Fordel af DCU ?
Fra : Sharan

Dato : 06-01-03 19:12

Jeg har også købt ny campingvogn i år og der fulgte da også pænt et tilbud
med, jeg kunne melde mig i DCU for kun halv pris, jeg har kigget og regnet
lidt på de tilbud som kan opnåes ved medlemskabog jeg jeg har svært ved at
se nogen fordel for mig, problemet er jo nok, jeg har ikke nogen børn, så
konklutionen må være, at DCU kun er for dem der har børn og os der ikke har
børn, bare er med til at betale de rabbatter man opnår, når man er medlem af
DCU og har børn.

Fra : Carsten Stage

Dato : 06-01-03 20:01

In news:3e19c6e7$0$2600$d40e179e@nntp04.dk.telia.net,
Sharan typed:

> Jeg har også købt ny campingvogn i år

Tillykke med det!

> og der fulgte da også pænt et
> tilbud med, jeg kunne melde mig i DCU for kun halv pris,

Det er vist meget almindeligt - og sikkert noget man møder tiere i
fremtiden. "Riget" (DCU) fattes penge - og det er en af måderne at få
erstattet de mange medlemmer der enten har udmeldt sig, eller bare undladt
at forny medlemskabet.

> ...så konklutionen må være, at DCU kun er
> for dem der har børn og os der ikke har børn, bare er med til at
> betale de rabbatter man opnår, når man er medlem af DCU og har børn.

Man kunne meget let få den tanke - men der er da flere som er glade for at
kunne deltage i de fællesture som de enkelte kredse arrangerer.

Endelig er der mange der melder sig ind, bare for at få et campingpas - ofte
i den tro, at det er det eneste sted man kan få det. Det er forkert (og
dyrt) at tro det - se eventuelt nærmere på http://campingstuff.dk

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Citer kun det du svarer på eller kommenterer - og gør det under det
citerede. Smid det væk, som du ikke direkte kommenterer. Det står

Fra : PHK

Dato : 06-01-03 20:07

"Sharan" <sharan@adr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
har
> børn, bare er med til at betale de rabbatter man opnår, når man er medlem

10 overnatninger for 1.100 kr. er et af de nye tiltag DCU har taget. Tilmed
gælder det for alle de personer der er anført i dit campingpas. Strøm er
ekstra.

Gælder kun DCU-pladser.

--
_
|_|

Fra : Niels Wiberg

Dato : 06-01-03 23:15

"PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Tilmed
> gælder det for alle de personer der er anført i dit campingpas. Strøm er

Det er 1200 kr for 11 overnatninger og så er pladsgebyr og strøm inkluderet.
Venlig hilsen
npw

Fra : PHK

Dato : 07-01-03 12:42

"Niels Wiberg" <niels.wiberg@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det er 1200 kr for 11 overnatninger og så er pladsgebyr og strøm
inkluderet.

Damned - jeg kunne ikke huske hvor jeg havde set det, kunne ikke finde det -
og havde altså husket forkert.

Men jeg mener helt sikkert det er plus strøm.

Ellers er der sgu ikke mange penge tilbage til DCU :)

--
_
|_|

Fra : Peter

Dato : 07-01-03 13:28

Hej

Er du sikker på det er i DCU-regi? _ Det ligner mere Camping Check (Fransk)

Jeg kan ikke finde det på DCU´s hjemmeside.

Hvor har du set det?

m.v.h.

Peter, Odense

Fra : PHK

Dato : 07-01-03 15:09

"Peter" <petit@mobil.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er du sikker på det er i DCU-regi? _ Det ligner mere Camping Check
(Fransk)

Campingcheck koster 100 kr. pr. overnatning :)

> Jeg kan ikke finde det på DCU´s hjemmeside.

Det kunne jeg ...

http://www.campister-imellem.dk/campisterimellem/showPost.asp?forumPostGuid=
18897&submenuid=0&menuid=2314

DCU-toppen har endog taget sig sammen til at besvare spørgsmålet fra et
medlem, hvilket er helt uhørt, idet siderne ikke er beregnet til
henvendelser til toppen i DCU, menudelukkende information medlemmerne
imellem. Dét skriver de selv!

