P4PE AGP problem
Fra : Anders Keldsen

Dato : 07-01-03 15:00

Hey

Jeg har lige erhvervet et Asus P4PE bundkort med tilhørende 2.4 ghz
processor, men når jeg starter PC'en, kommer der ingen signal til
skærmen. Den blinker lige kort, men det er det hele. Er det et defekt
motherboard?

Jeg har prøvet med følgende grafikkort:
TNT2 64MB
Geforce 4

Med TNT kortet kører blæseren, men med Geforce kortet, kører blæseren
slet ikke rundt. Jeg ved med sikkerhed at TNT kortet virker.

Jeg tænkte at PSU'en ikke kunne levere nok strøm, så jeg har prøvet med
kun 1 HD, men det hjælper intet.

Jeg har et Aopen HQ08 kabinet og Kingston DDR RAM.

Jeg ved at med mit gamle motherboard, virkede begge grafikkort, ram, hd
osv., men har desværre foræret motherboardet væk nu, så jeg kan ikke
teste hardwaren. Har en gammel PC hvor jeg kan teste TNT kortet, men
ikke DDR ram eller AGPx4 (Geforce).

Håber en eller anden kan give et hint.

Anders Keldsen

Fra : -=Madsen=-

Dato : 07-01-03 17:57

<---------------------------->
> [...]
> processor, men når jeg starter PC'en, kommer der ingen signal til
> skærmen. Den blinker lige kort, men det er det hele. Er det et defekt

<---------------------------->

Dit gamle TNT2 kort er sikkert et af de gamle 3.3V Agp kort som kan ødelække
dit nye bundkort.. det står i din manual...
I de nye bundkort kan der kun bruges de nye 1.5V Agp grafikkort mener
Geforce1 er et af de første 1.5V grafikkort...men
er ikke sikker med hensyn til dit TNT2 kort om det er 3.3V eller 1.5V

Fra : Leif Nielsen

Dato : 07-01-03 18:33

Kører et Voodoo 3 3000 16mb ram 1,5 eller 3,3 Volt på AGP'en????

Fra : Anders Keldsen

Dato : 08-01-03 15:53

I manualen står der at hvis AGP-kortet kører med forkert antal volt, så
vil der lyse en rød lampe ved siden af AGP-slot. Det gør der ikke, så
jeg antager at mit TNT kort er 1,5 volt.

Anders

Fra : Anders Keldsen

Dato : 08-01-03 15:56

Jeg har nu købt et bundkort magen til og sat i, og det virker perfekt,
så det første må være defekt. Det ryger tilbage til forhandleren.

Tak for kommentarerne.

Anders