Skærme
Fijala 3554
Skærm Philips 107E: Rep. tips søges
Fra : Michael_Sørensen

Dato : 06-01-03 22:06

Hej med jer!
Jeg sidder med en 107E, som ikke er bred nok
Symtomer:
1. I onscreenmenuen som kører fra 0-100 % sker der kun noget, mellem 0 og 60
%. Den reagerer ikke på de sidste 40 % . Dvs. menubjælken flytter sig, men
bredden har nået sit max ved 60% (der mangler 3 cm i hver side)
2. Trafoen har 2 focusskruer de er helt ude i yderstillingen for bare at få
et nogenlunde focus.- Brightness er i form af et potmeter på skærmens print.
3. Hvis jeg skruer PSU'en op for spænding bliver skærmen godt nok bredere,
men focus bliver meget ringere.
Tips og ideer er velkommen.
mvh Michael

---

Fra : danni plougmann

Dato : 07-01-03 20:14

hvad med zoom funktionen kan den ikke gå højere op
også skrue ned på højden bagefter.

Fra : Michael_Sørensen

Dato : 08-01-03 23:41

danni plougmann wrote:
> hvad med zoom funktionen kan den ikke gå højere op
> også skrue ned på højden bagefter.

Tak for dit svar, men det er ikke det. Zoom er kørt helt ud til max. Skærmen
er defekt, men jeg har lidt svært med at indkredse den/de defekte
komponent(er).
mvh MIC

---

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 14-01-03 22:54

> [...]
> %. Den reagerer ikke på de sidste 40 % . Dvs. menubjælken flytter sig, men
> bredden har nået sit max ved 60% (der mangler 3 cm i hver side)

I alle opløsninger?

> 2. Trafoen har 2 focusskruer de er helt ude i yderstillingen for bare at

> et nogenlunde focus.- Brightness er i form af et potmeter på skærmens
print.

Tyder på fejl i dynamisk focus kredsløb.

> 3. Hvis jeg skruer PSU'en op for spænding bliver skærmen godt nok bredere,
> men focus bliver meget ringere.

Ja selvfølgelig, du ændrer jo samtlige spændinger på sekundær siden.

--
MVH. / Regards
Nicolai Boilesen