Meeen når det er til deres egen fordel, kan de vel se imellem tommelfingre
med det!

--
_
|_|

Fra : Steen Larsen

Dato : 07-01-03 17:23

Hej PHK

Det er inklusiv strøm, jeg har lige spurt DCU.

MVH Steen.

Fra : Janne Madsen

Dato : 06-01-03 21:07

Sharan <sharan@adr.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e19c6e7$0$2600$d40e179e@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
har
> børn, bare er med til at betale de rabbatter man opnår, når man er medlem

Hej
Heldigvis er det sådan at det kun er den enkelte selv der kan beregne
fordele og ulemper da vores behov er så forskellige. Eksempelvis får vi
ikke, selv om vi har børn, noget ud af børnerabatterne da vi kva vores
campingmønster ikke benytter os af DCU´s pladser.
Derimod er det efter min opfattelse det billigste sted du kan få det
internationale campingpas, alt indberegnet hvis man skal bruge sådan et. Det
skal vi.
Så betaler færgerabatten på skiferien forøvrigt vores kontingent så for
vores vedkommende er det fordel.
I sidste ende er det din egen måde at holde fri på der bestemmer om det er
en fordel eller ej.

med venlig hilsen
Lennart

Fra : Carsten Stage

Dato : 06-01-03 21:19

In news:KjlS9.89$Ur2.5124@news.get2net.dk,
Janne Madsen typed:

> Derimod er det efter min opfattelse det billigste sted du kan få det
> internationale campingpas, alt indberegnet hvis man skal bruge sådan
> et.

Det kommer lidt an på hvordan man beregner det! Hvis man under alle
omstændigheder er medlem, så kan man jo argumentere for at det er gratis...

Men ser man på den samlede udgift, så skulle dt være billigst her:

http://www.dkcampingclub.dk/dkcc_tilbud.html

> Det skal vi.

Du har måske ikke ret i det... (jeg kender ikke dit konkrete behov - derfor
det lille "måske") - se nærmere på http://campingstuff.dk eller hansemands
sider, eller her:
http://dk-camp.dk/dkcamp_my/start.htm

> Så betaler færgerabatten på skiferien forøvrigt vores kontingent så
> for vores vedkommende er det fordel.

Der har tidligere været flere konkrete indlæg, hvoraf det fremgik at
billetterne kunne købes billigere via flere andre rabatordninger end DCU's.

> I sidste ende er det din egen måde at holde fri på der bestemmer om
> det er en fordel eller ej.

Det giver jeg dig til gengæld helt ret i!

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Janne Madsen

Dato : 06-01-03 23:04

Carsten Stage <stageNOSPAM@fabel.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e19e4c8$0$47408$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> In news:KjlS9.89$Ur2.5124@news.get2net.dk,

> Men ser man på den samlede udgift, så skulle dt være billigst her:
>
> http://www.dkcampingclub.dk/dkcc_tilbud.html

Så skal du da vist lige prøve at prissætte produktet og tælle efter en gang
til men som du selv siger det er jo et spørgsmål om hvordan man beregner
det.

> Du har måske ikke ret i det... (jeg kender ikke dit konkrete behov -
> [...]
Jo tak jeg har været der men forretningsmetoderne omkring campingcard
scandinavia har jeg endnu mindre respekt for end for DCU så det foretagende
kunne jeg ikke drømme om at støtte. Derfor bl.a. har jeg behov for det
internationale campingpas.

> Der har tidligere været flere konkrete indlæg, hvoraf det fremgik at
> billetterne kunne købes billigere via flere andre rabatordninger end
DCU's.

Ja dem har jeg set men der er ikke et eneste af de indlæg der omhandler den
færgerute jeg har brug for rabat til. Men korrekt FDM giver samme rabat på
ruten som DCU. Ellers har jeg ikke set andre foreninger der dækker mit behov
på det område. Forøvrigt skal så lige tælles med de ekstra 150 kr FDM skal
have for det internationale campingpas.
Forøvrigt er jeg også medlem af FDM men de har ikke et ellers ganske
fornuftigt campingblad når prisen tages i betragtning.

> Det giver jeg dig til gengæld helt ret i!

