Sim City 3000
Fra : Hans-Henrik Husen

Dato : 06-01-03 20:12

Jeg har et problem med at få Sim City 3000 til at virke. På min gamle pc'er
virkede det fint, men på min nye har jeg problemer: Spillet (originalt
spil!) installerer godt nok, men når man så peger på Play, snurrer cd'en ca.
10 sek uden at der sker noget, og så stopper cd'en med at spinne. Ja, jeg
HAR afinstalleret det og geninstalleret, men uden hjælp. Det samme gentager
sig uanset om jeg bruger CD-rom drevet eller CD-Rw drevet. Spillet vil
simpelt hen ikke starte. Ved at gå ind i Launcher filen på SC CD rommen, kan
jeg få startbilledet frem med den karasteriske lyd, men så heller ikke mere.
Når man trykker på Play snurrer cd'en lidt, og så sker der intet mere.

Pc'en er en Dell 8200, 2.26 Ghz P-IV, 80 mv disk, 512 mb Rambus og et
GeForce Ti-4600 grafik kort og et SB Live så det kan vel næppe blive meget
bedre.

Nogen idéer eller gode forslag?

Jeg ved godt at Sc 4 er på trapperne, men ville (datteren!) alligevel gerne
kunne spille SC 3000 indtil da.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Ally

Dato : 06-01-03 20:40

On Mon, 6 Jan 2003 20:11:46 +0100, "Hans-Henrik Husen"
<hh.husen@get2net.dk> wrote:

>Jeg har et problem med at få Sim City 3000 til at virke.
[SNIP]

Du skriver ikke, hvilket operativsystem du benytter. Mit gæt er, at du
bruger enten Win2000 eller WinXP. Sc3000 har store problemer med
begge. Jeg kører WinXP, og er nok en af verdens største SimCity fans
(overdrivelse fremmer forståelsen , så det piner mig meget, at jeg
heller ikke kan få det til at køre.

Der skulle være nogle smutveje til at få det til at virke, men dem,
jeg har prøvet, har ikke virket. Så jeg tæller timerne til SC4
udkommer

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : steen Meldhede

Dato : 06-01-03 23:10

> Der skulle være nogle smutveje til at få det til at virke, men dem,
> jeg har prøvet, har ikke virket. Så jeg tæller timerne til SC4
> udkommer

hvad med en no-cd.exe fil ? (crackfil).bruger det selv (og ja jeg har osse
orignalcd'en) men helt ærligt...gider sku ikke og skal skifte cd'er hele
tiden hver gang jeg vil spille et andet spil.bare en ide.jeg har 98se og
selvf.ingen probs.

Fra : Hans-Henrik Husen

Dato : 07-01-03 18:17

Du har ret, jeg kører nemlig XP! Nå, men så må jeg bare vente til SC4
udkommer.

mvh
hh

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 06-01-03 23:59

<hh.husen@get2net.dk> wrote:

> [...]
>
>Nogen idéer eller gode forslag?
>
>Jeg ved godt at Sc 4 er på trapperne, men ville (datteren!) alligevel gerne

Simcity 3000 World edition købt for under 100,- i EL-Giganten kører
perfekt både under XP og Windows 2000.
Det er muligvis Secure Rom kopisikringen i den oprindelige version
som volder problemer.
--
Kim S. Poulsen