Linksys routere: Erfaringer og holdninger
Fra : Hotol

Dato : 07-01-03 11:16

Hej Gruppe

Jeg påtænker at købe en linksys BEFSR81 router til mit hjemmenetværk.
Routeren har 8 porte og QOS.

Ved at bladre gennem indlægende i denne gruppe, kan jeg se at der ikke er ret
mange der benytter linksys routere. Da linksys routere kun koster lidt mere
end f.eks D-link routere, vil jeg gerne høre lidt om erfaringer og holdninger
til Linksys routere, så jeg ikke risikerer at købe noget Lo....Ikke så godt.

på forhånd tak

Fra : Jens

Dato : 07-01-03 12:48

"Hotol" <Abracadabra@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe
>
> Jeg påtænker at købe en linksys BEFSR81 router til mit hjemmenetværk.
> Routeren har 8 porte og QOS.

Det er vist ikke ægte QOS der er i den......
ftp://ftp.linksys.com/datasheet/befsr81ds.pdf
Den kan prioitere op til 4 porte udfra porttrafikken.
Det er ikke hvad jeg forstår ved QOS.
Men der står også :"qos capabilities based on wwr"
jeg er ikke sikker på det er det du vil have udfra et andet indlæg jeg så
tidligere fra dig.
Ægte QOS bliver nok svært at finde i de billige routere.

At der er ikke er så mange der skriver om Linksys i disse grupper ser jeg
som et godt tegn, så har man ikke problemer med den.

mvh Jens

Fra : Hotol

Dato : 07-01-03 13:06

> jeg er ikke sikker på det er det du vil have udfra et andet indlæg jeg så
> tidligere fra dig.
> Ægte QOS bliver nok svært at finde i de billige routere.

Godt set Jens, det var faktisk det jeg var ude efter, delt båndbredde, men
jeg syntes også at databladet er lidt "tyndt" omkring QOS.

> At der er ikke er så mange der skriver om Linksys i disse grupper ser jeg
> som et godt tegn, så har man ikke problemer med den.

Jeg vil blive meget glad, hvis du kunne give en kort beskrivelse af hvorfor
linksys er dårligere end andre routere i dette prislag. Ellers har jeg
forstået din pointe, tak for dit indlæg.

Mvh Hotol

Fra : Jens

Dato : 07-01-03 13:15

> [...]
> linksys er dårligere end andre routere i dette prislag. Ellers har jeg
> forstået din pointe, tak for dit indlæg.

Jeg tror du misforstår......
Linksys er ikke dårligere end andre, det er de "andre" mange har problemer
med, som de skal have løst via gruppen.

(det er også muligt der ikke er solgt så mange linksys i danmark)

Men hvis du vil have QOS kan det sikkert laves til en fornuftig pris, men er
det nødvendigt ?
Hvad skal det bruges til ?

mvh Jens som har en mail adresse der kan bruges

Fra : Hotol

Dato : 07-01-03 14:06

> Jeg tror du misforstår......
> Linksys er ikke dårligere end andre, det er de "andre" mange har
> problemer med, som de skal have løst via gruppen.

Lol, ja så forstod jeg ikke det tror jeg at jeg gør nu

> (det er også muligt der ikke er solgt så mange linksys i danmark)
Er det ikke linksys, Jysk Telefon eller hvad de hedder for tiden tilbyder til
nogle af deres produkter ?

> Men hvis du vil have QOS kan det sikkert laves til en fornuftig pris,
> men er det nødvendigt ?
> Hvad skal det bruges til ?
Det er ikke nødvendigt og umiddelbart har jeg ikke noget at bruge det til.
Det var bare en lækker detalje at få mod en lille merpris, hvis det virkede
som ægte QOS. Nu vil jeg måske kigge efter en router med VPN eller USB
tilslutning istedet.

> mvh Jens som har en mail adresse der kan bruges
Endnu engang, tak for din hjælp
Mvh Hotol, der nu igen, takket være fake email-adresse på usenet har en
"næsten" spamfri inbox

Fra : Jens

Dato : 07-01-03 14:31

"Hotol" <Abracadabra@yahoo.com> skrev i en meddelelse

VPN eller USB
> tilslutning istedet.

Vpn er nemt at få, USB er uanvendeligt.

> Mvh Hotol, der nu igen, takket være fake email-adresse på usenet har en
> "næsten" spamfri inbox

Prøv at lave et par regler selv så, det kan holde den helt fri for spam.

mvh Jens som modtager mails med ordet "Re" i emnet hehe

Fra : Bo Simonsen

Dato : 07-01-03 18:12

Hotol <Abracadabra@yahoo.com> writes:

> Endnu engang, tak for din hjælp
> Mvh Hotol, der nu igen, takket være fake email-adresse på usenet har en
> "næsten" spamfri inbox

Det handler da bare om at have et fornuftigt spamfiler, som fx.
spamassasin.

--
Mvh. Bo Simonsen
"Linux! The choice of a GNU generation"      http://bo.geekworld.dk

Fra : Hotol

Dato : 08-01-03 09:47

Bo Simonsen <bo@geekworld.dk> wrote in

> Det handler da bare om at have et fornuftigt spamfiler, som fx.
> spamassasin.

Jeg tester i øjeblikket "spampal", men man skal da bruge tid båndbredde på at
hente alle spammailene aligevel. Desuden modtager jeg ikke så mange mails
(relevante) så jeg vil helst være fri for at køre en baggrundsapplikation,
men den tid er vist forbi hvor man kan have en spamfri emailadresse

Mange tak for jeres hjælp

Fra : Morten Trab

Dato : 07-01-03 14:06

"Hotol" <Abracadabra@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe
>
> Jeg påtænker at købe en linksys BEFSR81 router til mit hjemmenetværk.
> Routeren har 8 porte og QOS.

Well...Kender ikke så meget til Linkss, og slet ikke den model du omtaler
der...

Jeg har selv den Linksys uden wireless fra TDC (BEFSR41 mener jeg den
hedder), og jeg har aldrig haft så fejlfri router før...

Havde lidt begynder problemer, som nok mest skyldtes at jeg ikke kendte til
den, og at det var den firmware den blev leveret med fra Linksys der var
forældet...

Men da firmwaren blev opdateret til nyeste fra Linksys, var der ingen
problemer mere, andet end jeg lige skulle lære dens webinterface, som
faktisk er forholdsvis simpelt...

Håber det var noget du kunne bruge til noget....Jeg har ikke noget at skulle
udsætte på den...Hivs jeg senere skal have ny router vil jeg HELT SIKKERT
foretrække en Linksys igen...

--
Morten Trab - http://www.blackchart.dk
Ved mail, fjern da REMOVE i adressen, men send kun en mail til mig hvis jeg

http://modeltog.blackchart.dk - Følg med i opbygningen af min modelbane

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 07-01-03 15:38

Hej Hotol

Jeg har en BEFSR41, som kører i et lille netværk med 3 pc-ere og en
Netexpress 512/128 ADSL, som jeg satte op i julen. Og det fungerer
tilsyneladende perfekt, i hvertfald til det almindelige brug, den indtil
videre har været udsat for. Opsætningen gik også som i smør. I alt tog det
under 10 minutter at få hele netværket til at køre.

Steen

Fra : Torben Hejlesen

Dato : 07-01-03 19:07

Hejsa - vil bare sige at min Linksys BEFW11S4 er der ingen problemer med -
og så er den LET at have med at gøre/ sætte op !

Så køb du bare sådan en