analkirtler
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 07-01-03 18:11

Hej

Så har Nicki igen i dag været til dyrlægen, for hvilken gang. Og problemet
er det samme som så mange gang før, hans analkirtler.
Nu er det blevet til at de skal fjernes, der er dog ikke aftalt nogen tid
til operation endnu, men det skal jeg ringe og aftale med dyrlægen i mogen,
men det bliver nok den 27, 28,el 29 januar, for der har jeg ferie, og jeg
vil jo helst være så meget hjemme hos ham lige efter operationen som
overhoved muligt.

Er der nogen der kender til det at få den fjernet? fortæl fortæl.

Mange venlige hilsner fra

Bolette

Fra : Toft Stryhn

Dato : 07-01-03 18:36

Hej Bolette.

Stakkels hund, han får ondt i rumpen når han er færdig. Det er en lille svær
operation, med stor risiko for infektion.

Held og lykke, glæder mig til at høre hvordan det er gået.

Venlig hilsen Anette og Bordeauxerne.

Bolette Nielsen <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:avf1q6$1mkp$1@news.cybercity.dk...

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 07-01-03 18:50

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kender til det at få den fjernet? fortæl fortæl.

Næeh det er vist ikke så almindelig en operation hos mennesker
Smil fra Ami

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 07-01-03 20:04

"Anne-Marie Prange Madsen" <ampm@ribe.bynet.dk> skrev i en meddelelse

> Næeh det er vist ikke så almindelig en operation hos mennesker

Ja okay, den var jeg vist selv udenom

Men jeg håber i ved hvad jeg mener?

Bolette

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 07-01-03 21:30

> Ja okay, den var jeg vist selv udenom
>
> Men jeg håber i ved hvad jeg mener?

Ja men dit spørgsmål kan jo sagtens forstås men jeg kunne altså bare
ikke stå for den formulering du brugte jeg var nøøøøødt til at skrive
som jeg gjorde
hejhils fra Ami

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 07-01-03 21:41

>jeg kunne altså bare
> ikke stå for den formulering du brugte jeg var nøøøøødt til at skrive
> som jeg gjorde

Bare i orden

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Louise Kjeldsen

Dato : 07-01-03 23:36

Hej!
Uden at du må hænge mig op på det mindes jeg at jeg var praktik en gang hvor
dyrlægen lavede netop dette..
Jeg mener faktisk de blev 'svitset' eller noget i den stil så det lukkede
sammen..
Da vovsen vågnede af narkosen klagede dne sig lidt men ik noget af større
betydning..
den fik vist nogle piller med hjem og større problemer var der vist ik efter
operationen..
Der skulle dog tjekkes op på det og fjernes sting men ja.. sådan er det
jo...

Ved ik om det her er nogen hjælp overhovedet..

MVH Louise

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 10-01-03 23:16

Hej Louise

"Louise Kjeldsen" <louisekjeldsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ved ik om det her er nogen hjælp overhovedet..

Jo da, det har stor betydning for min "navøsitet", har efterhånden snakket
med nogen stykker om det, så alt hjælper. Min kæreste's bror's hund har også
fået dem fjernet, pga han han satte sine lugte overalt, på mennesker, møbler
osv, og det var tilsidest ikke til at holde ud, for godt lugter det bestemt
ikke skulle jeg hilse at fortælle til dem der ikke ved det , og de har
fortalt lidt om det. De skulle efter sigende ha' svært ved at komme af med
deres afføring et par dage efter, fordi det gør ondt, men det skal nu nok gå
er jeg sikker på.

Men tak for den beroligende læsning

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 08-01-03 21:10

Godaften

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse
>der er dog ikke aftalt nogen tid
> til operation endnu, men det skal jeg ringe og aftale med dyrlægen i
mogen,

Så fik jeg ringet til dyrlægen, og Nicki skal opereres onsdag den 29.
januar, så fik vi det på plads.
Jeg har det selvfølgelig ikke godt med at han skal opereres, men det skal jo
"bare" overstås

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : x Vuf x

Dato : 09-01-03 01:28

Wed, 8 Jan 2003 21:10:00 +0100, Bolette Nielsen wrote:

> [...]
>januar, så fik vi det på plads.
>Jeg har det selvfølgelig ikke godt med at han skal opereres, men det skal jo

Hvorfor tømmer du ikke bare hans analkirtler selv? Det er muligt, det
stinker, men det er billigere end at gå til dyrlæge, og langt bedre end
at fratage ham kirtlerne ved operation. Der er sikkert en god grund til,
at hunden er født med dem.