Tak skal du ha

med venlig hilsen
Lennart

Fra : T. Hartung

Dato : 06-01-03 21:29

"Sharan" <sharan@adr.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har også købt ny campingvogn i år og der fulgte da også pænt et tilbud
> med,

Tillykke med den nye vogn håber, du vil få lige så mange glæder som vi med
camping.!!

jeg kunne melde mig i DCU for kun halv pris, jeg har kigget og regnet
> lidt på de tilbud som kan opnåes ved medlemskabog jeg jeg har svært ved at
> se nogen fordel for mig,

Tja DCU er også lige som FDM for de interesserede - man få nemelig 10
spændende blade om alt inden for camping!!

> [...]
har
> børn, bare er med til at betale de rabbatter man opnår, når man er medlem

tja skal vi danskere have overskud ud af alt ?? - men det er nu ikke helt
rigtig alle får rabat som DCU på DCU + der er mange samarbejdspladser med
rabat + færgebiletter+campingpas+plus en slags fællesskab og hobby + en
masse andet+det koster kun 310 kr pr år

.......... men jo fære DCU-medlemmer - jo mere plads til mig

meld dig trykt ind

mvh
T. Hartung

DCU siden 1994 - med store børn uden rabat.

Fra : Arne Keller

Dato : 06-01-03 22:27

On Mon, 6 Jan 2003 21:28:46 +0100, "T. Hartung"
<torben.hartung@noSPAMmail.dk> wrote:

>"Sharan" <sharan@adr.dk> skrev i en meddelelse
>
>Tillykke med den nye vogn håber, du vil få lige så mange glæder som vi med
>camping.!!

Ja, det er alle tiders hobby, med eller uden børn, nyd det.

> jeg kunne melde mig i DCU for kun halv pris, jeg har kigget og regnet
>
>Tja DCU er også lige som FDM for de interesserede - man få nemelig 10
>spændende blade om alt inden for camping!!

Det er der jo delte meninger om, DCU var dengang jeg var medlem svært
tunghør overfor medlemmernes meninger, modsat FDM.

De 10 blade kan bestemt være interessante, men dem jeg har læst har
været temmeligt farvede af annoncørerne.

Men den enkelte må naturligvis afgøre det selv, jeg ville da melde mig
ind til 1/2 pris det første år, så er der god mulighed for at vurdere
både forening, blade og fordele.

> [...]
>rigtig alle får rabat som DCU på DCU + der er mange samarbejdspladser med
>rabat + færgebiletter+campingpas+plus en slags fællesskab og hobby + en

Jeg har 2 børn og har anvendt DCU pladser og rabatter, jeg havde svært
ved at se en forretning i det, jeg kunne have købt tilsvarende ydelser
til samme pris.
Jeg mente bare at det var en god ide at være medlem i en camping
forening, da foreningen ikke ville lytte til medlemmerne forsvandt
ideen lidt.

>......... men jo fære DCU-medlemmer - jo mere plads til mig

Med den holdning formanden ligger for dagen kan du ende med at få
rigtig god plads

>meld dig trykt ind

Enig, brug det første års medlemskab til at vurdere varen.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Klaus Kolle

Dato : 06-01-03 21:28

On Mon, 6 Jan 2003 19:11:59 +0100, "Sharan" <sharan@adr.dk> wrote:

> [...]
>børn, bare er med til at betale de rabbatter man opnår, når man er medlem af

Hvis du alene ser på pengemæssige fordele kommer det jo meget an på
dit mønster for camping forbrug.

Ser du på andre sider kan jo nævnes at DCU f.eks. udgiver et blad, som
vi hver gang glæder os til at læse. Man kan altid finde inspiration
til at prøve noget nyt. Og ja, jeg er klar over at der er en del i
denne gruppe, som aldeles ikke synes om bladet - men man skal læse det
med samme kritiske øjne som når man læser f.eks. Ekstra smøreren eller
Morgenfacisten Jyllands Pesten. Den sidste er dog nok mere seriøs end
den først nævnte, men alligevel farvet.

Du får et campingpas, som jeg også ved at nogle springer op og falder
ned på, men for os gør det nu livet meget nemmere.

Du er med i et fællesskab, som er med til at præge bl.a. den politiske
stillingtagen til campinglivet.

