MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Simpel spørgsmål.. Er der et simpel svar?
Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 07-01-03 04:08

Hej,

Hvordan flytter man "Documents and Settings" til et andet drev i WinXP?
Tvivler på at det er nok blot at flytte mappen + undermapper..

/Henning

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-01-03 05:59

Det er ikke muligt uden at du formaterer og installerer på det
pågældende drev.

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 07-01-03 06:54

Jeg vil jo ikke installere Windows på det drev.. Det er KUN "Documents and
Settings" jeg vil ha' flyttet..

Nogen af tingene kan man jo flytte for hver enkelt brugerprofil (MSIE Temp
filer, %TEMP% og %TMP% variablerne osv..) så der må vel være en måde at
flytte hele molevitten på?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-01-03 14:03

Nej.

On Tue, 7 Jan 2003 06:54:10 +0100, "*DrømmeFyren*"

Fra : Jens Jensen

Dato : 07-01-03 12:44

Det skulle ikke være noget problem. Start med at kopiere 'Documents and
Settings' til det drev, hvor de skal placeres. Derefter højreklikker du på
mappen MyDocumenets på skrivebordet. Her vælges properties. Under 'Target
folder location' kan du angive reference til folder der indeholder de
kopierede filer.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 07-01-03 12:54

Jens Jensen 's insignificant opinion was stated in:

> [...]
> properties. Under 'Target folder location' kan du angive reference
> til folder der indeholder de kopierede filer.

Hvis du ændre på target location tilbyder den endda at kopiere filerne for
dig,men....

Det løser IKKE hans problem!
Det er ikke bare "dokument" mappen han vil flytte..
prøv at gå ind på
C:\Documents and Settings\username ... og se, der ligger en masse andre
filer, udover dokument mappen. Jeg ved at man kan gøre ved at rette i
"unattended" filen under installation, men det kræver så at man
om/geninstallerer.

Tror der skal justeres i ret så mange ting for at gøre det manuelt, har
ikke kunne finde en guide på google :-/

/Sune

Fra : Jens

Dato : 07-01-03 16:38

"Sune Storgaard" <speg-fjern-@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om/geninstallerer.
>
> Tror der skal justeres i ret så mange ting for at gøre det manuelt, har
Man kan nu godt.
kontrolpanel/ydelse....../administration/computeradministartuion/lokalebuger
en brugers egenskaber har en "profil" fane, skriv hvor profilen er der og
den er flyttet til et nyt sted

Det er muligt at nogle programmer skal geninstalleres da deres genveje ikke
passer længere.
Men man kan hente en brugerprofil fra en anden pc hvis man har lyst til det.
Man skal bare være administrator for at gøre det.
Som det ses kan man også kalde et script fra samme sted når en bruger logger

(det er xp pro, om home har den mulighed ved jeg ikke.)

Men lav en ny bruger konto og flyt lidt med den så kan du se hvad der sker
for der er en del ulemper skulle jeg hilse og sige.
Lad være med at flytte admin kontoen, det er uklogt.

Jeg formoder du mangler ca 1gb på dit c drev siden du vil flytte den mappe ?

mvh Jens

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 08-01-03 05:35

"Jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in message

> [...]
> en brugers egenskaber har en "profil" fane, skriv hvor profilen er der og

Det nytter jo bare ikek at flytte hver bruger enkeltvis, for der er jo fx
"All Users" som bliver brugt af alle, men ikke har en brugerprofil.. :(

> [...]
> for der er en del ulemper skulle jeg hilse og sige.
> Lad være med at flytte admin kontoen, det er uklogt.

Jeg vil jo ha' flytte DET HELE, også All Users..

> Jeg formoder du mangler ca 1gb på dit c drev siden du vil flytte den mappe
?

Det er nu bare en halv, men kan man frigive en hel er det jo fint.. ;)

Fra : Jens

Dato : 09-01-03 09:29

"*DrømmeFyren*" <DreamGuy@DreamGuy.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> "Jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in message
> >
> ?
>
> Det er nu bare en halv, men kan man frigive en hel er det jo fint.. ;)

Ja det er jo det
Hvis du undersøger gvilke mapper der fylder hvor meget vil du se at den
halve gb er en mappe
Din egen
De andre fylder ca 500kb hver
(hvis der er flere der har egne mapper fylder de også en del)
I mit tilflde på en 1uge gammel xp fylder hele document mappen 149 mb, min
egen mappe i documents mappen fylder de 134mb

Nøjes med at flytte de personlige mapper til hver bruger på makinen, hele
documents and settings kommer der ikke noget godt ud af at flytte.
Men vær opmærksom på at hvis du flytter din egen mappe skal alle programmer
geninstalleres da deres genveje i din profil ikke længere peger det rigtige
sted hen,
Du får et nyt ID nr i systemet så alle dine adgangskoder skal gen
indtastes i post, netadgang osv.
Kort sagt det er noget bøvl.

mvh Jens
(Ps: der er et par skjulte mapper i documents mappen)

Fra : Niels

Dato : 07-01-03 23:18

Hvis det er hele profilen´n der skal flyttes kan det gøres ved at ændre
selve placeringen. Gå i kontrolpanelet ind under administration | computer
management og vælg 'local users and groups'. Under users vælger du den
bruger det drejer sig om. Klik på properties, og vælg profile. Sæt 'profile
path' & 'local path' til den ønskede placering og hele profilen skulle nu
gerne flytte sig når du har genstartet pc'en.

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 08-01-03 05:36

Men det er jo netop ikke bare ÉN profil... Det er hele dynen jeg vil ha'
flyttet...