/ Forside / Teknologi / Hardware / Bundkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Bundkort
#NavnPoint
tedd 7545
BjarneD 3920
peet49 3555
Gambrinus 2905
dk 2525
Klaudi 1680
Manse9933 1215
dos-man 1010
Brommi 1005
10  srhansen 945
ECS K7S5A og XP 2400+
Fra : Andrew


Dato : 07-01-03 17:16

Hej

Har jeg ikke ret når jeg siger at et ECS K7S5A bundkort understøtter en AMD
XP 2400+ processer?

Og hvad sker der hvis man putter en 2800+ CPU i? den har jo 333 på bussen,
2400+'eren har 266 ikke?

Mvh Anders



 
 
Mikael Nørrelund And~ (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 07-01-03 22:46

Andrew wrote:
> Har jeg ikke ret når jeg siger at et ECS K7S5A bundkort
> understøtter en AMD XP 2400+ processer?

Jo, men en ny BIOS:
<http://www.ecs.com.tw/download/k7s5a.htm>

> Og hvad sker der hvis man putter en 2800+ CPU i?

Måske virker den, jeg er ikke sikker.

> den har jo 333 på bussen, 2400+'eren har 266 ikke?

Tja, det kan være bundkortet ikke kan komme op på den
hastighed så, jeg ved det ikke.

Mvh.
Mikael


Mikael Jensen (08-01-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Jensen


Dato : 08-01-03 08:55

Jeg kører 2200+ og det virker med en opgradering a bios, men har derudover
problemer med bundkortet, den vil sgu ik starte ordentlig op, ka ik finde
opstasrafilerne før jeg har genstartet den en gang!!!!!
Mik
poulmikael@email.dk
"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3e1b4a8d$0$145$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Andrew wrote:
> > Har jeg ikke ret når jeg siger at et ECS K7S5A bundkort
> > understøtter en AMD XP 2400+ processer?
>
> Jo, men en ny BIOS:
> <http://www.ecs.com.tw/download/k7s5a.htm>
>
> > Og hvad sker der hvis man putter en 2800+ CPU i?
>
> Måske virker den, jeg er ikke sikker.
>
> > den har jo 333 på bussen, 2400+'eren har 266 ikke?
>
> Tja, det kan være bundkortet ikke kan komme op på den
> hastighed så, jeg ved det ikke.
>
> Mvh.
> Mikael
>



Mikael Nørrelund And~ (08-01-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 08-01-03 10:10

Mikael Jensen wrote:
> Jeg kører 2200+ og det virker med en opgradering a bios,

Nøjagtig som jeg skriver (bare om en 2400+), kører selv med
en 2000+:
>> <http://www.ecs.com.tw/download/k7s5a.htm>

> men har derudover problemer med bundkortet, den vil sgu
> ik starte ordentlig op, ka ik finde opstasrafilerne før jeg har
> genstartet den en gang!

Jeg har også haft rigtig mange problemer med dette bundkort
og har givet mig selv det løfte, at jeg aldrig køber det billigste
mere, men derimod vil købe et af de store producenters.

Mvh.
Mikael


Mikael Jensen (08-01-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Jensen


Dato : 08-01-03 11:33

enig, aldrig mere.....
Men fik du det til a køre ordentlig og hvis, så hvordan?
Mik
"Mikael Jensen" <poulmikael@email.dk> skrev i en meddelelse
news:avglcv$qe2$1@news.cybercity.dk...
> Jeg kører 2200+ og det virker med en opgradering a bios, men har derudover
> problemer med bundkortet, den vil sgu ik starte ordentlig op, ka ik finde
> opstasrafilerne før jeg har genstartet den en gang!!!!!
> Mik
> poulmikael@email.dk
> "Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
> meddelelse news:3e1b4a8d$0$145$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Andrew wrote:
> > > Har jeg ikke ret når jeg siger at et ECS K7S5A bundkort
> > > understøtter en AMD XP 2400+ processer?
> >
> > Jo, men en ny BIOS:
> > <http://www.ecs.com.tw/download/k7s5a.htm>
> >
> > > Og hvad sker der hvis man putter en 2800+ CPU i?
> >
> > Måske virker den, jeg er ikke sikker.
> >
> > > den har jo 333 på bussen, 2400+'eren har 266 ikke?
> >
> > Tja, det kan være bundkortet ikke kan komme op på den
> > hastighed så, jeg ved det ikke.
> >
> > Mvh.
> > Mikael
> >
>
>



Mikael Nørrelund And~ (08-01-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 08-01-03 12:20

Mikael Jensen wrote:
> Men fik du det til a køre ordentlig og hvis, så hvordan?

