Nyt bundkort
Fra : Lars Vinther

Dato : 07-01-03 15:35

Hejsa!

Jeg har tidligere spurgt om rådgivning vedr. et nyt bundkort, men jeg kan
ikke helt finde ud af hvordan jeg får mest ydelse for mine penge! Der er sgu
en hel jungle af mærker derude!!

Jeg har følgende krav:

Chipsæt må møj' gerne være Nforce2, da det efter sigende skulle være
fremtiden
AGP X8 ville være en god ting.
USB 2.0 ville også være rart.
En athlon XP 1700+ skal kunne sidde på det!

Hvad skal jeg minimium slippe, for at få sådan et bundkort?

Hilsen Lars

Fra : IJ

Dato : 07-01-03 16:40

Hvis du klikker ind på www.edbpriser.dk og efterfølgende
under bundkort vælger Epox, har du vist fundet, hvad du
søger.
Pris ca 1200,-

IJ

Fra : Lars Vinther

Dato : 07-01-03 17:10

"IJ" <ibmj(remove_me)@stofanet.dk> wrote in message
> Hvis du klikker ind på www.edbpriser.dk og efterfølgende
> under bundkort vælger Epox, har du vist fundet, hvad du
> [...]

Tak for det! Asus er åbenbart generelt dyrere....hvorfor er de det?

Fra : IJ

Dato : 07-01-03 18:26

I dette tilfælde er Asus kortet dyrere, fordi det har
onboard SATA.
Ellers må man sige, at Asus generelt er mærkevare,
men også et godt og stabilt produkt.

Fra : Jacob Andersen

Dato : 07-01-03 18:41

"IJ" <ibmj(remove_me)@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> I dette tilfælde er Asus kortet dyrere, fordi det har
> onboard SATA.
> Ellers må man sige, at Asus generelt er mærkevare,
> men også et godt og stabilt produkt.

Man kan vist ikke kalde Epox en discountvare. Generelt vil jeg endda
umiddelbart mene de er dyrere end Asus.
Epox vinder tests til højre og venstre, og Nforce2 kortet har vundet mindst
en test foran Asuskortet (mener det var hos anandtech, men er ikke sikker).
Du betaler for ekstra features på asuskortet, næppe kvalitet eller navn
(hvilket de begge har).

(Jacob)

Fra : BadBack

Dato : 07-01-03 20:41

"IJ" <ibmj(remove_me)@stofanet.dk> wrote in news:3e1b0dbb$0$2527$ba624c82
@nntp04.dk.telia.net:

> Ellers må man sige, at Asus generelt er mærkevare,
> men også et godt og stabilt produkt.

ROFLMAO.