Men det er jo heldigvis et frit land vi lever i og enhver kan vælge
foreningsmedlemsskab efter lyst og behov - dog lige undtaget når det
drejer sig om middelalder-fundamentalistiske fagforeninger.

Klaus

Fra : www.toyota-forum.dk

Dato : 07-01-03 10:52

"Klaus Kolle" <dont-spam-me@ingnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Grunden til at vi er mange der ikke bryder sig om bladet er jo netop fordi
at det er meget farvet, det tager ikke specielt meget hensyn til medlemmerne
og sjovt nok så for campingpladserne de anmelder ( også DCU pladser) rigtig
gode karakterer. Jeg er godt nok selv medlem af DCU men kun pga. af jeg har
et barn som vi så kan få noget rabat på, da vi kommer lidt på en dcu plads i
weekenderne. Så der kan det betale sig, men for min skyld kunne de nøjes med
at sende mig de par sider i deres blad der ikke omhandler hvor gode de er.

Mvh
H.Hvidberg

www.toyota-forum.dk

Fra : PHK

Dato : 07-01-03 13:20

"www.toyota-forum.dk" <2yota@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
med
> at sende mig de par sider i deres blad der ikke omhandler hvor gode de er.

Og så er der også artiklerne der er fyldt med lodrette "sandheder", f.eks.
hvor meget man sparer ved at købe i Tyskland. Ikke et ord om hvad man sparer
ved at købe _direkte_ hos en forhandler i Tyskland (ikke igennem en dansk
forretning), men kun advarsler om sprogforbistring og tyskernes
tilsyneladende mangel på forbrugerbeskyttelse (som er den samme som i hele
EU).

--
_
|_|

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 07-01-03 09:38

Jeg er ikke interesset i DCU, fordi de fører medlemmerne bag lyset, bl.
andet om påstanden, "at der ikke kan spares eller i alle tilfælle, meget
lidt, ved at købe campingvogn i Tyskland", denne påstand er en direkte
usandhed, når de nævner, at det max er 6000 kr. sparet, hvis man var heldig.

Jeg bor så tæt ved grænsen, at vi kan følge priserne hele tiden, og det er
faktisk sådan, at det er op til 30.000 kr at spare ved køb af en ny vogn.

Dette vil så sige, at DCU ikke, som de burde, tager medlemmernes interesse,
men udelukkende campingbranchen`s interesse, og jeg vil ikke betale for, at
foreningen skal varetage interesse der går medlemmernes interesse imod.

Fra : PHK

Dato : 07-01-03 13:22

"Karl-Heinz Hansen" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> faktisk sådan, at det er op til 30.000 kr at spare ved køb af en ny vogn.

Hvilket lige nøjagtigt er det beløb vi sparede ved at købe campingvogn i
Tyskland i 1997. Som en sidegevinst fandt vi et helt "industrikvarter" fyldt
med forretninger der får danske forretninger og danske priser til at være
rent til grin, størrelsesmæssigt og prismæssigt. Prøv at køre en tur til
Reizdorf og tag et kik. Det ligger sydsydøst for Kiel.

--
_
|_|

Fra : Thore

Dato : 07-01-03 14:05

> [...]

>børn, bare er med til at betale de rabbatter man opnår, når man er medlem af

Til lykke med vognen...du/I får _garanteret_ mange gode oplevelser med
den...:)

Som andre skriver, er der lidt divergerende opfattelser af DCU...
I efteråret var der en stor debat om DCU's politik osv.
Så vidt jeg husker gik det meget på politik og deres uvilje til at
modtage kritiske indlæg i bladet.
Men jeg har selv været medlem siden '88...og har da ikke haft noget
videre at indvende....man får jo 10 blade/år....+ campingpasset...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2700 Bronshoj

Fra : PHK

Dato : 07-01-03 15:05

"Thore" <dinotec@pc.dk> skrev i en meddelelse
> On Mon, 6 Jan 2003 19:11:59 +0100, "Sharan" <sharan@adr.dk> wrote:

> Som andre skriver, er der lidt divergerende opfattelser af DCU...

Der er de medlemmer der bare er medlem for at være medlem - og så er der dem
der kan se at det ikke er en forbrugerorganisation, men en .... jeg har en
nummerpladeramme på min campingvogn. På den kunne der have stået

Dansk Campingforhandler Union.