Ja, et af problemerne var en dårlig BIOS samt at det ikke
kan køre med 2 blokke SD-RAM moduler samtidigt...

/Mikael


Jens C. Hansen [Oden~ (08-01-2003)
Kommentar
Fra : Jens C. Hansen [Oden~


Dato : 08-01-03 17:04

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Mikael Jensen wrote:
>
>>Men fik du det til a køre ordentlig og hvis, så hvordan?
>
> Ja, et af problemerne var en dårlig BIOS samt at det ikke
> kan køre med 2 blokke SD-RAM moduler samtidigt...

Men skulle det ikke kunne det ifølge manualen?
I så fald er det jo defekt.


Mikael Nørrelund And~ (08-01-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 08-01-03 17:25

Jens C. Hansen [Odense] wrote:
> Men skulle det ikke kunne det ifølge manualen?
> I så fald er det jo defekt.

Ja, det er defekt og et ret kendt problem med dette bundkort,
jeg har bare haft sendt kortet til forhandleren 2 gange og gider
ikke betale for en 3. gang - det er kortet ikke værd!

/Mikael


Jens C. Hansen [Oden~ (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Jens C. Hansen [Oden~


Dato : 09-01-03 05:22

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Jens C. Hansen [Odense] wrote:
>
> Ja, det er defekt og et ret kendt problem med dette bundkort,
> jeg har bare haft sendt kortet til forhandleren 2 gange og gider
> ikke betale for en 3. gang - det er kortet ikke værd!

Svjv kan du, efter et bestemt antal ombytninger, kræve pengene tilbage.
Spørg evt. i dk.videnskab.jura


Mikael Nørrelund And~ (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 09-01-03 10:28

Jens C. Hansen [Odense] wrote:
>> Ja, det er defekt og et ret kendt problem med dette bundkort,
>> jeg har bare haft sendt kortet til forhandleren 2 gange og gider
>> ikke betale for en 3. gang - det er kortet ikke værd!
>
> Svjv kan du, efter et bestemt antal ombytninger, kræve pengene
> tilbage. Spørg evt. i dk.videnskab.jura

Ja, efter 3. ombytning, hvilket ikke er næste gang.
Ombytter jeg den sidste gang og det virker fint, så har jeg
betalt samme pris som et bedre kort med næsten samme
specifikationer - det er jeg ikke interesseret i.

/Mikael


Jens C. Hansen [Oden~ (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Jens C. Hansen [Oden~


Dato : 09-01-03 10:54

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Jens C. Hansen [Odense] wrote:
>
>>Svjv kan du, efter et bestemt antal ombytninger, kræve pengene
>>tilbage. Spørg evt. i dk.videnskab.jura
>
> Ja, efter 3. ombytning, hvilket ikke er næste gang.
> Ombytter jeg den sidste gang og det virker fint, så har jeg
> betalt samme pris som et bedre kort med næsten samme
> specifikationer - det er jeg ikke interesseret i.

Hvordan det, det er da butikken der betaler portoen når lortet er defekt?


Mikael Nørrelund And~ (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 09-01-03 10:54

Jens C. Hansen [Odense] wrote:
>> Ja, efter 3. ombytning, hvilket ikke er næste gang.
>> Ombytter jeg den sidste gang og det virker fint, så har jeg
>> betalt samme pris som et bedre kort med næsten samme
>> specifikationer - det er jeg ikke interesseret i.
>
> Hvordan det, det er da butikken der betaler portoen når lortet er
> defekt?

Kun tilbage til mig, sådan er det med alle netbutikker jeg
har handlet med.

/Mikael


Jens C. Hansen [Oden~ (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Jens C. Hansen [Oden~


Dato : 09-01-03 12:31

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
>
> Kun tilbage til mig, sådan er det med alle netbutikker jeg
> har handlet med.

Jeg bestilte for et ½ år siden 3 Barracuda IV 80 GB hos itbutikken.
Først fik jeg 3 Seagate U6 80 GB, dem sendte jeg tilbage, og ændrede
ordren til 2 'Cuda IV 80 GB.
Så modtog jeg alligevel 3 diske, selv om jeg havde både emailet dem og
ringet om at jeg kun skulle have 2 stk.
Jeg sendte den 3. disk tilbage.
Jeg fik al portoen betalt af itbutikken.
Men sammenligningen halter måske lidt, det var jo ikke en defekt vare
det drejede sig om for mit vedkommende.


