Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forsikring ?
Fra : Niels J. Larsen

Dato : 06-01-03 19:32

Hvordan er jeres foto-udstyr forsikret ?

Jeg har talt med mit forsikringsselskab angående min indboforsikring og den
dækker f.eks. kun 5% af værdien hvis udstyret bliver stjålet fra et aflåst
bagagerum.

Angiveligt havde de ingen specialforsikring, så hvad gør i andre og hvad
koster sådan noget ?

Mvh,

Niels J. Larsen

Fra : MAndersen

Dato : 06-01-03 20:17

"Niels J. Larsen" <niels.j.larsen@tdNEJTAKcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bagagerum.
>
> Angiveligt havde de ingen specialforsikring, så hvad gør i andre og hvad

I stort set alle forsikringsselskaber kan du tegne en teknisk forsikring der
dækker dit grej mod enhver skade, f.eks. overspænding, fysisk tab, smadring,
brand, vandskade og tyveri.

Med en selvrisiko på kr. 2-3000,- er præmien ca. 22 promille, hvilket svarer
til en helårlig præmie på kr. 220 for hver kr. 10.000 du skal have
forsikret.
Du skal dog være opmærksom på at der kan være en min. præmie på kr. 1.000
eller 2.000.
Der kan være krav om at det ikke må være synligt hvis det ligger i en bil,
som selvfølgelig skal være aflåst.

Ovenstående forsikring etableres typisk i de forskellige selskabers
erhvervskundeservice, hvorfor privatkundeservice ikke nødvendigvis kender
disse produkter og deres præmier.

mvh
MAndersen

Fra : Rune Feldt-Rasmussen

Dato : 06-01-03 22:52

"Niels J. Larsen" <niels.j.larsen@tdNEJTAKcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> bagagerum.
>
> Angiveligt havde de ingen specialforsikring, så hvad gør i andre og hvad

cut

Max Levig (under Tryg) laver specielle all-risk forsikringer til netop
fotoudrustning og andet dyrt grej.
Jeg giver 2000,-(+) årligt for at have forsikret på den træls side af
50.000,- i fototing.
Jeg har haft brug for forsikringen et par gange, bl. a. ved et stort set
"totaltyveri", og har kun positive ting at sige.
Ring og hør, det skader jo ikke
Og nej, jeg får ikke procenter!
MVH
RF-R

Fra : max

Dato : 06-01-03 22:50

> [...]
> Jeg har haft brug for forsikringen et par gange, bl. a. ved et stort set
> "totaltyveri", og har kun positive ting at sige.

Hvis du har telefon nummeret.. Dækker de også i udlandet..?
max

Fra : Rune Feldt-Rasmussen

Dato : 07-01-03 09:07

"max" <ma22x@hotmail.com> wrote in message

> Hvis du har telefon nummeret.. Dækker de også i udlandet..?
> max

cut

44203960
De dækker også udlandet, også flexibelt, så du ikke nødvendigvis behøver at
betale for det hele året, hvis du kun rejser et par uger.
Jeg plejer at tale med en Charlotte Meinerts (aner ikke om det staves
sådan
MVH
RF-R

Fra : max

Dato : 07-01-03 09:09

> [...]
> betale for det hele året, hvis du kun rejser et par uger.
> Jeg plejer at tale med en Charlotte Meinerts (aner ikke om det staves

Du er en helt... max