> I efteråret var der en stor debat om DCU's politik osv.
> Så vidt jeg husker gik det meget på politik og deres uvilje til at
> modtage kritiske indlæg i bladet.

Det var nu ikke i bladet (men der har de heller ikke kritiske indlæg, men
masser af roser til sig selv), men på nettet. Kritiske indlæg blev slettet.

Derfor står der rent faktisk på min nummerpladeramme:

Dansk Cencur Union.

> Men jeg har selv været medlem siden '88...og har da ikke haft noget
> videre at indvende....man får jo 10 blade/år....+ campingpasset...

10 blade om året fyldt med annoncer (hvilket er OK) og ukritiske (hvilket
ikke er OK når DCU mener sig selv som en forbrugerorganisation) artikler
fyldt med halve sandheder.

--
_
|_|

Fra : Thore

Dato : 08-01-03 12:07

On Tue, 7 Jan 2003 15:04:55 +0100, "PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> wrote:

>"Thore" <dinotec@pc.dk> skrev i en meddelelse
>
>Det var nu ikke i bladet (men der har de heller ikke kritiske indlæg, men
>masser af roser til sig selv), men på nettet. Kritiske indlæg blev slettet.

Du har ret...jeg huskede forkert...

>10 blade om året fyldt med annoncer (hvilket er OK) og ukritiske (hvilket
>ikke er OK når DCU mener sig selv som en forbrugerorganisation) artikler
>fyldt med halve sandheder.

Jeg tager nu bladets annoncer som en slags produktinfo...det er ikke
hver dag, jeg kommer hos forhandlerne, og ved at læse Camping/Fritid kan
jeg orientere mig om nyheder osv...der er også tests af forskellige ting
til CV'en, og det er da udmærket.

Et fagblad i farvetryk kan næsten kun financieres ved hjælp af annoncer
i dag, ...

Jeg abbonerer da også på 22. år på Berlingske Tidende, selv om 3/4-dele
af en søndags-berlinger er ejendomsannoncer, og jeg bor da ganske
rimeligt i forvejen...men kigger da af og til i annoncerne...

Udover denne avis er der medlemsskab af FDM til ca 450,- (?) pr. år. De
udgiver "Motor" der jo også har en hel del annoncer (bilrelaterede)
....på trods af, at de osse har kritiske bemærkninger/tests om biler og
autoriserede forhandleres "service-eftersyn"

Af og til køber jeg "Bilmagasinet" der jo osse er fyldt med annoncer,
jeg ser TV2 og TVDanmark, selv om der er reklamer...

Vi bliver ikke fri for reklamer, et eller andet sted lever vi nok alle
af, at der bliver solgt nogen produkter af den ene eller anden art.

Men jeg forholder mig nogenlunde afslappet til det...:)
Fortsat godt nytår til alle :)

--
Med venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952

Croma 2.0ie 1993
Pluto 1.2 1996
Adria 502LH 1996

(fjern Z'erne hvis du mailer direkte)

Fra : www.toyota-forum.dk

Dato : 08-01-03 13:15

> [...]
>
> Af og til køber jeg "Bilmagasinet" der jo osse er fyldt med annoncer,
> jeg ser TV2 og TVDanmark, selv om der er reklamer...

Nu har de heller aldrig påstået at være en forbrugerorganisation.

> Vi bliver ikke fri for reklamer, et eller andet sted lever vi nok alle
> af, at der bliver solgt nogen produkter af den ene eller anden art.

Du har vist ikke forstået at det ikke er så meget annoncerne at mange er
utilfredse med, men at de påstår at være camping ejernes
forbrugerorganisation, men de kan ikke være kritiske overfor campingbanchen,
men roser den i høje toner og man kan lige vove på at være kritisk overfor
noget og man vil blive "blacklistet", som nogen jo er blevet. Tag FDM f.eks.
de er kritiske overfor autobranchen tager på værkstedsbesøg, hvis DCU gjorde
det ville værkstedet få topkarakter uanset resultatet. Jeg ville
personligligt have det meget bedre med DCU hvis de bekendtgjorde at de IKKE
er campingejerenes organisation, men Campingbranchens håndlanger.