Mikael Nørrelund And~ (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 09-01-03 15:23

Jens C. Hansen [Odense] wrote:
> Men sammenligningen halter måske lidt, det var jo ikke en
> defekt vare det drejede sig om for mit vedkommende.

Det tror jeg.

/Mikael


Danish Bacon (08-01-2003)
Kommentar
Fra : Danish Bacon


Dato : 08-01-03 21:57

Sidder ellers selv med 2 x SD-ram på mit kort. 128 + 256....og har aldrig
haft nogen problemer med det.
Men ved til gengæld godt at uhyggeligt mange mennesker har skrevet om netop
dette kort, så noget er der vel om det. Måske jeg bare for en gangs skyld
har været heldig med min computer

--
Mvh.
Kim Høegh-Guldberg
http://delfol.homepage.dk
http://cecilieh-g.webbyen.dk
"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3e1c0974$0$217$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Mikael Jensen wrote:
> > Men fik du det til a køre ordentlig og hvis, så hvordan?
>
> Ja, et af problemerne var en dårlig BIOS samt at det ikke
> kan køre med 2 blokke SD-RAM moduler samtidigt...
>
> /Mikael
>



Mikael Jensen (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Jensen


Dato : 09-01-03 08:01

jeg kører kun med en ddr-blok på 512 og bruger ik min LAN, har alligevel
bøvl næsten hver gang jeg starter op!!!!!
Har opdateret min bios med det sidste nye og det hjælper heller ik!!!!!!
Det ka da ik passe a man ska skifte kort?
Ka være a man sku ta ned od "nedgraderer" ECS-fabrikken......
Mik
"Mikael Jensen" <poulmikael@email.dk> skrev i en meddelelse
news:avgunj$1a2q$1@news.cybercity.dk...
> enig, aldrig mere.....
> Men fik du det til a køre ordentlig og hvis, så hvordan?
> Mik
> "Mikael Jensen" <poulmikael@email.dk> skrev i en meddelelse
> news:avglcv$qe2$1@news.cybercity.dk...
> > Jeg kører 2200+ og det virker med en opgradering a bios, men har
derudover
> > problemer med bundkortet, den vil sgu ik starte ordentlig op, ka ik
finde
> > opstasrafilerne før jeg har genstartet den en gang!!!!!
> > Mik
> > poulmikael@email.dk
> > "Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i
en
> > meddelelse news:3e1b4a8d$0$145$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > > Andrew wrote:
> > > > Har jeg ikke ret når jeg siger at et ECS K7S5A bundkort
> > > > understøtter en AMD XP 2400+ processer?
> > >
> > > Jo, men en ny BIOS:
> > > <http://www.ecs.com.tw/download/k7s5a.htm>
> > >
> > > > Og hvad sker der hvis man putter en 2800+ CPU i?
> > >
> > > Måske virker den, jeg er ikke sikker.
> > >
> > > > den har jo 333 på bussen, 2400+'eren har 266 ikke?
> > >
> > > Tja, det kan være bundkortet ikke kan komme op på den
> > > hastighed så, jeg ved det ikke.
> > >
> > > Mvh.
> > > Mikael
> > >
> >
> >
>
>



Mikael Nørrelund And~ (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 09-01-03 10:30

Mikael Jensen wrote:
> jeg kører kun med en ddr-blok på 512 og bruger ik min LAN, har
> alligevel bøvl næsten hver gang jeg starter op!

Har du disabled dit netkort?
Har du tjekket om din RAM blok er defekt?
www.memtest86.com

> Har opdateret min bios med det sidste nye og det hjælper heller
> ik!

Hvilke fejl kommer den med?

> Det ka da ik passe a man ska skifte kort?

Nej, men det kan være det skal repareres eller udskiftes på
garantien.

> Ka være a man sku ta ned od "nedgraderer" ECS-fabrikken...

Så får du da slet ingen hjælp!

