MS Windows
briani 27239
Username på shares
Fra : Sigurd Hilbert Madse~

Dato : 08-01-03 00:08

Følgende er opfølgning på en tråd ved samme navn
dk.edb.system.ms-windows.server, som nu bliver FUT'et hertil.

Forklaring 1:
Er det på en eller anden måde muligt, at få oplyst hvilket brugernavn man
bruger i en forbindelse til op mod en specifik server? "net use" fortæller
hvilke forbindelser der er åbne, men ikke hvilket brugernavn man bruger.

Forklaring 2:
Jeg har åbenbart forklaret mig dårligt. Man kan åbne forbindelser til shares
på maskiner under et andet brugernavn end sit %username%, f.eks. med noget i
retning af "net use \\server\share /USER:sigurduser@domain password" hvor
%username% f.eks. kunne være lig "sigurd". Det jeg efterlyser, er en metode
til at gå den anden vej - dvs.finde ud af netop med hvilket brugernavn man
har forbundet sig til en specifik maskine....

Forklaring 3:
> Logger du på et NT domain?
Nej.
PS: Men jeg kunne godt forestille mig et scenario, hvor man gør men samtidig
forbinder sig til servere udenfor domainet (f.eks. en Linux-box med Samba),
hvor problemstillingen dermed bliver den samme, vel? - det skulle derfor
gerne være på klientsiden, at "checket" foregår.

---
Sigurd H. Madsen