Er D-Link, DI-604 Routeren det rette valg?
Fra : Thomas

Dato : 07-01-03 01:32

Hej Gruppe

Jeg skal skifte til Tele2 adsl snart og da de ikke har router med i pakken,
må jeg købe en selv, da jeg har 4 computere i netværk. Jeg ville bare høre
om der var nogen der har erfaringer med denne router eller nogle gode råd
når man kigger på sådanne?

Med Venlig Hilsen
Thomas Jansson

Fra : Morten L.

Dato : 07-01-03 07:16

Mange kan ikke lide DI-604 - nok mest fordi den ikke heeelt er på siden af
en 20.000,- firewall. men til prisen - og som alternativ til underlige
software firewalls egentligt ret fin.
Du bør dog seriøst overveje en DI 804 i stedet for - de er vist ret ens mht.
software - men DI-804 bliver ikke NÆR så varm under drift. en DI-604 der
bliver dækket af lidt papir begynder at lugte svedent....

804'eren er lidt dyrere, men der er langt mere kvalitet over den.

IMHO
Morten

Fra : Thomas

Dato : 07-01-03 12:05

Jeg har kigget på den og der en der under bedømmelser skriver at den er
ustabil på http://www.edbpriser.dk/default.asp?Sted=Netvaerk&ID=1674597897?

Er der andre forskelle ud over varmeudviklingen? Den koster jo næsten 3
gange så meget, så noget mere må den kunne

MVH

Thomas Jansson

Fra : Petersen_Michael

Dato : 07-01-03 18:50

Thomas skrev i meddelelsen ...
> [...]
>
>Er der andre forskelle ud over varmeudviklingen? Den koster jo næsten 3
>gange så meget, så noget mere må den kunne

du kunne jo også vælge at bygge en IPCop
http://ipcop.org/cgi-bin/twiki/view/IPCop/WebHome

det kræver kun en gammel PC en lille HD og 2 netkort

min har kørt 24/7 siden jeg satte den igang for 2-3 uger iden

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residernde i Nyborg

Fra : Keld Damsbo

Dato : 07-01-03 19:36

> Er der andre forskelle ud over varmeudviklingen? Den koster jo næsten 3
> gange så meget, så noget mere må den kunne

Nej der er ikke så meget forskel.

Fra : Keld Damsbo

Dato : 07-01-03 19:35

> [...]
> software - men DI-804 bliver ikke NÆR så varm under drift. en DI-604 der
> bliver dækket af lidt papir begynder at lugte svedent....

DI-804 er ikke bedre kvalitet og kan faktisk mindre. Grunden til
prisforskellen er alene at DI-804 bygger på ældre teknologi. Det gør ikke
noget at den bliver varm, bare den er designet til det.

> 804'eren er lidt dyrere, men der er langt mere kvalitet over den.

Kan du uddybe hvor den kvalitet ligger præsist ?

Fra : Jens

Dato : 07-01-03 09:42

> [...]
> om der var nogen der har erfaringer med denne router eller nogle gode råd

En d604 er sikkert udemærket hvis man får den rigtige model, men alene af
den grund ville jeg vælge en anden.
Når du nu har 4 pcèr, kan det så måske tænkes du vil have mulighed for lidt
mere avanceret brug af en firewall/router, så vælg hellere en lidt dyrere,
den vil leve op til kravene også senere (zywall 1 feks)
Jeg har udskiftet min d604 med en topcom fra bilka til ca samme pris, men
den har ikke varme problemer og urlblokking, parent control virker i den
(det gør firewallen også ) i modsætning til min d604.

Min d604 var en firmware 1.61 B1, og det har vist sig at have betydning hvad
man lige får udleveret fra Dlink`s lager.(dårligt)

mvh Jens

Fra : Thomas

Dato : 07-01-03 17:05

Tror jeg hopper væk fra ideen med Di-604 og retter mit blik mod DI-804v og
Netgear Web Safe Router RP614?

Med hensyn til hvad den skal kunne er det lige meget med forældrekontrol og
downloadkontrol tror jeg ikke jeg har stærkt brug for, men hvis det muligt
at angive hvor meget hver program skal bruge f.eks. begrænse Kazaa ville
det jo være dejligt!