Mvh
H.Hvidberg

www.toyota-forum.dk

Fra : PHK

Dato : 08-01-03 15:01

> [...]
gjorde
> det ville værkstedet få topkarakter uanset resultatet.

Hvor tit læser man i bladet om medlemsproblemer med forhandlere? Problemerne
må da findes, så søde er forhandlerne heller ikke!

Den eneste gang jeg kan huske DCU har hjulpet imod en forhandler var
forhandleren gået fallit - og DCU var _meget_ lang tid om at komme ud af
starthullerne.

--
_
|_|

Fra : www.toyota-forum.dk

Dato : 08-01-03 15:06

> [...]
>
> Den eneste gang jeg kan huske DCU har hjulpet imod en forhandler var
> forhandleren gået fallit - og DCU var _meget_ lang tid om at komme ud af

Kan ikke huske om det var her i gruppen jeg læste om en der havde problemer
med Frederiksværk Caravan center men der konkluderede DCU at der ikke var
noget galt! det er da imponerende gået af en "medlemsorganisation"

Mvh
H.Hvidberg

www.toyota-forum.dk

Fra : Gert Petersen

Dato : 07-01-03 15:11

> [...]
har
> børn, bare er med til at betale de rabbatter man opnår, når man er medlem

Hejsa!!

Tillykke med den nye vogn.

Jeg ved ikke lige hvad man skal bruge campingpasset til for man skal ikke
langt væk fra Danmark så acceptere de kun det rigtige pas, og et dansk
campingpas kan da fåes for under 100kr.

Mvh.

Gert

Fra : Carsten Stage

Dato : 07-01-03 15:33

In news:aven4t$12df$1@news.cybercity.dk,
Gert Petersen typed:

> Jeg ved ikke lige hvad man skal bruge campingpasset til for man skal
> ikke langt væk fra Danmark så acceptere de kun det rigtige pas, og et
> dansk campingpas kan da fåes for under 100kr.

Den hører man tit om...

Jeg kunne ikke drømme om at give mit rejsepas fra mig. Man er i udlandet
forpligtet til at kunne identificere sig på forlangende, og det eneste vi
danskere har til det formål er netop rejsepasset. Hvis en plads kræver at få
det udleveret, så finder jeg en anden. Selvfølgelig kan de få lov til at se,
at rejse- og campingpas stemmer overens.

Noget andet er, at praktisk talt alle europæiske lande er FICC medlemmer og
derfor har de indgået den aftale at det internationale campingpas er gyldig
legitimation.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Gert Petersen

Dato : 07-01-03 17:53

"Carsten Stage" <stageNOSPAM@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

og
> derfor har de indgået den aftale at det internationale campingpas er

Vi giver heller ikke vores pas fra os, pladsen får lov til at tage en kopi
af det.

Gert

Fra : T. Hartung

Dato : 07-01-03 18:24

> [...]
> forpligtet til at kunne identificere sig på forlangende, og det eneste vi
> danskere har til det formål er netop rejsepasset.

Helt enig - jeg er også smuttet fra pladsen hvis det forlanges .. desuden er
det mange år siden - i Italien - jeg er blevet anmodet om passet sidst -
Frankrig/Spanien no problemo - campingpas c'est tres bien!

> [...]
og
> derfor har de indgået den aftale at det internationale campingpas er

Og derfor er det faktisk heller ikke noget problem længere !!

T. Hartung

Der køre VW - Turbo- og ikke vil bytte )) med Carsten Stege

Fra : Carsten Stage

Dato : 07-01-03 18:29

In news:3e1b0c55$0$236$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
T. Hartung typed:

> Der køre VW - Turbo- og ikke vil bytte )) med Carsten Stege

Ved nærmere eftertanke, så vil jeg heller ikke - min Skoda er betalt... ;)

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : PHK

Dato : 08-01-03 15:02

"T. Hartung" <torben.hartung@noSPAMmail.dk> skrev i en meddelelse

> T. Hartung
>
> Der køre VW - Turbo- og ikke vil bytte )) med Carsten Stege

Århh jo - kom nu!

