Viderestil til anden side ved forkert udfy~
Fra : Claus S

Dato : 08-03-01 15:33

Jeg har en form, som ved tryk på send, sender en mail v. hj. a. PHP, samt
stiller brugeren
videre til en anden side. Så langt så godt.
Nu vil jeg gerne have det sådan, at hvis ét bestemt felt i formen ikke er
korrekt udfyldt, skal mailen ikke sendes og brugeren stilles videre til en
anden side, evt. i en bestemt frame, hvis det kan lade sig gøre.
Formen er korrekt udfyldt, hvis der står et tal ml. 10000 og 71000.

Er der nogen, der kan skubbe mig i den rigtige retning?

mvh Claus

Fra : Henrik Petersen

Dato : 08-03-01 15:40

> [...]
> anden side, evt. i en bestemt frame, hvis det kan lade sig gøre.
> Formen er korrekt udfyldt, hvis der står et tal ml. 10000 og 71000.

Hvad med at starte siden med:

if (($vaerdi < 10000) || ($vaerdi > 71000)) {
header("location: nyside.php");
}

Henrik Petersen

Fjern Otto Leisner programmet fra min e-mailadresse,
hvis du vil sende e-mail til mig!

Fra : Kim Schulz

Dato : 08-03-01 17:41

Claus S wrote:

> [...]
> Formen er korrekt udfyldt, hvis der står et tal ml. 10000 og 71000.
>
> Er der nogen, der kan skubbe mig i den rigtige retning?

smid følgende øverst på den side som sender mailen:

<?
if ( $tal <= "10000") || $tal >= "71000"){
header("location: errorside.html");
#erstat errorside.html med den side som skal vises ved fejl
}

?>

mvh
kim
--
More are taken in by hope than by cunning.
      -- Vauvenargues

Fra : Kim Schulz

Dato : 08-03-01 17:43

Kim Schulz wrote:

> [...]
> if ( $tal <= "10000") || $tal >= "71000"){
> header("location: errorside.html");
> #erstat errorside.html med den side som skal vises ved fejl

og det er self:

if (($tal <= 10000) || ($tal >= 71000)){
osv.

MVH
kim

--
It is impossible to travel faster than light, and certainly not
desirable,

Fra : Claus S

Dato : 08-03-01 16:27

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse

> og det er self:
>
> if (($tal <= 10000) || ($tal >= 71000)){
> osv.

Hvad betyder det sidste du skrev? Jeg er med på funktionen foroven. Mange
tak iøvrigt, men kan man få den til at åbne errorside i en bestemt frame?
f.eks. main i stedet for self?

PS: Dit ur er over en time foran

mvh Claus

Fra : Kim Schulz

Dato : 08-03-01 16:35

Claus S wrote:

> [...]
> tak iøvrigt, men kan man få den til at åbne errorside i en bestemt frame?

jeg ved ikke lige om der er en target til header, men det kan du se i
dokumentationen på www.php.net

> PS: Dit ur er over en time foran

Er det bedre nu? Mit ur i gnome siger lige nu 14:33 selv om klokke ner
16:33.

Ved ikke helt hvad der er galt.
mvh
kim

--
love, n.:
   Love ties in a knot in the end of the rope.

Fra : Claus S

Dato : 08-03-01 17:00

Mange

> jeg ved ikke lige om der er en target til header, men det kan du se i
> dokumentationen på www.php.net

ok tak

> Er det bedre nu? Mit ur i gnome siger lige nu 14:33 selv om klokke ner
> 16:33.

Ja, nu ser det rigtigt ud herfra...

Fra : Niels Andersen

Dato : 12-03-01 07:11

"Claus S" <claus@skaarup.as> skrev i en meddelelse

> men kan man få den til at åbne errorside i en bestemt frame?
> f.eks. main i stedet for self?

Det kan du kun styre på klient-siden. Altså:
<form target="parent.main" ...>

Ellers skal du lave noget "sjov" med at du submitter til en usynlig frame,
og PHP skal så returnere noget javascript.

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Claus S

Dato : 12-03-01 15:57

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ellers skal du lave noget "sjov" med at du submitter til en usynlig frame,
> og PHP skal så returnere noget javascript.

Arh... Jeg fandt på noget lidt smartere, der slet ikke involverer
viderestilning. Jeg huskede lige KISS(*) princippet.

mvh Claus

(*) Keep It Simple, Stoopid.