MVH
Thomas Jansson

Fra : Keld Damsbo

Dato : 07-01-03 19:43

> [...]
> at angive hvor meget hver program skal bruge f.eks. begrænse Kazaa ville

KaZaa kan ikke styres fra en router, se et tidligere indlæg.

Fra : Gråmus

Dato : 07-01-03 17:12

> Min d604 var en firmware 1.61 B1, og det har vist sig at have betydning
hvad
> man lige får udleveret fra Dlink`s lager.(dårligt)

man henter da bare firmware opdateringen til 1.62-b2

Iøvrigt mener jeg at alle d-604'r med gammel FW er inddraget og kun ney
604'r med 1.62-b2 er i handelsen.

Og jo jeg synes at den funker ganske fint.

Fra : Jens

Dato : 07-01-03 17:39

"Gråmus" <Gråmus@NoSpam.xx> skrev i en meddelelse

> hvad
>
> man henter da bare firmware opdateringen til 1.62-b2

Den hopper jeg ikke helt på.....

> Iøvrigt mener jeg at alle d-604'r med gammel FW er inddraget og kun ney
> 604'r med 1.62-b2 er i handelsen.

Ikke "inddraget", "sendt retur" hedder det, og ja der er nye på vej, det er
jeg blevet lovet siden 5 december.

Men der skulle komme en ny sending d604 mandag i denne uge.

Angående firmware, jeg køber ikke noget for at bøvle med opgraderinger det
første minut dimsen skal virke.
Du køber vel heller ikke en bil for at sætte nye sæder i den fordi de
originale ikke virker.
At d604 bliver brandvarm tolker jeg som en forkert sammensat elektrisk
opbygning, og det har firmwaren ikke den store indflydelse på.

> Og jo jeg synes at den funker ganske fint.

Har du testet den, og hvad er fint for dig ?

mvh Jens

Fra : Keld Damsbo

Dato : 07-01-03 19:49

> Den hopper jeg ikke helt på.....

Du kan ikke benægte fakta

> Ikke "inddraget", "sendt retur" hedder det, og ja der er nye på vej, det
er
> jeg blevet lovet siden 5 december.

Nej de fleste er tilbagekaldt bortset fra dem hvor den pågældende forhandler
ikke har reageret.

> Angående firmware, jeg køber ikke noget for at bøvle med opgraderinger det
> første minut dimsen skal virke.
> Du køber vel heller ikke en bil for at sætte nye sæder i den fordi de
> originale ikke virker.

Du kommer ikke langt indefor IT viden med den holdning. Du er nødt til at
vænne dig til at verden ikke står stille.

> At d604 bliver brandvarm tolker jeg som en forkert sammensat elektrisk
> opbygning, og det har firmwaren ikke den store indflydelse på.

Elektronik og temperatur er et designspørgsmål. Man kan jo vælge forskellige
komponenter som er fremstillet til forskellige temperaturområder. Din
tolkning er klart forkert.

Fra : Jens

Dato : 08-01-03 02:13

"Keld Damsbo" <keld@damsbo.com> skrev i en meddelelse

> Du kan ikke benægte fakta

At d604 bliver varm er et problem for mig.
Afhjælper firm 1.62 B2 det problem for mig ?
Dlink har ikke fortalt at man skulle indrette specielt efter en d604.

> er
>
> Nej de fleste er tilbagekaldt bortset fra dem hvor den pågældende
forhandler
> ikke har reageret.

Det har jeg spurgt min sælger om, han er ikke blevet kontaktet af Dlink (han
har deres udstyr på en hylde i butikken)
Han har pr telefon ringet til Dlink mens jeg stod ved siden af og fået at
vide at der var problemer med mange af de første, da han spurgte om det på
min opfordring.
Enten læser han ikke sin post, eller også husker han ikke så godt , hvis du
har ret.

> Du kommer ikke langt indefor IT viden med den holdning. Du er nødt til at
> vænne dig til at verden ikke står stille.

Verden står ikke stille det er rigtigt, men at der indimellem laves noget
nyt der ikke dur er også et faktum.
En dims der ikke virker som den skal fra ny dur ikke, men det er nok mig der
har en forkert holdning der også.

