Neonfisk syge?
Fra : BB

Dato : 08-03-01 13:57

Hejsa, jeg har 15 neonfisk i mit akvarie som alle har fået nogen små hvide
prikker overalt, de virker ellers
aktive nok, er det noget der er farligt eller går det i sig selv igen?

Hilsen BB

Fra : Christian Gundersen

Dato : 08-03-01 16:08

Det lyder til dine fisk har fået hvid-plet-syge.... Du kan købe drugs til
vandbaljen hos den lokale fiskepusher

Sygdommen er ret almindelig

- Christian Gundersen

Fra : Kent Christensen

Dato : 09-03-01 00:37

"BB" <dsl28561@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:987vd2$2frl$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa, jeg har 15 neonfisk i mit akvarie som alle har fået nogen små hvide
> prikker overalt, de virker ellers
> aktive nok, er det noget der er farligt eller går det i sig selv igen?
>
> Hilsen BB

Det er enten fiskedræber (Ichthyophthirius multifiliis) eller forkølelsespletter.
Se tråden under "Hjælp er det fiskedræber" indsendt af Frank Bojsen Nielsen
den 19.02.01. Der er gode beskrivelser af begge sygdomme.

Tøv ikke! Der skal handles hurtigt, hvis det er fiskedræber.

Vh
Kent