dine SMS'er ankommer 1½ time forsinket, eller at
> du må vente med det opkalde.

ja

> Og så må alle brok-hovederne flame mig alt det de vil...

Det lader jeg så brokhovederne om

Steven

Fra : Jesper

Dato : 08-01-03 17:48

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
> "Georg" <linesnuden@yahoo.com> wrote

> Hvorfor tror du, at det er forkert ?

Der er surt at de 3% de ikke dækker er lige der hvor jeg bor

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 09-01-03 01:01

"Georg" <linesnuden@yahoo.com> wrote

> Sonofon skriver på deres hjemmeside under dækning, at de dækker 97% af
> Danmark og det er mere end nogen anden mobiloperatør i Landet.
>
> Det er ganske enkelt ikke sandt.

Næ...det er det ikke....fordi på orange's site kan man finde ud af, at de
dækker 98% af DK.
http://static.orangeprivat.dk/PS-mobil-brochure-mono.pdf

He...det bliver bedre og bedre...98% er nok en anelse i overkanten....skal
vi sige...10% for meget ?
Men det lyder flot...

--
Mvh Henrik.

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 13-01-03 03:33

"Georg" <linesnuden@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> kunder i butikken på falske forudsætninger. Skam jer Sonofon. Er det ikke
> forbrugerstyrelsen man skal klage til? Det er jo at stikke folk blår i

Rolig nu.

De har bare skrevet forkert.
Der er tale om 2 stavefejl (TO!!)

Der skulle havde stået: Vi dækker 3% af landet. Det er 97% mindre dækning
end de andre har.

Har selv haft Sonofon for først, eneste og sidste gang. Jeg har aldrig
oplevet et net
hvor teknikken har været så ringe, jeg har aldrig fået min samtaler ødelagt
af udfald og afbrydelser så meget før
og jeg har aldrig betalt så meget for så lidt som da jeg skiftede til
Sonofuck

Jeg gør det aldrig igen. Det var det dummeste jeg længe har gjort.

Venligst: Steven Nybo Andersen (En mere end glad Telmore-ejer)