Havde jeg haft med IT at gøre for en virksomhed ville jeg returnere en sådan
tingest med det vuns efter den var testet og så finde et andet produkt.
(det er stadig 1.61 B1 jeg referere til, og den debat er forældet)

> Elektronik og temperatur er et designspørgsmål. Man kan jo vælge
forskellige
> komponenter som er fremstillet til forskellige temperaturområder. Din
> tolkning er klart forkert.

Når et brandsikkert skab er påkrævet er det ikke et heldigt componentvalg
så.
Jeg har et skab med den slags i, øverst er der en børnesikker hylde med
brandbare væsker, de måtte flyttes da D604 rykkede ind, men jeg kan
selvfølgeligt bare bygge huset om.
Det er rigtigt at jeg er sur på Dlink idag da de ikke leverede en ny som
lovet for ca 5 gang. jeg mener selv jeg var tålmodig før og efter jul, men
det er ved at være slut nu.
Oprindeligt lovede de en ny indenfor 4dage, det var i starten af
december.(telefonisk til min forhandler mens jeg stod ved siden af)
Læg så lige mærke til jeg ikke kræver dokumentation for dine påstande, det
betyder ikke jeg stoler på dem.

Da du påstod min test ikke duede fordi det var samme subnet kom der en
beskrivelse af opsætningen i detaljer som ikke er kommenteret siden.(det
tolker jeg sådan at testen nok ikke er helt ved siden af)

Din påstand om at firm 1.62B2 løser det hele vil blive testet på samme måde
som den gamle.
Måske har du ret det ved jeg ikke endnu, men jeg kan ikke anbefale en d604
til mine venner og bekendte lige nu.

mvh Jens

Fra : Keld Damsbo

Dato : 08-01-03 20:06

> At d604 bliver varm er et problem for mig.
> Afhjælper firm 1.62 B2 det problem for mig ?
> Dlink har ikke fortalt at man skulle indrette specielt efter en d604.

Du må igen forholde dig til fakta, altså se hvad den er designet til.

> Læg så lige mærke til jeg ikke kræver dokumentation for dine påstande, det
> betyder ikke jeg stoler på dem.

Jeg har nok mere viden og erfaring med både elektronik og EDB end du har.
Jeg har også en videregående uddannelse indenfor områderne.

> Måske har du ret det ved jeg ikke endnu, men jeg kan ikke anbefale en d604
> til mine venner og bekendte lige nu.

Det er helt ok, der er mange andre routere. Jeg er ikke interesseret i hvor
mange routere D-Link sælger, men jeg er interesseret i at der ikke udbredes
forkerte oplysninger.

Fra : Per Bau

Dato : 08-01-03 01:05

> Angående firmware, jeg køber ikke noget for at bøvle med opgraderinger
det
> første minut dimsen skal virke.

Vil det sige at du slet ikke har opdateret din WinDos med
sikkerhedsopdateringer eller nye version af de softwareprodukter der
fulgte med?

/Per

Fra : Jens

Dato : 08-01-03 02:36

"Per Bau" <perbau@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Vil det sige at du slet ikke har opdateret din WinDos med
> sikkerhedsopdateringer eller nye version af de softwareprodukter der

Ja og nej

Hvis en opdatering af xp er nødvendig for at få et nyt spil til at virke så
bliver der opgraderet xp.
Men hvis et bundkort ikke vil kendes ved en ny disk skal disken på et andet
bundkort, jeg opgraderer aldrig firmware på hardware.
Det skal kunne køre en rum tid inden det er forældet, jeg har en w98 1.
kørende som original på en qompaq, men den ryger ud når spillene ikke vil
køre på det grafikkort der sidder i, fordi bundkortet ikke kan sluge et g2
eller g3 som er rigeligt til en børnespilspc.
Jeg sætter heller ikke større motor i bilen når jeg får ny trailer, jeg
køber en større bil.
Jeg vil ikke have funktioner som en enhed ikke er født med, jeg vil have dem
som er lovet fra starten af.
Hvis jeg køber en Opel vectra 2.0 vil jeg ikke have udleveret en vectra 1.8,
men hvis det er en 1.8 jeg køber forventer jeg ikke at få udleveret en 2.0

mvh Jens

Fra : Gråmus

Dato : 08-01-03 07:19

> Har du testet den, og hvad er fint for dig ?