--
Mvh Sonja nospam@***sonpet.com http://www.sonpet.com/

Ser alt sort ud, kigger du måske i den forkerte retning.

Fra : bettina

Dato : 09-01-03 09:57

"x Vuf x" <nospam@sonpet.com> wrote in message

> [...]
> stinker, men det er billigere end at gå til dyrlæge, og langt bedre end
> at fratage ham kirtlerne ved operation. Der er sikkert en god grund til,

Nu blir jeg simpelthen nødt til at spørge: hvad gør de der analkirtler siden
de ligefrem kan undværes?
Mocka har lige fået tømt sine da vi var hos dyrlægen forleden og det lader
da heldigvis til at have hjulpet. Men hvad er de til for?

Bettina

Fra : Annelise Frederiksen

Dato : 09-01-03 10:44

Hej Bettina
lige inden for tarmåbningen har hunden to nøddestore kirtler, analsækkene,
Væggene producerer kirtelsekret, som anvendes som duftstof.
hos tamhunden bliver er kirtlerne imidlertid oftest til besvær.
Udførselsgangene er undertiden underdimensionerede, hvorved hunden har svært
ved at tømme analsækkene på normal vis.
Hos nogle hunde bliver det så stort et problem at de får kroniske bylder, og
derfor kan det være det bedste at fjerne dem helt.
venlig hilsen Annelise.
"bettina" <nospampruehs@mocka.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mocka har lige fået tømt sine da vi var hos dyrlægen forleden og det lader
> da heldigvis til at have hjulpet. Men hvad er de til for?

---

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 09-01-03 19:58

Hej Sonja

"x Vuf x" <nospam@sonpet.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> stinker, men det er billigere end at gå til dyrlæge, og langt bedre end
> at fratage ham kirtlerne ved operation. Der er sikkert en god grund til,

Det kan godt være det er billigere selv at gøre det, men når det gælder min
hund ser jeg ikke på penge, endvidre har jeg ikke lyst til selv at gøre det.
Jeg er også rimelig overbevist om at dyrlægen ikke vil anbefale at få dem
fjernet, hvis ikke han mener det er nødvendigt.
Det skal jo lige siges at det jo er rigtig tit Nicki har analkirtle
betændelse, og det er noget der irritere Nicki voldsomt.

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 10-01-03 16:37

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse > "x
Vuf x" <nospam@sonpet.com> skrev i en meddelelse
> Det kan godt være det er billigere selv at gøre det, men når det
gælder min
> hund ser jeg ikke på penge

God og rigtig indstilling og hvis man ikke selv har lyst eller måske
viden nok til det ja så må vælge dyrlæge .. det gør jeg også når det
drejer sig om analkirtler og negleklipning ...

> Jeg er også rimelig overbevist om at dyrlægen ikke vil anbefale at få
dem
> fjernet, hvis ikke han mener det er nødvendigt.

Nej selvfølgelig ville han ikke det ... han opererer jo ikke bare for at
operere .. stol på dyrlægen og lad nu være med at være alt for nervøs
operationen skal nok gå godt og tænk på at det jo er for at hjælpe
hunden du lader den gennemgå en operation ..
hejhils fra Ami

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 10-01-03 23:24

Hej Ami

> God og rigtig indstilling og hvis man ikke selv har lyst eller måske
> viden nok til det ja så må vælge dyrlæge .. det gør jeg også når det
> drejer sig om analkirtler og negleklipning ...

Tak for de pæne ord

> [...]
> operationen skal nok gå godt og tænk på at det jo er for at hjælpe
> hunden du lader den gennemgå en operation ..

Det har du sørme ret i, jeg er også overbevist om, at han ved hvad han taler
om, han har tros alt studeret i mange år

mange hilsner fra

Bolette