:)

--
_
|_|

Fra : Hans Jørgen

Dato : 24-01-03 14:28

> [...]

se,
> at rejse- og campingpas stemmer overens.

Spis nu lige brød til, vi var i Itailien sidste sommer på Miramare, og der
spurgte de pænt efter rejsepasset (til de der carabineri tror jeg hun sagde,
og dem skal man ikke spøge med) , hun fik dem og 30 sek senere havde hun
kopieret hvad hun skulle og overrakte os passene igen, nul problemer.
Da jeg spurgte om hun ikke ville have campingpasset stod hun længe og kunne
ikke beslutte sig, men sagde dog så at det kunne hun da godt.

Og den der med at så vil jeg bare køre igen, lyder godt, men gør man det
efter 10 timers kørsel, i en situation hvor man ved at reserverede pladser
er nødvendig?

> [...]
og
> derfor har de indgået den aftale at det internationale campingpas er

Ja hvad det int.nationale camppas måske kan bruges til er rabat, men den kan
også fås på andre måder mange steder, eksempelvis ved at bestille via
nettet, osv.

> Med venlig hilsen,
>
> Carsten Stage

vh
Hans Jørgen

Fra : Carsten Stage

Dato : 24-01-03 14:51

In news:3e313f59$0$71651$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Hans Jørgen typed:

> [...]
> jeg hun sagde, og dem skal man ikke spøge med) , hun fik dem og 30
> sek senere havde hun kopieret hvad hun skulle og overrakte os passene

Det er en OK måde at løse problemet på.

> Da jeg spurgte om hun ikke ville have campingpasset stod hun længe og
> kunne ikke beslutte sig, men sagde dog så at det kunne hun da godt.

Det er pladsens eget valg, om de vil have campingpasset.

> Og den der med at så vil jeg bare køre igen, lyder godt, men gør man
> det efter 10 timers kørsel, i en situation hvor man ved at
> reserverede pladser er nødvendig?

Hvorfor tror du at jeg ikke ferierer i Italien...

Nej, det er da et problem - men jeg *vil* ikke opholde mig i et fremmed
land, uden at have den eneste dokumentation for hvem jeg er på mig. Så jeg
ville køre, med de ulemper det medfører. Endelig, så tror jeg aldrig at jeg
vil planlægge en tur til et sted hvor reservation er nødvendig, det
ødelægger lidt af ideen med at være campist. Så kan man lige så godt
bestille et hotel i en turistfælde...

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Gismo

Dato : 25-01-03 00:59

Carsten Stage wrote:

> [...]
> reservation er nødvendig, det ødelægger lidt af ideen med at være
> campist. Så kan man lige så godt bestille et hotel i en turistfælde...

Vi har været på marina de venezia og de vil også have det røde pas.
ok med mig, Kører vi en tur til slovenien beder jeg bare om passet, og får
det uden problemer, når vi kommer tilbage aflevere jeg det igen, (det er
ikke
nødvendigt da det er til registrering over formyndigheder) men så bliver det
ikke
stjålet i campingvognen mens vi er andre steder.

Jeg håber at det snart er slut med passet som legitimation og at kørekortet
kan
bruges, det har de fleste på sig hele tiden, jeg fik det smarte kort som
skulle
EF standardiseres fra 1987, nu er der kommet et nyt men det er vist heller
ikke EU standard, så det har nok lange
udsigter.

Fra : Steen Larsen

Dato : 25-01-03 23:27

Hans Jørgen wrote:
> [...]

> rabat, men den kan også fås på andre måder mange steder,
> eksempelvis ved at bestille via nettet, osv.

Hej Hans Jørgen.
Kan du uddybe det med rabatter, eks. via nettet?

MVH Steen.

--

\\\\!////
-(o o)-

Fra : Peter \(2970 Hørshol~

Dato : 07-01-03 18:53

Sharan wrote:
> [...]
at DCU kun er
> for dem der har børn og os der ikke har børn, bare er med til at
> betale de rabbatter man opnår.............

Vi har haft campingvogn i et par år og tager jævnligt på camping. Sjældent på
DCU-pladser, bl.a. fordi vi gerne vil have swimmingpool på pladsen.

Alligevel kunne vi ikke drømme om at opsige vort DCU-medlemskab, med mindre der
pludseligt viste sig en landsdækkende forening, der var bedre.

