Hvad gør dette script?
Fra : Claus

Dato : 07-01-03 17:17

Hej..
Nogen der kan fortælle mig hvad dette script gør?

<script>
<!--
function land(ref, target)
{
lowtarget=target.toLowerCase();
if (lowtarget=="_self") {window.location=loc;}
else {if (lowtarget=="_top") {top.location=loc;}
else {if (lowtarget=="_blank") {window.open(loc);}
else {if (lowtarget=="_parent") {parent.location=loc;}
else {parent.frames[target].location=loc;};
}}}
}
function jump(menu)
{
ref=menu.choice.options[menu.choice.selectedIndex].value;
splitc=ref.lastIndexOf("*");
target="";
if (splitc!=-1)
{loc=ref.substring(0,splitc);
target=ref.substring(splitc+1,1000);}
else {loc=ref; target="_self";};
if (ref != "") {land(loc,target);}
}
//-->
</script>

Claus

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 07-01-03 17:40

"Claus" <ca@adslhome.dk> writes:

> Hej..
> Nogen der kan fortælle mig hvad dette script gør?

Det *gør* ingenting. Det definerer bare to funktioner.

Den første funktion, land, tager to argumenter, ref og target. Så
forsøger den at emulere et link med target ved at sætte location på et
vindue eller frame til loc (tror dog at der er en fejl, og "loc"
skulle være "ref").

Den anden funktion ser ud til at slå noget op i en pulldown menu i en
form. Værdien man har valgt kan evt bestå af to ting, adskildt af en
asterisk ("*"). Så kaldes den første funktion med det før stjernen som
første argument og det efter som andet (eller "_self", hvis der ikke
er en stjerne).

Dårligt kodet, bruger ikke lokale variable (hvilket nok er derfor det
virker på trods af fejlen i den første funktion).

/L

Fra : Claus

Dato : 07-01-03 18:08

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> --
> Lasse Reichstein Nielsen - lrn@hotpop.com
> 'Faith without judgement merely degrades the spirit divine.'

Hmmmm.....Det er havnet på min side og jeg har IKKE sat det ind, men takker
for svaret.
Det ligger her www.venditio.dk under Kovex Produkter/vis kilde, hvis du vil
se det....

Claus