MS Windows
briani 27239
Hvor har Me gemt sig i XP?
Fra : Benny Andersen

Dato : 06-01-03 22:29

Jeg har installeret XP oven i min Me og XP-installationen fortalte at jeg
altid kunne fortryde
og vende tilbage til Me.

Men hvordan? Det kan ikke lade sig gøre ved systemgendannelse og jeg kan
heller ikke vælge
operativsystem under opstart. Joeee det kan jeg godt men XP er eneste
valgmulighed.

Jeg går derfor ud fra at min gamle Me kun kan aktiveres igen, ved at jeg
afinstallere XPen - eller hyr?

Jeg har kun en disk med 1 partition, men har kigget lidt på programmet
Partition Magic. Det fortæller
at WinMe skal ligge på drev C. Men hvad sker der så med XPen?

Det undrer mig egentlig lidt, at XP-installationsprogrammet ikke spurgte om
jeg ville have mulighed
for frt at kunne vælge operativsystem efter XP-installationen.

Men altså: kan jeg vække min gamle Me - der ligger og gemmer sig et sted på
HDen - til live igen
uden at slette XP???

Mvh Benny Andersen

Fra : Nielsen

Dato : 06-01-03 22:41

Hej

Du kan ikke have 2 Windows styresystemer på samme partition, jeg går ud fra at xp har overskrevet din Me.
Hvad der lige presist er sket ved jeg ikke, men jeg tror ikke at du komme uden om en formatering af din hdisk
og derefter partitiser din disk i 2 dele og installerer først me derefter xp.

Mvh Ole

Fra : Pico

Dato : 07-01-03 00:29

Benny Andersen wrote:
KLIP
> Men altså: kan jeg vække min gamle Me - der ligger og gemmer sig et
> sted på HDen - til live igen
> uden at slette XP???

Det du mener er nok at når man opgradere får man muligheden for at
gå tilbage til det gamle OS, i dit tilfælde, Win ME.
Hvis jeg ikke er galt på den er det noget med kontrolpanel/tilføjfjern.
Der er sikkert et punkt hvor du kan afinstallere XP og så er du ved
ME igen, men XP er væk.
Pico