Dårlig Nokia-kvalitet.
Fra : Fischer

Dato : 06-01-03 18:49

I dag så jeg lige en Nokia 3410 som en 11-årig netop har fået i julegave.
På flere af tasterne var tal og bogstaver ved at være slidt af.
Telefonen er selvfølgelig blevet brugt flittigt til både spil og SMS, men
altså kun i 13 DAGE!
Jeg er noget rystet over kvaliteten fra verdens største mobil-producent.

Findes der uoriginale covers der er mere slidstærke end det Nokia-bras?

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.

Fra : Jean

Dato : 06-01-03 19:48

Fischer skrev:
> [...]
> Jeg er noget rystet over kvaliteten fra verdens største mobil-producent.
>
> Findes der uoriginale covers der er mere slidstærke end det Nokia-bras?

Jeg har den modsatte oplevelse... tasterne som følger med de orginale covers
er umulige at slide op... er du sikker på, at tasterne er orginalt-Nokia?

Jeg købte nemli' engang et uorginalt cover, da tasterne lignede dem, der
hører med orginale covers... jeg blev klogere, da tekstan på tasterne
hurtigt blev slidt væk....

Mvh Jean

--
Vil du vinde rejser, dyre mobiltelefoner, tjene penge...,
så prøv Wanna-save.com! (dansk side)

Fra : Fischer

Dato : 06-01-03 20:58

> Jeg har den modsatte oplevelse... tasterne som følger med
> de orginale covers er umulige at slide op...

Sådan burde det vel også være.

> er du sikker på, at tasterne er orginalt-Nokia?

Når man køber en sprit-ny Nokia 3410 af Orange må man vel forvente at cover
og taster er originalt.

Fra : ct

Dato : 06-01-03 21:57

ikke nødvendigvis, så netop en annonce for 3410 med uoriginalt cover '72xx
style' i går........

Fra : Th Frydensberg

Dato : 06-01-03 23:02

ct wrote:

> ikke nødvendigvis, så netop en annonce for 3410 med uoriginalt cover '72xx
> style' i går........

Var det nu ikke 3310 med 7210 Cover hos debitel (Føtex ect..)

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 06-01-03 23:34

In news:AelS9.88$Ur2.5157@news.get2net.dk, Fischer typed:

> Sådan burde det vel også være.

> Når man køber en sprit-ny Nokia 3410 af Orange må man vel forvente at
> cover og taster er originalt.

Som nævnt længere nede sker det "tit" at danske teleudbydere sætter et
reklamecover for dem selv på mobilen. Det behøves ikke at være andet end et
lille "orange" der hvor der normalt står NOKIA eller lignende.

Men hvis du vil tjekke om dit cover er original, kan du prøve at skille det
ad. I mit står der i hvert fald Nokia flere steder inden i.

Du kunne også tjekke www.nokia.com eller lign, og se om det cover du har,
findes hos dem i den farve/det design,

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Christian Poulsen

Dato : 07-01-03 00:06

> Som nævnt længere nede sker det "tit" at danske teleudbydere sætter et
> reklamecover for dem selv på mobilen. Det behøves ikke at være andet

Var der ikke noget om at Orange havde nogle "JustGo"-startpakker med den
pågældende telefon? Der mener jeg bestemt der sidder et uoriginalt cover
på med et Orange logo.

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 07-01-03 00:32

In news:avd23u$m6o$1@sunsite.dk, Christian Poulsen typed:

> Var der ikke noget om at Orange havde nogle "JustGo"-startpakker med
> den pågældende telefon? Der mener jeg bestemt der sidder et
> uoriginalt cover på med et Orange logo.

Det skal nok passe... Jeg kan ikke huske det præcis hvilke telefoner det
var. Mener også nogen af deres taletids-mobiler havde et reklame cover (vist
den gang de hed mobilix)

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Fischer

Dato : 07-01-03 06:35

> [...]
>
> Men hvis du vil tjekke om dit cover er original, kan du prøve at
> skille det ad. I mit står der i hvert fald Nokia flere steder inden i.

Den er købt med Orange Mono.
Det er i den almindelige grimme grønne farve og der er ikke noget logo på.
Der står Nokia (støbt) inden i både front- og bagcover.

