Foto
IBM760 5420
Teil 3020
[CF] SanDisk vs RiData
Fra : M@rk

Dato : 07-01-03 20:11

Hej gruppe,

mit CF-kort er desværre kolapset i en sådan grad, at et nyt skal købes

Jeg har fået kig på et "SanDisk Ultra CompactFlash kort - 128 Mb" til
695kr og et "RiDATA 128MB Compact Flash Card" til 450,- ............
og så er det store spørgsmål naturligvis, hvilket kort skal man vælge?

Er SanDisk 250kr hurtigere og bedre eller kan man lige så godt spare
pengene?

Mit ønske er naturligvis et hurtigt og stabilt kort - jeg er ikke så
god til, at stå og vente i flere dage på, at mit iXUS V2 lagrer
billedet - man kunne jo gå glip af endnu et superskud )

TIA,

/Mark

--
M@rk, the unknown @ vosborg.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : Frank

Dato : 07-01-03 21:09

On Tue, 07 Jan 2003 20:10:39 +0100, "M@rk" <unknown@vosborg.invalid>
wrote:

> Mit ønske er naturligvis et hurtigt og stabilt kort - jeg er ikke så
> god til, at stå og vente i flere dage på, at mit iXUS V2 lagrer
> billedet - man kunne jo gå glip af endnu et superskud )

Jeg har liiiiiiige selv købt sådan et kamera og bruger et 128mb
Highspeed PQI kort og det syntes jeg er en del hurtigere end det kort
der følger med kameraet. Gav 479kr i Bingo Foto.

/Frank

Fra : Villy Seiersen

Dato : 07-01-03 21:33

> [...]

> god til, at stå og vente i flere dage på, at mit iXUS V2 lagrer
> billedet - man kunne jo gå glip af endnu et superskud )

Hej Mark

Vil lige gøre dig opmærksom på, at de 4 kort jeg har er der 5 års
garanti på, memindre man har kviteringen, har lige fået byttet et
"SanDisk"128 kort
/ Villy

Fra : Ib Frederiksen

Dato : 07-01-03 21:53

Performance 256MB for 738,00 hos www.prc-data.dk. Jeg har haft et par
stykker i 4 mdr. og de er hurtige (hurtigere end mine sandisk) og
pålidelige.

Mvh Ib

Fra : M@rk

Dato : 08-01-03 09:33

Tue, 07 Jan 2003 20:10:39 +0100, berigede "M@rk"
<unknown@vosborg.invalid> dk.fritid.foto med:

Jeg har gravet lidt mere i disse 2 kort - her er et par referencer:

   "SanDisk Ultra CompactFlash kort - 128 Mb"
   http://www.nemdirect.dk/product.asp?sku=6980290&shop=pc

   "RiDATA 128MB Compact Flash Card"
   http://www.supermediastore.com/supermediastore/ridhigtransp.html

Min lommeregner fortæller mig, at SanDiskkortet er et 20x-kort og RiData
er et 16x-kort - dog skriver de, at det ene kort har en transferrate på
2,8MB/s og det andet har en transferrate på 2,3KB/S - er der mon ikke
tale om almindelig forkortelsesforvirring eller er det "rigtige" tal,
for så kan jeg da godt se, at min 20x-16x-teori ikke holder og der
derfor vil være vægtige argumenter for, at gå efter det hurtige kort

Hvis der er tale om forkortelsesforvirring, så har de 2 kort en forskel
i transferrate på 0,4 et-eller-andet pr sekund - er denne forskel
overhoved målbar i dagligdagen?

/Mark
- som håber på snart, at kunne ringe til nogen og bestille sig et nyt
CF-kort )

Fra : Gert Andersen

Dato : 08-01-03 09:34

In article <g99m1v0ocdfgu6nrcpah4ckg8hgeoah5he@4ax.com>,
unknown@vosborg.invalid says...
> [...]
> god til, at stå og vente i flere dage på, at mit iXUS V2 lagrer
> billedet - man kunne jo gå glip af endnu et superskud )

Hej Mark

Måske bliver du klogere af at kigge på:

http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/

Hilsen
Gert

Fra : M@rk

Dato : 08-01-03 09:50

Wed, 8 Jan 2003 09:34:20 +0100, berigede Gert Andersen <ingen@mail.dk>
dk.fritid.foto med:

>Måske bliver du klogere af at kigge på:
>http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/

Tak for indsparket - klogere, snarere mere forvirret - mit generelle
indtryk er, at SanDisk går for, at være "hurtige" kort - men det indtryk
falmer lidt, når jeg kigger på skrivehastigheder på dpreview:

Ridata 512 MB      2,366 KB/s 16 x
SanDisk 512 MB    855 KB/s 6 x
SanDisk Ultra 512 MB   1,755 KB/s 12 x

Så hvis "klogere" betyder "drop SanDisk" og jeg vel at mærke læser
tallene korrekt, ja, så er jeg da blevet klogere )

/Mark

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 08-01-03 10:34

"M@rk" <unknown@vosborg.dk> wrote in news:mOUbPoVhJhIDKKo3y178+mP8MDW2@
4ax.com:

> Så hvis "klogere" betyder "drop SanDisk" og jeg vel at mærke læser
> tallene korrekt, ja, så er jeg da blevet klogere )

Den eneste (pålidelige) måde at sammenligne kort på er at prøve dem i
kameraet..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Check www.digitalforbruger.dk

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP

Fra : KASO

Dato : 08-01-03 12:08

"Kenneth Darling Soerensen" skrev d. 08-01-03 10:34 dette indlæg :
> "M@rk" <unknown@vosborg.dk> wrote in
> 4ax.com:

> Den eneste (pålidelige) måde at sammenligne kort på er at prøve
dem i
> kameraet..

Det lyder fornuftigt. Som jeg husker testen på DPreview, var det langt
fra alle kameraer, der kunne udnytte kortenes hastigheder - og hvis det
er tilfældet, er det unødvendigt at fokusere på hastigheden. Dog vil man
formentlig kunne udnytte den højere hastighed i en kortlæser, når man
skal overføre til PC-en - men her er hastigheden trods alt mindre
kritisk.

http://www.kandu.dk/

Fra : Larsbb

Dato : 11-01-03 17:22

Hej NG

Jeg er ejer af et Canon S40, et 128 mb SanDisk og et 128 mb RiData.
Jeg kan bekræfte, at det er meget stor forskel i hastigheden, hvor RiData er
langt den hurtigste.
Jeg har aldrig haft problemer med nogle af kortene, men pga. hastigheden er
det altid RiData der sidder i kameraet, SanDisk er kun med som pladsreserve.
Hvis jeg skulle ud og købe nyt kort nu, ville jeg helt sikkert købe RiData
igen.

Hilsen Lars
www.larsbb.dk