smerter
Fra : Pia J

Dato : 07-01-03 20:14

Giver man aldrig smertestillende til katte efter operation? Hunde plejer da
at få noget som holder mindst et døgn... Ligeså vi andre!

Mivs har vist temmelig ondt i sin mavse, det er meget ubehageligt at lægge
sig og at blive løftet - noget hun ellers elsker. Hun kunne leve på min arm
hvis hun måtte! Hun kom lige tussende herud i køkkenet - må have pebet ude i
badeværelset og så har Max bekymret fået åbnet døren. Han SKAL have check på
den slags. Så nu ligger hun i køjen her istedet.

:Pia

Fra : maz

Dato : 07-01-03 20:28

Hej Pia
Hvis Mivs har smerter efter operationen, så SKAL hun have smertestillende -
det burde dyrlægen harvde givet dig med til alle tre katte, hvis der ikke er
givet smertestillende lige efter operationen. Klart de får ondt - det er
trods alt en operation - og katte føler smerte ganske udemærket....(nogle
katte har dog ikke behov for smertestillende)
Hmmm....det er for dårligt, at dyrlægen ikke har givet dig noget som helst
smertestillende med...det mener jeg du burde have haft. Håber du kan få fat
i dem nu....
maria

Fra : Pia J

Dato : 07-01-03 20:39

"maz" <mackSLET@DETTEmail.dk> wrote in message

> smertestillende med...det mener jeg du burde have haft. Håber du kan få
fat
> i dem nu....

Det lukker kl. 17, så nej.

Hvad giver man sådan nogen kræ? Havde det været min hund, havde den fået en
halv kodimagnyl, men der er jo også en bedre lever og 10x så meget vægt bag.

:Pia

Fra : Pernille og Jesper

Dato : 07-01-03 20:44

Nejnej, ingen kodimagnyler eller panodiler eller andet
menneske-smertestillende til misser, vel? Det er drønfarligt, så lad
være med det.

De kan godt være lidt ømme efter operationen men jeg synes da Ce'Nedra
var vældig frisk allerede dagen efter...

/Pernille

Fra : Pia J

Dato : 07-01-03 20:54

"Pernille og Jesper" <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote in message
> Nejnej, ingen kodimagnyler eller panodiler eller andet
> menneske-smertestillende til misser, vel? Det er drønfarligt, så lad
> være med det.

Nej, det var jo lige det jeg sagde :)

:Pia

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 07-01-03 20:40

Hejsa Pia

da jeg sidst fik opereret en hunkat (kejsersnit) fik hun en sprøjte for
smerter som skulle virke i et døgn så jo det gør man og du kan også få det
som piller. Ring til din dyrlæge i morgen og få nogen der, det andet er er
da synd for det lille pus

MVH Sanne

Fra : Katrine Nederby

Dato : 08-01-03 01:06

> [...]
> badeværelset og så har Max bekymret fået åbnet døren. Han SKAL have check

> den slags. Så nu ligger hun i køjen her istedet.

Hej Pia.

Da jeg fik Tabbi steriliseret hos vagtdyrlægen i sommer, fik jeg en
smertestillende tablet med hjem til hende. Det var Romefen 10 mg, men jeg
fik kun een tablet, og hun måtte kun få ½ tablet dagligt. Det er vist stærke
sager, så man skal være meget påpasselig med dosis. Men jeg er ikke i tvivl
om, hun havde meget ondt og at pillerne hjalp

Du kan læse om Romefen vet. her:
http://www.netdyredoktor.dk/Medicin/Medicinleksikon/medicin_romefen_vet..htm

Min andre hunkatte har ikke haft brug for smertestillende i forb. med
neutralisering

God bedring med hende.

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Pia J

Dato : 08-01-03 09:03

til 1/3 størrelse. Jeg troede egentlig de ville ende med et par "teposer"
ligesom hunde og valakker, men det er måske fordi vævet er irriteret? Jeg
kan ikke engang se snittene (jeg har ikke nærkigget)

Mivs har en anelse mindre pupiller i dag, men flytter sig ikke fra
vindueskarmen med mindre det er for at sidde på skødet. Lyden er tilbage til
den sædvanlige hilsen miiiiv miiiiiv.

Men hun har ikke spist noget, hverken tørfoder eller tun. Dvs. hun har ikke
fået noget siden mandag! Selv leverpostej med pille gad hun ikke, jeg måtte
fedte pillen ud igen og proppe den ned i halsen på hende. (og jeg HADER
leverpostej...)

Jeg beder gemalen købe en dåse vådfoder på vejen hjem, det ved jeg hun
elsker, håber hun klarer sig til i aften, eller skal jeg tvangsfodre hende
med noget flydende? Kan det være ømme gummer efter tandrensningen?

:Pia