Sporsøg i sne
Fra : Winther

Dato : 06-01-03 19:17

Hvad mener i, er det godt eller dårligt at træne spor i sne?

Vh. Winther

Fra : Poul Jacobsen

Dato : 06-01-03 19:35

Tja Da der kan forkomme sne om vinteren og hunden skal finde anskudt eller
dødskudt vildt som ligger i sne, vil det nok være en god ide at træne i sne.
Hunden er sikkert ligeglad, den skal nok klare opgaven.
Hilsen
Poul

Fra : Winther

Dato : 06-01-03 22:49

"Poul Jacobsen" <jyskkranservice@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sne.
> Hunden er sikkert ligeglad, den skal nok klare opgaven.

Jeg tænker mere på, om den udelukkende går øjensøg. Bortset fra det, er det
jo nemt at korrigere hunden, da man nøjagtig kan se, hvor sporet går, ikke
fordi jeg ikke kan huske hvor mine spor ligger, men snespor er jo meget
præcise.

Vh. Winther

Fra : Søren Houlberg

Dato : 07-01-03 18:11

Hej!

Godt navn til emnet... (hæ, hæ)

Jeg ville ikke gå et snespor ret tit - selvfølgelig skla de kunne det - men
det tror jeg nu heller ikke bliver noget problem.

Jeg tror nemlig at de begynder at gå efter synet istedet for lugten - og at
det dermed ødelægger mere end det gavner - men da jeg ikke har dyrket det
(fordi jeg ikke vil ødelægge noget) så er det jo svært at sige...

Hilsen

Mette Sofie

Fra : Martin Sørensen

Dato : 08-01-03 21:22

Hej

Sporsøg i sne er vanskeligt. For en schweisshund der oftest følger et
blodspor er opgaven vanskeligere da "schweissen" fryser idet den remmer
sneen, dermed nedsat fært for hunden. Jeg tror ikke det er direkte skadeligt
at træne i sneen da hunden jo også gerne skulle klare det !! Det er måske en
dum ide med en urefaren hund men med en erfaren hund burde det ikke være
noget problem.

/Martin

Fra : Sjakalen

Dato : 10-01-03 20:44

Undskyld Snakkes der om blod spor eller er det forrådnelse spor det vil sige
fodspor fra et menneske.
er hunden rutineret eller det en begynder hund.
hvis du har trænet din hund til at gå på næsen skader det ikke at træne sne
spor, det kan måske give hunden lidt selv tillid. hvis du er i tvivl om din
hund går på øjne kan du ligge et spor på 300 skridt lade det ligge i 1 time
lige før du skal gå sporet krydser du det 3 steder med 50 skridt i mellem
stederne så kan du hurtig se om hunden går på øjene , hvis den vil ud af
afledningen siger du nej og der efter søge og roser så hunden når den gtår
den rigtige vej.
er de noget du vil vide så se min hjemmeside eller send en mail.
fjern sletdette

--
Hilsen.
Søren Jensen.