UPnP support. Mulighed for at blokere bestemte porte for bestemte IP adr.

Fra : Jens

Dato : 08-01-03 17:34

> UPnP support. Mulighed for at blokere bestemte porte for bestemte IP adr.

Ok.

mvh Jens

Fra : Jens

Dato : 08-01-03 17:35

"Gråmus" <Gråmus@NoSpam.xx> skrev i en meddelelse

> UPnP support. Mulighed for at blokere bestemte porte for bestemte IP adr.

Ok

mvh Jens

Fra : Keld Damsbo

Dato : 07-01-03 19:44

> hvad
>
> man henter da bare firmware opdateringen til 1.62-b2
>
> Iøvrigt mener jeg at alle d-604'r med gammel FW er inddraget og kun ney
> 604'r med 1.62-b2 er i handelsen.

Har du helt ret i

Fra : Keld Damsbo

Dato : 07-01-03 19:42

> En d604 er sikkert udemærket hvis man får den rigtige model, men alene af
> den grund ville jeg vælge en anden.

Der er ikke længere chance for at få med den gamle firmware, så det argument
holder ikke.

> [...]
> mere avanceret brug af en firewall/router, så vælg hellere en lidt dyrere,
> den vil leve op til kravene også senere (zywall 1 feks)

ZyWall er klart en dårlige router/firewall. Der er også rigtig mange
problemer med Zyxel produkternes evne til at overholde de forskellige RFC'er
hvilket medfører ustabil drift på nettet.
Jeg har testet Zyxel ret indgående og kasserede den. Jeg har tidligere haft
Zyxel som foretrukket mærke, men nu er den blacklistet for mit vedkommende.
ZyXel Danmark har også en ret dårlig support der er ligeglad med problemerne
og som ikke får løst sagerne.
Der er rigtig mange problemer med ZyXel på nettet.

> Jeg har udskiftet min d604 med en topcom fra bilka til ca samme pris, men
> den har ikke varme problemer og urlblokking, parent control virker i den
> (det gør firewallen også ) i modsætning til min d604.

Du bygger igen dine udtalelser på erfaring med 1 router, jeg bygger min
erfaring med rigtig mange routere.
De ting du nævner virker rigtig godt i DI-604.

Fra : Lars Andersen

Dato : 07-01-03 23:43

> [...]
> og som ikke får løst sagerne.
> Der er rigtig mange problemer med ZyXel på nettet.

Det er da noget af et angreb du kommer med der, ZyWALL produkterne nok
den meste solgte firewall i danmark, læs diverse indlæg i bl.a. de
danske nyhedsgrupper - der er tusindvis af brugere som hver eneste dag
sidder og er glade for deres ZyWALL, og kan du nævne en anden hardware
leverandør som stiller gratis service til rådighed for sine kunder ??

Og den med RFC'erne - det er en påstand du må underbygge ???

> Du bygger igen dine udtalelser på erfaring med 1 router, jeg bygger min
> erfaring med rigtig mange routere.
> De ting du nævner virker rigtig godt i DI-604.

Basalt set kan man jo ikke sammenligne ZyWALL1 og DI-604'eren,
ZyWALL'en er en rigtig stateful inspection firewall - DI-604 er bare
en router med NAT - det er 2 helt forskellige løsninger!

Blandt andet har den nye ZyWALL 10W jo lige vundet en test i Alt Om
Data imod alle de andre større firewall producenter - så helt dårlige
kan de jo ikke være.

/Lars

Fra : Keld Damsbo

Dato : 08-01-03 19:57

> [...]
> leverandør som stiller gratis service til rådighed for sine kunder ??
>
> Og den med RFC'erne - det er en påstand du må underbygge ???

Den kan ikke lave en simpel release/renew efter endt leasetime når WAN siden
kører DHCP Client

> Basalt set kan man jo ikke sammenligne ZyWALL1 og DI-604'eren,
> ZyWALL'en er en rigtig stateful inspection firewall - DI-604 er bare
> en router med NAT - det er 2 helt forskellige løsninger!

DI-604 er en statefull inspection firewall.

