Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp til køb af digital kamera!
Fra : Thomas

Dato : 07-01-03 01:27

Hej Gruppe

Jeg er en nybegynder inden for foto og interesseret i at købe mit første
digitale kamera. Jeg regner med at det ikke skal koste mere end 4000 kr. Jeg
vil hører om der var nogen der havde specielle gode råd jeg kunne følge
eller erfaringer de kunne dele.

Jeg kigger meget inde på www.edbpriser.dk for at finde billige priser, men
findes der et bedre sted? På denne side har jeg fundet følgende modeller som
jeg tror er interessante:

1. Digital Kamera - Kodak, EasyShare DX4900 Zoom
2. Digital Kamera - Hewlett Packard, PhotoSmart 812 Kit
3. Digital Kamera - Olympus, Camedia C-300ZOOM
4. Digital Kamera - Canon, PowerShot S30
5. Digital Kamera - Canon, PowerShot A40

Jeg tror at jeg er kommet frem til at det skal kunne tage Compact Flash
kort, da det er billigst og det må også gerne have muligheder der er mere en
peg og klik, da jeg det jo kan være at jeg bliver bidt af det og vil rode
lidt selv! Håber i kan hjælpe mig!

Med Venlig Hilsen
Thomas Jansson

Fra : BorreBoy

Dato : 07-01-03 09:36

"Thomas" <tjansson80@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> peg og klik, da jeg det jo kan være at jeg bliver bidt af det og vil rode

Du kan læse lidt mere om dem her:
www.dpreview.com

Fra : Thomas

Dato : 07-01-03 11:26

Der har jeg været inde, men det er meget teknisk og jeg tænkte at der var en
ekspert herind, der kunne give mig nogle hurtige råd!

Med Venlig Hilsen
Thomas Jansson

Fra : Lars H

Dato : 07-01-03 13:50

> [...]
en
> peg og klik, da jeg det jo kan være at jeg bliver bidt af det og vil rode

Hej Thomas

Har for nyligt lige købt mig et Canon Powershot A40 inklusiv taske,
batterier+lader, USB-kortlæser og et ekstra CF-kort(128MB). Hele herligheden
kostede 3600,-. Du skal regne med at du skal have et ekstra CF-kort, en
taske og nogle opladelige batterier. USB-kortlæseren er ikke nødvendig men
den er rar at have.

Jeg er meget glad for kameraet og som så mange andre der får nyt kamera
bliver det brugt flittigt og til alt. Jeg er også selv ret ny på området men
jeg kan se nu, at jeg ikke ville kunne undvære de manuelle
indstillingsmuligheder det her kamera byder på. Jeg bruger dem flittigt når
jeg kan se at lyset ikke kommer til at passe til den AUTO-mode der er i
kameraet. Jeg har indtil videre kun fået fremkaldt billeder en gang. Der
blev der skrevet nogle billeder ud der så rigtig flotte ud, ingen problemer
der.

Kameraet er så vidt jeg ved nok det mest roste i sin klasse og til de penge
du nævner kan du få alt det nødvendige ekstraudstyr du skal bruge og lidt
til. På den tidligere nævnte hjemmeside er der også en anmeldelse af
kameraet, hvis du synes at det er for teknisk for dig kan du måske nøjes med
at læse konklusionerne og se nogle testbilleder. Det giver da et mere
professionelt grundlag end de brugerkommentarer der er på edbpriser.

Håber det kan hjælpe dig lidt....
Venlig Hilsen
Lars H

Fra : Thomas

Dato : 07-01-03 17:24

Problemet er bare at det kun er 2 Mega pixels... Ja, jeg har fundet hen til
conclusion siderne... godt råd! Jeg tror jeg kigger på et Canon Digital
IXUS v3 kamera nu... det har fået gode anmeldelser, men er lidt dyr, men
regner med det er det værd... Er der nogen der har noget råd ang. det?
---

MVH
Thomas Jansson

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-01-03 18:24

In article <avev0f$1i2s$1@news.cybercity.dk>, Thomas wrote:
> [...]
> IXUS v3 kamera nu... det har fået gode anmeldelser, men er lidt dyr, men
> regner med det er det værd... Er der nogen der har noget råd ang. det?

Hvad er problemet med 2 mpixels ? Det er nok til A4 print der skal
hænge på vægen, men ikke nok til A4 man nærstuderer. 2 mpixels er nok
til de fleste brugere..

Fra : **trads**

Dato : 07-01-03 21:51

Jeg har nettop bestilt et Canon Ixus V3 i tyskland til kun 469€ ca 3400kr
Det er billigt.
http://www.powerseller24.de/

Fra : Preben Andersen

Dato : 07-01-03 17:40

"Thomas" <tjansson80@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> 3. Digital Kamera - Olympus, Camedia C-300ZOOM
> 4. Digital Kamera - Canon, PowerShot S30
> 5. Digital Kamera - Canon, PowerShot A40

Ud fra min egen erfaring (jeg har selv Canon PowerShot S40) vil jeg anbefale
S30, som jo er identisk med S40 bortset fra opløsningen. Jeg er meget glad
for min S40, som jeg valgte først og fremmest pga. muligheden for at optage
i RAW-format. Jeg kender ikke de andre kameraer, men de er sikert også ok.

mvh
Preben