Telia - Hvilke sende master ??
Fra : **trads**

Dato : 07-01-03 21:33

Hej
Telia hven bruger de master ved. TDM eller Sonofon ??
For de har vel ikke selv master sat op andet i storbyerne ??

PS: Hvor kan man handle en kampagne Nokia 3310 til 1kr.
TDM har haft ?

Henrik Olesen

\....../
³(o)(o)³
---ooo--(__)--ooo---

Fra : Jesper

Dato : 07-01-03 21:57

"**trads**" <trads@maskulinFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Telia hven bruger de master ved. TDM eller Sonofon ??

Sonofon desværre

Jesper

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 07-01-03 22:01

> Telia hven bruger de master ved. TDM eller Sonofon ??

Sonofon

> For de har vel ikke selv master sat op andet i storbyerne ??

Jo, de har lige sat en mast op 50 meter fra mit hus - 14 dage efter jeg
skiftede væk fra dem, bl.a. pga. dårlig dækning :)

--
Michael
Send GRATIS SMS til danske og udenlandske mobiltelefoner

Fra : Basic Electronics

Dato : 07-01-03 22:43

De siger selv de har 93% dækning
Du kan jo tjekke deres dækningskort
http://www.teliamobile.dk/teliamobile-dk-html-da/control/pPage?url=/pages/do
cuments/private/Daekningskort/DaekningskortKampsax.jsp
MVH Janus Olsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-01-03 00:37

"Basic Electronics" <janus@basicelectronics.dk> wrote in

> De siger selv de har 93% dækning

Er det ikke fordi de tæller området med roaming dækning med ?

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-01-03 15:53

"Basic Electronics" <janus@basicelectronics.dk> wrote in message
> De siger selv de har 93% dækning
> Du kan jo tjekke deres dækningskort

http://www.teliamobile.dk/teliamobile-dk-html-da/control/pPage?url=/pages/do
> cuments/private/Daekningskort/DaekningskortKampsax.jsp

Tror man nu på det med det 93%

Hvor godt dækning skal der til før de mener der er dækning??

Jeg synes generalt at Telia har en ret hullet dækning... Man kan ikke køre
fra en by, hvor de har en mast, til en anden by med mast, uden at samtalen
falder ud.. Dækningen skal være rigtig dårlig, før den skifter til sonofon..

Men har Telia virkelig GSM 900 net? altså ders eget? Og hvad er E-GSM 900 ?

Fra : Georg

Dato : 08-01-03 16:41

Både Telia og Orange har en gsm 900 tilladelse. E-gsm 900 betyder Extended
gsm 900, altså et udvidet frekvensspekter. Da man i sin tid designede gsm
teknikken i 900 MHz båndet var der tiltænkt en båndbredde på 2*25 MHz
(uplink og downlink). Det anså man dengang for at være mere end rigeligt,
men senere er gsm 1800 blevet til. I 1800 båndet, er der afsat 2*75 MHz og
efterhånden som nmt 900 nettet er afviklet er en del af disse frekvenser
tillagt gsm 900. Telia og Orange har hver fået tildelt 2*7,6 MHz i 900
båndet, hvoraf en del af frekvenserne altså ligger i E-gsm båndet. Hvad
angår dækningen, er der standardiserede værdier for, hvornår der er dækning.
Feltstyrken skal måles 1,5 meter over jorden. Værdien kan jeg dog ikke
huske.

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 08-01-03 17:50

"Georg" <linesnuden@yahoo.com> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> Feltstyrken skal måles 1,5 meter over jorden. Værdien kan jeg dog ikke

Var det ikke -100 dBm minimum?

--
Rainer Schöbe
using "E-Plus Professional Data GPRS/HSCSD" and "i-mode"

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-01-03 18:22

"Rainer Schöbe" <rainer.xp20030202.schoebe@imail.de> wrote in message
> "Georg" <linesnuden@yahoo.com> schrieb im Newsbeitrag
>
> Var det ikke -100 dBm minimum?

Men det kommer vel ustyreligt an på hvilket udstyr der benyttes? En antenne
med retningsbestemt vinkel, kan jo få et væseligt bedre signal, end en
lommetelefon, hvor personen der taler i den blokker for signalet.. Men det
er jo nok uden sådanne påvirkninger... men inden telia satte en antenne op
her i byen... Mente de at der var dækning rumt om byen..... og lidt hist og
her i byen... Men man skulle altså sådan ca. 100 meter ud på åben mark, for
overhovedet at få et signal.