Kan ikke se computer på netværket
Fra : LVJ

Dato : 07-01-03 19:48

Det er med min ringe viden på området lykkedes mig at forbinde mine to
computere og konfigurere en forbindelse der virker. Jeg kan se at der er
forbindelse mellem de to maskiner. Jeg har også prøvet at pinge dem og det
virker fint begge veje.

Mit problem er at jeg ikke kan "se" den anden computer på netværket. Jeg
tror at det er en banal fejl og mangel på kendskab til netværkssproget fra
min side. Jeg har lavet deling på de drev jeg gerne vil have adgang til.

Jeg bruger XP Professionel og forbinder maskinerne direkte med et krydset
kabel.
Er der en der evt. har en løsning på mit problem?

VH
LVJ

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 07-01-03 21:12

On Tue, 7 Jan 2003 19:47:57 +0100, "LVJ" <dryfly@oncable.dk> wrote:

>Jeg bruger XP Professionel og forbinder maskinerne direkte med et krydset
>kabel.
> Er der en der evt. har en løsning på mit problem?

Workgroup?
Users/password
Permissions?

--

/Dan MOrtensen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-01-03 15:50

Dan MOrtensen wrote:
> Workgroup?
> Users/password
> Permissions?

IP-adresser og subnetmasker.

/Mikael

Fra : Kristian B

Dato : 08-01-03 21:30

Mikael Nørrelund Andersen <noerrelund@removespamfilterpc.dk> wrote in message news:<3e1c3ab8$0$83349$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> IP-adresser og subnetmasker.
>
> /Mikael

Hej Mikael

Jeg har fået hjælp til (næsten) det samme problem prøv at læse svarene
til min mail..

mvh Kristian

----------------

Hej det var lige det der skulle til og nu virker det!! :)))

Tusinde tak
Mvh Kristian

>-- Originalt brev --
>From: "morten l" <kalkunen@mail.dk>
>To: <kbb@sol.dk>
>Subject: Re: Problemer med netværk win98 - win XP krydset kabel u
> den server eller hub
>Date: Sun, 5 Jan 2003 23:09:35 +0100
>

>ja kryds netbios af, og hvis de ikke finder hinanden med det samme så

>på
>computer navnet

opdateringer....

Mhz,
med
en

nye
pc

kontrolpanel/netværk/configuration
Service hvor
Network
Neighborhood
trykker
jeg
forventer
jeg

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-01-03 22:10

Kristian B wrote:
> Hej Mikael
>
> Jeg har fået hjælp til (næsten) det samme problem prøv at læse
> svarene til min mail..

Mit virker fint, du skal vist kigge lidt her:
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
Samt pudse brillerne ;)

/Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-01-03 23:37

"Mikael Nørrelund Andersen"
> Samt pudse brillerne ;)

Det burde jeg vist gøre, æv, jeg kunne ikke slette det igen.

/Mikael

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 09-01-03 17:05

On Wed, 8 Jan 2003 15:50:29 +0100, Mikael Nørrelund Andersen

Så kan han vel ikke pinge begge veje?

--

/Dan MOrtensen