Fra : Per Bau

Dato : 08-01-03 22:19

> Den kan ikke lave en simpel release/renew efter endt leasetime når WAN
siden
> kører DHCP Client

Det må du ikke fortælle min Zywall. Det fungerer fint med den nyeste
version af software til den.

/Per

Fra : Keld Damsbo

Dato : 08-01-03 22:43

> Det må du ikke fortælle min Zywall. Det fungerer fint med den nyeste
> version af software til den.

Ups sorry, jeg fortæller den det ikke
Vi har bare mange kunder der klager over det, også professionelle kunder.
Jeg kontakter ZyXel som skrevet tidligere

Fra : Lars Andersen

Dato : 09-01-03 00:17

"Keld Damsbo" <keld@damsbo.com> wrote in message news:<3e1c73ff$0$83357$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> DI-604 er en statefull inspection firewall.

Ikke ifølge D-link selv, den har såkaldte "advanced firewall
functions" hvilket bare betyder NAT, og et simpelt pakke filter:

http://www.dlink.com/products/broadband/di604/FirewallFeatures.htm

Den er i iøvrigt heller ikke listet under firewalls på D-links website

Så er firewall er det ikke, bare en simpel router, som basalt set ikke
kan sammenlignes med en ZyWALL, men nok nærmere skal sammenlignes med
ZyXEL Prestige 304 eller noget i den stil.

Det lugter af smart markedsføring, og det virker desværre

/Lars

Fra : Keld Damsbo

Dato : 09-01-03 19:10

> Ikke ifølge D-link selv, den har såkaldte "advanced firewall
> functions" hvilket bare betyder NAT, og et simpelt pakke filter:
>
> http://www.dlink.com/products/broadband/di604/FirewallFeatures.htm

Hov du kigger på en forkert side. Det er den version som sælges i USA og det
er absolut ikke den samme som sælges i Europa og Asien.

Se mere om firewall på http://a.area51.dk/sikkerhed/ som er den officielle
FAQ for usenet

Fra : Jens

Dato : 08-01-03 01:58

> [...]
> Der er rigtig mange problemer med ZyXel på nettet.

> Du bygger igen dine udtalelser på erfaring med 1 router, jeg bygger min

Nej, 2 routere i samme prisklasse.

> erfaring med rigtig mange routere.
> De ting du nævner virker rigtig godt i DI-604.

Det håber jeg når der kommer en engang, men hvis den stdaig bliver varm ved
jeg ikke rigtigt hvor jeg skal gøre af den.

Din påstand om zyxel holder ikke, zywall1 er et flere år gammelt produkt,
som mange har købt, også folk uden kendskab til routeres mulighedder da det
var næsten det eneste man kunne få da den var nyeste model, det er klart de
spørger hvordan tingene skal gøres når de får en pc mere.

Jeg har endnu ikke set nogen med et zyxel problem der ikke kunne løses.

Jeg har et med en D604 som jeg ikke umiddelbart kan løse og det er en 1.62B2

mvh Jens

Fra : Keld Damsbo

Dato : 08-01-03 20:01

> [...]
de
> spørger hvordan tingene skal gøres når de får en pc mere.

Selvfølgelig holder de når der er så mange der har problemer, jeg har taget
kontakt med Zyxel, men indtil jeg reelt ser en løsning er de for mit
vedkommende blacklistet.

> Jeg har endnu ikke set nogen med et zyxel problem der ikke kunne løses.

Jeg har et udestående med Zyxel fra 1999 som ikke er løst endnu, også en
simpel RFC sag, det kan også bekræftes af TDC Pro@ccess.

Fra : Alex Thomsen

Dato : 07-01-03 12:13

> [...]
> om der var nogen der har erfaringer med denne router eller nogle gode råd

Jeg har arbejdet en del med både DI-604'eren og Zywall 1'eren og begge er
fine produkter, Zywall har dog lidt flere funktioner, men til dit behov
ville jeg selv vælge en 604'er ud fra en pris/ydelse betragtning.

Fra : Thomas

Dato : 07-01-03 17:07

Hvordan er dine erfaringer med hensyn til varmeudvikling Morten L.?