Det ser meget originalt ud.

Fra : Kasper Christensen

Dato : 07-01-03 09:00

Ergo så er det et originalt cover. Gå til butikken og hør om det kan
være rigtigt. For det er jo alm. brug og det skal de kunen holde til.

Mvh

Kasper

Fra : Fischer

Dato : 07-01-03 10:36

> Ergo så er det et originalt cover. Gå til butikken og hør om det kan
> være rigtigt. For det er jo alm. brug og det skal de kunen holde til.

Min reaktion var også at de burde gå tilbage og brokke sig.

Problemet er blot at de har købt telefonen i Bilka (ved en Orange sælger) og
deres modargument var: "Hvad er risikoen for at de beholder telefonen i X
uger og at der måske slet ikke sker noget."

Jeg kan godt følge dem. Hvor meget bøvl gider man have for det et nyt keypad
(cover) koster?

Fra : Kasper Christensen

Dato : 07-01-03 14:47

> [...]
> deres modargument var: "Hvad er risikoen for at de beholder telefonen i X
> uger og at der måske slet ikke sker noget."

Nu kan jeg selvfølgelig ikke sige det 100 %, men jeg ville (hvis jeg
havde et ekstra) bare skifte det på stedet. Jeg har selv arbjedet i
Bilka med samme varegruppe som område, men jeg kan selvfølgelig ikke
sige hvad de gør.

Men i købeloven står der at kunden kan forlange det ombyttet hvis det
ikke giver relative store omkostninger for forhandleren, så det er bare
med at mase på.

Mvh

Kasper

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 07-01-03 22:40

Et cover må da ikke kunne slides ned på 13 dage! Gå i bilka hvor den er
købt. Mon ikke de bytter det?

Forresten. Skulle telefonen gå i udu, så gå ik til Bilka med den, men et af
Nokias serviceværksteder. Det går langt hurtigere, og med kvitteringen fra
bilka, er det stadig dækket af garantien !

/Thomas
N7210

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 17-01-03 05:42

"Fischer" <express2003@get2net.dk> wrote in message

> Sådan burde det vel også være.

> Når man køber en sprit-ny Nokia 3410 af Orange må man vel forvente at
cover
> og taster er originalt.

Og man kunne slet ikke forestille sig at denne 11-årige også havde fået et
uoriginalt cover
i julegave også? Nogle mennesker går VIRKELIGT meget op i sådanne ting.

Steven.
--
Fjern 1977 fra mailadresse hvis du vil sende mail til mig
Remove 1977 from the mailadress if you wish to send me mail directly.

Fra : Fischer

Dato : 17-01-03 06:46

> Og man kunne slet ikke forestille sig at denne 11-årige også havde
> fået et uoriginalt cover i julegave også? Nogle mennesker går
> VIRKELIGT meget op i sådanne ting.

Man kan forestille sig mange ting, men nej, de har kun det org. cover.
Talte med dem i går - de tager til Bilka i morgen og brokker sig. Så må vi
se hvad der sker.

Fra : Fischer

Dato : 18-01-03 11:27

> Man kan forestille sig mange ting, men nej, de har kun det org.
> cover.
> Talte med dem i går - de tager til Bilka i morgen og brokker sig.
> Så må vi se hvad der sker.

Har lige talt med dem.
Bilka havde heldigvis et tastatur på lager og skiftede det uden problemer.

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 21-01-03 09:30

"Fischer" <express2003@get2net.dk> wrote in message
..
> Har lige talt med dem.
> Bilka havde heldigvis et tastatur på lager og skiftede det uden problemer.

Altså der kan ske fejl i enhver produktion.
Har dog ikke indtrykket af at det sker så tit for Nokia som for visse andre
producenter.
Det skulle da også være mærkeligt hvis Nokia var 100% fejlfrie.
Errindre selv engang i tidernes morgen hvor mobilen kom frem. (Det var
dengang en telefon kostede 4000 kr)
Jeg købte en Motorola Flare hvor membrankontakten til 7-tallet ikke virkede
eller slet ikke var der måske.

