XHTML tutorial
Fra : Phillip

Dato : 07-01-03 16:10

Er der ikke en hjemmeside med en dansk tutorial til xhtml som er
bedre end den her den får ejg ikke så meget ud af når jeg er helt
ny. Deres html og asp er de enste jeg har læst lidt af og de
virker gode men er der en der kender et sted hvor det er lidt
mere fra bunden? tusindtak på forhånd=)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 07-01-03 16:47

Phillip skrev: (messageID: <news:aveqjj$ruo$1@sunsite.dk>)

> [...]
> ny. Deres html og asp er de enste jeg har læst lidt af og de
> virker gode men er der en der kender et sted hvor det er lidt

W3c har en tutorial (på engelsk):
http://www.w3schools.com/xhtml/default.asp

Jeg tror ærligt talt ikke du finder en nemmere tutorial på dansk, end den
html.dk har. Hvad er det, du ikke forstår ved den?

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

Fra : Phillip

Dato : 07-01-03 17:01

Kasper Damkjær wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Jeg tror ærligt talt ikke du finder en nemmere tutorial på dansk, end den
> html.dk har. Hvad er det, du ikke forstår ved den?

hej jeg syntes bare ikke at den er lige så grundig som htmlen jeg lære jo
ikke nogle tags o.lign som i deres html tutorial.. og tak for dit link og dit
svar:)

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 07-01-03 20:26

Phillip skrev: (messageID: <news:avetk8$r4t$1@sunsite.dk>)

> hej jeg syntes bare ikke at den er lige så grundig som htmlen jeg lære
> jo ikke nogle tags o.lign som i deres html tutorial.. og tak for dit
> link og dit svar:)

Meningen er jo også, at du skal anvende de samme tags i XHTML som du har
lært i HTML. Det nye er, at de skal anvendes rigtigt, samt at nogle få er
røget ud.

Hvis man har sat sig godt ind i HTML, er XHTML ikke særligt kompliceret.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

Fra : Dino

Dato : 07-01-03 22:58

Den 7-1 2003 skrev Kasper Damkjær i dk.edb.internet.webdesign.html:

> W3c har en tutorial (på engelsk):
> http://www.w3schools.com/xhtml/default.asp

Nej, nogle nordmænd har!

--