MVH
Thomas R. N. Jansson

Fra : Jens

Dato : 08-01-03 02:16

> Hvordan er dine erfaringer med hensyn til varmeudvikling Morten L.?

Hvor varm er den Thomas ?
Dlink siger arbejdstemperatur 0-55 grader.

De har endda fået en pris for d604 så nogen af dem må jo virke.

mvh Jens

Fra : Thomas

Dato : 08-01-03 08:05

Jeg har endnu ikke købt min nye router, så det ved jeg desværre ikke... men
jeg er det blevet sikker på at jeg ikke skal have den. Tror jeg lander på
3com's produkt!

Fra : Alex Thomsen

Dato : 08-01-03 09:22

> Jeg har endnu ikke købt min nye router, så det ved jeg desværre ikke...
men
> jeg er det blevet sikker på at jeg ikke skal have den. Tror jeg lander på
> 3com's produkt!

3Com laver selvfølgelig nogle rigtig fine produkter, men det betaler du også
rigeligt for, både det og navnet, du får altså en rigtig fin router m.
firewall i DI-604'eren. Men det er selfølgelig et spørgsmål om Kroner/øre in
the end.

Fra : Thomas

Dato : 08-01-03 09:30

3COM OfficeConnect Cable/DSL Gateway koster kun 544 på edbpriser. Den lyder
dejlig og jeg har fået anbefalet af den af Jens fra gruppen!

MVH
Thomas Jansson

Fra : Thomas

Dato : 08-01-03 09:44

Der har jo nok kommet til at kigge på prisen inkl. forsendelse! my bad!
--

MVH
Thomas Jansson

Fra : Jens

Dato : 08-01-03 10:16

> [...]
lyder
> dejlig og jeg har fået anbefalet af den af Jens fra gruppen!

Du spurgte om de to modeller i forhold til hinnanden.
Som jeg læser spec`s på dem har 3com en interessant funktion som jeg kunne
tænke mig at se nærmere på, hvor netgears som var den anden model har de
standard funktioner jeg kender fra et par andre routere i prisklassen, jeg
påstår ikke den ene er bedre end den anden, eller kan anbefales frem for den
anden.

Hvis jeg skal anbefale nogen bliver det en topcom fra bilka, den er biligere
og har hvad der skal bruges, men den har åbenbart en langsommere risc
processor end de lidt dyrere, hvilket gør dem lidt dyrere pr automatik, og
så kan det være topcommen får problemer med mange clienter på lan siden, men
det er en formodning.
(topcom er kun billigere når den er på tilbud)

mvh Jens

Fra : Thomas

Dato : 08-01-03 10:36

Jeg ked af skrive fejlen, jeg mente kun at jeg havde fået indtrykket at det
måske var at fortrække frem for DI-604 og så havde jeg selv besluttet at den
nok var 3com. Men under alle omstændigheder mange tak for de mange svar
gruppe!

Fra : Rasmus Wæhrens

Dato : 08-01-03 19:20

"Thomas" <tjansson80@hotmail.com> wrote:

>3COM OfficeConnect Cable/DSL Gateway koster kun 544 på edbpriser. Den lyder
>dejlig og jeg har fået anbefalet af den af Jens fra gruppen!

Jeg har sådan en bandit, og den er rimeligt ustabil i forbindelse med
TDC Internet. Dvs. den skal genstartes engang imellem (et sted mellem
1 og 14 dage), da den ellers bliver utroligt sløv.

Jeg har fået routeren ombyttet hos 3Com, og den nye router har samme
problem. Der har været lidt skriveri om problemerne i en intern TDC
gruppe, og der er flere der har problemer med samme router.

Jens - har du prøvet en 3c855, og i hvilken forbindelse?
--
Rasmus Wæhrens

Fra : Keld Damsbo

Dato : 08-01-03 20:16

> [...]
> problem. Der har været lidt skriveri om problemerne i en intern TDC
> gruppe, og der er flere der har problemer med samme router.

Okay, det var det jeg mente med mit tidligere indlæg.

Fra : Jens

Dato : 08-01-03 23:29

"Rasmus Wæhrens" <rw@_NOSPAM-THANKS_hestefest.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gruppe, og der er flere der har problemer med samme router.
>
> Jens - har du prøvet en 3c855, og i hvilken forbindelse?