/Mikael


Mikael Jensen (10-01-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Jensen


Dato : 10-01-03 19:41

Hej.
Netkortet er slået fra og rammene fejler ingenting!
Den skriver nogen gange a den søger efter opstartafilerne, men ik ka finde
dem og andre gange går den bare i sort med cursoeren stående og blinke!
Mik
"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3e1d412a$0$176$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Mikael Jensen wrote:
> > jeg kører kun med en ddr-blok på 512 og bruger ik min LAN, har
> > alligevel bøvl næsten hver gang jeg starter op!
>
> Har du disabled dit netkort?
> Har du tjekket om din RAM blok er defekt?
> www.memtest86.com
>
> > Har opdateret min bios med det sidste nye og det hjælper heller
> > ik!
>
> Hvilke fejl kommer den med?
>
> > Det ka da ik passe a man ska skifte kort?
>
> Nej, men det kan være det skal repareres eller udskiftes på
> garantien.
>
> > Ka være a man sku ta ned od "nedgraderer" ECS-fabrikken...
>
> Så får du da slet ingen hjælp!
>
> /Mikael
>



Mikael Nørrelund And~ (12-01-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 12-01-03 11:40

Mikael Jensen wrote:
> Netkortet er slået fra og rammene fejler ingenting!

Har du da testet rammene med memtest86?

> Den skriver nogen gange a den søger efter opstartafilerne,
> men ik ka finde dem og andre gange går den bare i sort med
> cursoeren stående og blinke!

Kan du skrive den præcise fejlmeddelelse der kommer, så
kan vi søge lidt efter den på google.

Det er ikke harddisken der er problemet?
Måske noget MBR? - Anyone?
Har du prøvet en ældre BIOS?
- Min forhandler anbefalede 02/02/06:
<ftp://ftp.ecs.com.tw/bios/k7s5a020206.exe>

/Mikael


Mikael Nørrelund And~ (12-01-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 12-01-03 11:47

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Har du prøvet en ældre BIOS?
> - Min forhandler anbefalede 02/02/06:
> <ftp://ftp.ecs.com.tw/bios/k7s5a020206.exe>

Ups, XP2400+ er først understøttet i version 02/08/09.

/Mikael


Michael Lund Sørense~ (08-01-2003)
Kommentar
Fra : Michael Lund Sørense~


Dato : 08-01-03 23:41

Jeg har haft en del problemer med bundkortet på arbejdet. De blev løst da
USB forbindelsen fra bundkortet til USB i fronten blev fjernet. Temmelig
mystisk, for USB porten blev ikke brugt. Man kan ligeledes ikke installere
W2k server på det, hvis USB er enablet i bios. Man disabler, installere og
enabler!
Tåbeligt, men det er et bundkort med lyd, video og lan til 500 kr.
Man får ikke alt for de penge (men som supporter tjener man godt på netop
det bundkort

--
Med venlig hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk



Mikael Nørrelund And~ (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 09-01-03 10:36

Michael Lund Sørensen wrote:
> Jeg har haft en del problemer med bundkortet på arbejdet.
> De blev løst da USB forbindelsen fra bundkortet til USB i
> fronten blev fjernet.

Det er også en af de problemer jeg har været igennem, samt
at de 2 onboard USB porte slet ikke virkede.

> Temmelig mystisk, for USB porten blev ikke brugt.

Det gjorde min og det gav en masse problemer inde i
Windows, bl.a. hvis man højreklikkede på fx. en genvej
til mit diskettedrev, så prøvede den at åbne forbindelsen
til min USB-device, som var tilsluttet.

> Man kan ligeledes ikke installere W2k server på det, hvis
> USB er enablet i bios. Man disabler, installere og enabler!

Hmm, det har jeg så ikke prøvet, måske det er et af de
problemer der ikke er så kendt og som få de fleste til at
sende bundkortet retur!

> Tåbeligt,

Helt korrekt.

> men det er et bundkort med lyd, video og lan til 500 kr.
> Man får ikke alt for de penge

Derfor denne udtalelse fra mig:
"har givet mig selv det løfte, at jeg aldrig køber det billigste
mere, men derimod vil købe et af de store producenters"
<news:3e1beac8$0$166$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>

> (men som supporter tjener man godt på netop det bundkort

Sarkastisk, men meget sandt.

/Mikael


KN (10-01-2003)
Kommentar
Fra : KN


Dato : 10-01-03 21:50

..................................................................., men har
derudover
problemer med bundkortet, den vil sgu ik starte ordentlig op, ka ik finde
opstasrafilerne før jeg har genstartet den en gang!!!!!
Mik

Hej
Jeg havde samme problem med opstart med mit K7S5A igennem lang tid. Jeg
kørte med en stang 256 MB DDR ram. Grundet mistanke om ram-fejl købte jeg en
ny stang anerkendt mærke (Crucial). Det hjalp ikke en pind. Men da jeg
prøvede med 2 x 256 MB ram (altså to stænger) i bundkortet var problemet
løst. Nu kører det klippestabilt hos mig.
Kim



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408528
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste