win2kpro-kllient i et nt4-server domæne
Fra : Jens U. K.

Dato : 07-01-03 14:33

Vi har et netværk med små 100 PC'er med win98 som OS. Vi har nogle
NT4.0-servere. Bl.a. en der er pdc, dhcp-server og fil-server, en der er
bdc, wins-server, printserver og fil-server
Der er løbende blevet indkøbt nye pc'er og de er installeret med win2kpro.
Forleden dag blev 10 nye pc'er sat i drift. Derefter gik den ene af vores
servere (den med wins-servicen) i knæ. Den kører med 100% cpu-belastning
nu Men! når win2kpro-klienterne er slukket har den det ok!)
Så jeg har læst lidt om win2kpro, og det viser sig at den bruger
windowsnetværket på en lidt anden måde end win98-klienterne. Win2kpro vil
gerne finde SRV-records i en DNS-server. Vi har bare ikke nogen
DNS-server. Så skulle man efter sigende kunne "tvinge" win2kpro til at
bruge den "gamle" metode, ved i LMHosts-filen at indføre to linier:
--
IP-nr. Servernavn #PRE #DOM:Domænenavn
193.10.11.4 "<Domænenavn+efterfølgende mellemrum, så der er 15 tegn til

Jeg går ud fra at det er det stigende antal af win2kpro-pc'er der har
belastet wins-serveren så meget at den nu er helt i knæ.
Vi har ikke nogen sekundær wins-server.

Men før jeg går i gang med at opdatere en masse pc'er ville jeg høre om
der er nogen der har kendskab til problemer mellem win2kpro-klienter og
winnt4.0-server-netværk.

Håber at der er nogen der kan komme med ideer hurtigt!

/Jens Ulrik