Nej det har jeg ikke, det er et valg mellem to routere i samme prisklasse
som jeg ikke kender nogen af
3comèn og en Netgear.
Udfra spec`s på de to blev det 3comèn, men hvis den er ustabil dur den
sæføli ikke, det kan kun en prøve vise.
Også med Netgears for den sags skyld.

Og hvis man kan få den på prøve er det at foretrække uanset hvilken af dem
det er.
Der er ikke ret meget forskel på dem ifølge deres "reklameside"

mvh Jens

Fra : Keld Damsbo

Dato : 08-01-03 20:13

> 3COM OfficeConnect Cable/DSL Gateway koster kun 544 på edbpriser. Den
lyder
> dejlig og jeg har fået anbefalet af den af Jens fra gruppen!

Husk lige at være sikker på at den kan køre i dit net før end du køber den.
Jeg kender ikke specifik denne 3COM Router, men 3COM plejer at lave nogle
gode produkter.

Grunden til at jeg mener du skal teste den er at der er en del routere som
ikke overholder standarderne når du skal sættes op som DHCP Client på WAN
siden. Måden du vil opleve det på er at du bliver smidt af efter et stykke
tid.
Jeg tager som udgangspunkt at flere ISP'ere vil være nødsaget til at skifte
til DHCP Verify for at kunne spore ifm den nye antiterrorlov som er på vej
(www.folketinget.dk).
Det er bedst at teste det på dit eget net og så levere den retur inden for
returretten jvf købeloven hvis den ikke virker.
Bare et råd så du ikke spilder pengene.

Fra : dpir8b

Dato : 08-01-03 21:19

Hej
Skal jeg vælge en DI 604(485kr) ell. DI 804(503kr) (er der en forskæld)?
eller hvad med en Netgear RP614(438kr) og kan jeg bruge dem sammen med TDC
ADSL ?
"priser er fra databutikken !!"

/dpir8b

Fra : Keld Damsbo

Dato : 08-01-03 22:46

> [...]
> eller hvad med en Netgear RP614(438kr) og kan jeg bruge dem sammen med TDC

DI-604 virker rigtig fint på TDC BB, er testet.
DI-804 ville jeg ikke vælge, der er DI-604 klart bedre
Netgear har jeg ikke testet.

Fra : Thomas Munk

Dato : 10-01-03 10:53

TDC

> DI-604 virker rigtig fint på TDC BB, er testet.
> DI-804 ville jeg ikke vælge, der er DI-604 klart bedre
> Netgear har jeg ikke testet.

Jeg overvejer også en DI-604 på TDC NetExpress. Men kan den godt fungere
uden at jeg får fast IP-adresse?

Fra : Keld Damsbo

Dato : 10-01-03 15:03

> Jeg overvejer også en DI-604 på TDC NetExpress. Men kan den godt fungere
> uden at jeg får fast IP-adresse?

Ja sagtens, den understøtter fuldt ud DHCP Client eller PPPoE

Fra : Jens

Dato : 08-01-03 09:33

> [...]

> rigeligt for, både det og navnet, du får altså en rigtig fin router m.
> firewall i DI-604'eren. Men det er selfølgelig et spørgsmål om Kroner/øre

Ifølge edbpriser står en 3com til 495 og en D604 til 489.
Hvad er det ved D604 der gør den bedre til prisen end 3com`s ?
Der skal et ret godt argument til at få mig til at spare de 6 kroner

mvh Jens

Fra : Jp J

Dato : 09-01-03 22:26

> Hvor varm er den Thomas ?
> Dlink siger arbejdstemperatur 0-55 grader.

Sådan bare for lige at blande mig.....
Min '604 hænger påå væggen lige over mit oliefyr ( et ret varmt rum ) og jeg
vil tippe den til ca. 40°C på kabinettet.

mvh JpJ
( som er udemærket tilfreds med '604 )

Fra : Anders Sørensen

Dato : 07-01-03 16:13

> [...]
> om der var nogen der har erfaringer med denne router eller nogle gode råd

Jeg kører med en Netgear RP614 til ca. 500,- den fungerer også ganske
udmærket.

--
Mvh.
Anders Sørensen