hjælp til centret popup vindue
Fra : JEK

Dato : 06-01-03 22:55

Hej i gruppen

Da jeg ikke er særlig skrap til javascript, har jeg behov for jeres hjælp
(skåret ud i pap).
Jeg er "weblærling" for en MC klub og på vores side har vi bl.a. lavet en
medlemsliste
hvor der nogle miniature billeder som jeg gerne vil have til at poppe op i
et nyt
centret vindue med samme størrelse som selve billedet og med min egen tekst
i "bjælken".
Nu har jeg brugt en del aftner på selv at løse problemet men er kørt lidt
fast, jeg har været
inde på http://www.ritaolesen.dk/ og http://home13.inet.tele.dk/smedpark/ og
http://www.html.dk/tutorials/
hvor jeg har fået rigtig meget hjælp. Jeg har faktisk heller ikke de store
problmer når jeg tester de forskellige
javascript af i en ny side, men det jeg mangler er at få lagt de forskellige
script ind på en allerede
færdig lavet side nemlig denne her
http://onsdagsklubben.homepage.dk/Medlemsliste.htm

Håber på det fingerpeg jeg lige står og mangler.

På forhånd tak for hjælpen

MVH
Jane

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-01-03 02:25

"JEK" <jek@city.dk> skrev :

>Håber på det fingerpeg jeg lige står og mangler.

Lav det med popupgeneratoren på
http://www.echoecho.com/toolpopupgenerator.htm, det er langt det
enkeste.

Fra : Ulrik Friis

Dato : 07-01-03 11:02

"JEK" <jek@city.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> et nyt
> centret vindue med samme størrelse som selve billedet og med min egen

Dette giver ikke et centreret popup vindue, men ellers opfylder det dine
ønsker.

Først skal du oprette et typografiark (style sheet), som sørger for at
billedet klistrer sig til kanterne af det dit popup vindue. Filer => Ny =>
Side => Fanebladet Typografiark => Vælg Normalt typografiark. Navngiv
typografiarket (det laver selv efternavnet til css). Kopier derefter denne
kode

body { margin-left: 0px; margin-top: 0px; }

ind i typografiarket og gem og luk.

Som det andet skal du oprette en ny htm side (navngiv siden med det samme du
åbner ny side) til hvert stort billede. Det eneste, der skal være på siden,
er billedet - ikke sandt?. Så du indsætter billedet og derefter højreklikker
du på siden og vælger Egenskaber for side, hvor du så skriver den tekst du
vil ha' i "bjælken" - i daglig tale kaldet title. Så skal billedet klistres
til kanterne i toppen og i venstre side: Formater => Kæder til
typografiark... => brows dig frem til dit nye typografiark og klik OK et par
gange. Forhåbentligt vil billedet så rykke til venstre og op.

Gem og luk siden. Gentag for hvert stort billede.

Og så kommer vi til dine links til de nye htm sider, som du laver sådan (i
html visningen):

onclick="window.open('XX','popup1','width=616,height=423,left=20,top=10,' )"
>Her skal der være noget klikbart</a>

og du tæller fremad på popup1 på de efterfølgende links. Jeg har som
illustration indsat XX mellem to ''. Du skal slette XX men lade de to ''
blive stående uden mellemrum. Det er '' og ikke ". Bredde/højde skulle gi'
sig selv og left/top er popupvinduets placering på skærmen. Du kan indsætte
dine små billeder i stedet for den klikbare tekst.

mvh
Ulrik

Fra : JEK

Dato : 07-01-03 21:11

Hej Ulrik

TUSINDE tak for din mail, jeg vil straks kaste mig over dette store projekt,
og jeg som troede
det var så såre simpelt *GGG*
Du skal nok få en praj, om det lykkes for mig eller ej *G*
endnu en gang tak for alle dine oplysninger

Med venlig hilsen
Jane