Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Minolta XG-1
Fra : Henrik

Dato : 07-01-03 17:50

Jeg har fået min fars gamle kamera, som er et Minolta XG-1.
Det er lidt defekt, men kan laves for 300-400 kr. Er det et kamera der er
værd at bruge så mange penge på?
Og har i nogle erfaringer med det?

vh

Henrik

Fra : complex@pc.dk

Dato : 07-01-03 17:56

JA lav det
Lars (København nord)
complex@pc.dk

Fra : Lars Schaumburg-Müll~

Dato : 08-01-03 19:50

Henrik wrote:
> Jeg har fået min fars gamle kamera, som er et Minolta XG-1.
> Det er lidt defekt, men kan laves for 300-400 kr. Er det et kamera der er
> [...]

Hej Henrik
Jeg har brugt et i henved 18 år uden problemer, så det har fungeret fint
for mig. Det er dog nu erstattet af andre, men stadig med manuel
fokusering - og næsten lige så gamle
Reparationsprisen nærmer sig brugtprisen for et tilsvarende hus, så
du skal gøre op med dig selv om du ikke lige så godt kunne finde et der
virker.
Til gengæld er det taknemligt at købe objektiver til, de kan findes
til rimelige priser.
Jeg fik problemer med lysindfald (Striber på billederne) på mit fordi
skumpakningerne begyndte at smuldre, men det blev løst med en stump
tætningsliste fra Silvan.

Mvh Lars