Film database på nettet og/eller cd-rom?
Fra : Henrik Andersen

Dato : 07-01-03 10:45

Hej
Jeg søger efter en database med film, hvor man kan søge på skuespillernes
navne eller en cd-rom med tilsvarende oplysninger. Nogen, der kan hjælpe med
links eller navne på cd-rom film leksika?

På forhånd tak for svaret!

Fra : Rasmus Toft Lauridse~

Dato : 07-01-03 11:16

Henrik Andersen wrote:
> [...]
> navne eller en cd-rom med tilsvarende oplysninger. Nogen, der kan hjælpe med
> links eller navne på cd-rom film leksika?

Man kan vel altid ligge ud med imdb

www.imdb.com

--
Rasmus Lauridsen
debianforum.dk - Et forum for Debian brugere

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 07-01-03 11:18

"Henrik Andersen" <peter900000@hotmail.com> wrote in message
> [...]
med
> links eller navne på cd-rom film leksika?

Hej Henrik

Hvad med www.imdb.com? Kan den ikke bruges? Det er nok noget af det største,
overhovedet. Der er vist noget med, at hele dynen også kan downloades, hvis
du gerne vil have en off-line kopi.

/Nikolaj

Fra : Martin Helbo

Dato : 07-01-03 16:21

"Nikolaj Borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
største,
> overhovedet. Der er vist noget med, at hele dynen også kan downloades,

Den må da fylde en krig! Nogen der ved hvor mange poster (film/skuespillere)
deres database indeholder?

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-01-03 17:46

On Tue, 7 Jan 2003 16:21:05 +0100, "Martin Helbo"
<helbo@REMOVEthedude.dk> wrote:

>Den må da fylde en krig! Nogen der ved hvor mange poster (film/skuespillere)
>deres database indeholder?

Ca. 500.000 skuespillere og ca. 275.000 film ifgl.
http://www.oracleofbacon.org/ (omend de tal vist har stået der et
stykke tid)

Du kan i øvrigt selv tælle efter - og evt. lave din private IMDb, hvis
du vil. IMDb's data kan hentes online:
ftp://ftp.imdb.com/pub/interfaces/

--
- Peter Brodersen

Fra : Martin Rasmussen

Dato : 07-01-03 18:29

"Martin Helbo" <helbo@REMOVEthedude.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der ved hvor mange poster (film/skuespillere) deres
> database indeholder?

http://us.imdb.com/database_statistics har de præcise tal.

Martin Rasmussen

Fra : John Hinge

Dato : 07-01-03 11:22

On 07 jan 2003 Henrik Andersen was heard to say:

Det fås nok ikke meget bedre end www.imdb.com ;)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Henrik Andersen

Dato : 07-01-03 13:33

Takker! Den er alle tiders!

Henrik Andersen