Steven

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 17-02-03 16:08

"Steven Nybo Andersen" <steven1977@privat.dk> wrote in message

> Errindre selv engang i tidernes morgen hvor mobilen kom frem. (Det var
> dengang en telefon kostede 4000 kr)

Tror jeg ikke du gør - med mindre du er rigtig gammel

http://www.privateline.com/TelephoneHistory2A/ericsson.htm

http://www.privateline.com/PCS/history.htm

/Lars

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 17-02-03 23:18

Hej

4000,- ? Der er jo ren foræringspris ! Min første mobiltelefon kostede
kr. 18.000.- (Nokia 101).

--
M.v.h. Ole®

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 17-02-03 17:11

Fischer wrote:

> I dag så jeg lige en Nokia 3410 som en 11-årig netop har fået i julegave.

Det var sq ellers tidligt.. skal han/hun ikke lige lære at gå/tale først?

> På flere af tasterne var tal og bogstaver ved at være slidt af.

Mishandling.

> Telefonen er selvfølgelig blevet brugt flittigt til både spil og SMS, men
> altså kun i 13 DAGE!

Det er kort tid, ja.

> Jeg er noget rystet over kvaliteten fra verdens største mobil-producent.

Nokia har aldrig været specielt godt som sådan. Det er mere en popsmart
telefon uden at være bundsolid. Dertil har vi SONY Ericcson, Motorola og
Siemens.

Mit bud er at den tydeligt er blevet mishandlet. 11-årig har sjældent
forstand på hvordan ting skal behandles for at holde.

ELLER... også er det et uoriginalt cover som der sidder på. Disse er af
meget tvivlsom kvalitet.

--
Martin L. Johansen

Fra : Fischer

Dato : 17-02-03 17:44

> Det var sq ellers tidligt.. skal han/hun ikke lige lære at gå/tale først?

Vil du stille op mod hende i en SMS-konkurrence?
Hvis du ikke er rimelig stor-bruger, så vil du få voldsomt store klø.

Og efter min overbevisning har en 11-årig da lige så stort "behov" for en
mobiltelefon som en voksen. Det er da fint at ungerne kan kommunikere med
deres kammerater og koordinere med forældrene. Vi lever altså i år 2003.

Men der er selvfølgelig mange voksne der har et behov for at føle sig
"vigtige" og have en mobiltelefonen så man kan få fat i dem døgnet rundt.
Men reelt set er det ofte bare en fis i en hornlygte.

> Mishandling.

Nej.

> Mit bud er at den tydeligt er blevet mishandlet. 11-årig har sjældent
> forstand på hvordan ting skal behandles for at holde.

Apropos forstand, så snakker du vist som din rækker.
Hun havde såmænd bare brugt telefonen til det den skulle bruges. Altså
samtaler, SMS og spil.

Det viste sig at være en produktionsfejl.
Tastaturet er for længst skiftet og her godt en måned senere er der intet
som helst spor af slid på det nye.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 17-02-03 17:55

Fischer wrote:

> Vil du stille op mod hende i en SMS-konkurrence?

Nej det har jeg andet at bruge min tid på

> Hvis du ikke er rimelig stor-bruger, så vil du få voldsomt store klø.

He he. Jeg er nu rimeligt storforbruger, men ligefrem at lave en konkurrence
ud af det? ej vel.

> [...]
> deres kammerater og koordinere med forældrene. Vi lever altså i år 2003.

Tjo, jeg mener nu alligevel det er begrænset hvad en på 11 _skal_ bruge en
mobil til.

Det er jo som man ser på det.

> Nej.

Har du fulgt hende hver dag? Men ja, som det ser ud i tråden så har det
været et uheldigt cover, så det behøver ikke være mishandling. Men det
kunne det sagtens være.

> Apropos forstand, så snakker du vist som din rækker.

Det kan du vist ikke tillade dig at sige, kan du?

> Hun havde såmænd bare brugt telefonen til det den skulle bruges. Altså
> samtaler, SMS og spil.

Jep.

> Det viste sig at være en produktionsfejl.

Det har jeg fundet ud af.

> Tastaturet er for længst skiftet og her godt en måned senere er der intet
> som helst spor af slid på det nye.

Dermed har du modbevist min "påstand" som ligesågodt kunne være sand. Mange
børn er virkelig hårde ved deres ting.

Problemet er løst, heldigvis.

--
Martin L. Johansen