310 kr. om året er måske 200 dyrere end et "almindeligt" campingpas. Men hvis
jeg ikke har råd til det, har jeg altså større problemer at slås med.
Det svarer til 1 (én) overnatning med strøm på de pladser vi plejer at besøge
eller 1/3 tankfuld til Citröen'en.

Så ærligt talt mener jeg, at at al den snak om, at det er for dyrt med de 310
kr. er lidt morsom. (Især når man tænker på at alle faktisk kan få rabatter de
kan bruge til noget)

Det var altså min mening, selvom jeg egentlig ikke har brugt DCU til ret meget
(endnu) og mildt sagt ikke er glad for "betalte" artikler som den om hvor
farligt det er at købe CV i Tyskland.

Mange glade campinghilsner fra

Peter (der glæder sig til at en ny sommersæson starter)

Fra : T. Hartung

Dato : 07-01-03 19:39

"Peter (2970 Hørsholm)" <MCpeterrFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3e1b133a$0$47046$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Alligevel kunne vi ikke drømme om at opsige vort DCU-medlemskab, med
mindre der
> pludseligt viste sig en landsdækkende forening, der var bedre.

Ditto her !!!

> [...]
> jeg ikke har råd til det, har jeg altså større problemer at slås med.
> Det svarer til 1 (én) overnatning med strøm på de pladser vi plejer at

Præcist!!!

> Så ærligt talt mener jeg, at at al den snak om, at det er for dyrt med de
310
> kr. er lidt morsom.

Helt enig det er Penuts!!!!

> [...]
meget
> (endnu) og mildt sagt ikke er glad for "betalte" artikler som den om hvor

.......... Kom lad os brokke os...
............. Det er vist det vi bedst til ..........

Steffen Brandt - TV2

> Peter (der glæder sig til at en ny sommersæson starter)

Også mig

mvh.
T. Hartung
Der også har betalt sin VW -Turbo som en andes Skoda

Fra : Carsten Stage

Dato : 07-01-03 20:17

I har da selvfølgelig helt ret i, at vi taler om småpenge - og det er da
heller ikke der at den største anstødssten findes.

Det handler i langt højere grad om noger principielt...

Landsformanden siger ét i sine ledere - og gør noget helt andet.

Man kalder sig en "medlemsstyret forbrugsforening" - men optræder nærmere
som branchens beskytter

og meget meget andet.

At det så koster noget at være til grin, oplever man mange steder, men
sjældent i så høj grad som det er tilfældet med DCU.

Det handler ikke om at spare Kr. 2-300 om året, men mere om at det er
hovedløst at støtte en forening der fylder medlemmerne med løgn.

> ......... Kom lad os brokke os...
> ............ Det er vist det vi bedst til ..........

Hehe - det er der noget om - men utilfredsheden med DCU er meget konkret.

Man kan da vælge at støtte DCU økonomisk ud fra et filantropisk synspunkt -
men i et foreningsland som Danmark bør DCU stramme sig en del op, og leve op
til det det ansvar de påtager sig og dels de udmeldinger vi har set fra
landsformanden samt den konstruktive kritik mange har bidraget med...

Men vi må hellere stoppe foreningsdebatten her . den er ifølge gruppens
fundats uønsket!

> Peter og T. Hartung (der glæder sig til at en ny sommersæson starter)

Deltidscampister...

Rigtige campister opererer ikke med sæsoner, men camperer hele året...

Fra : Gert Petersen

Dato : 07-01-03 22:51

> Rigtige campister opererer ikke med sæsoner, men camperer hele året...

HØRT!!!!!

Gert Petersen

Fra : T. Hartung

Dato : 07-01-03 23:30

"Gert Petersen" <dokpet@city.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Med frygt for at vi taber tråden .... men jeg har ikke "råd" til at campere
heleåret med de gas- og elpriser ......jeg skal jo betale mit medlemskab til
DCU - hehe

..... og (lidt trekantet) når man campere hele året - så har man jo ikke
noget at glæde sig til - vel !!! )))

mvh
T. Hartung
Der rejser på skiferie i Østrig næste uge ........ med 50 herre og ingen
koner <8o)

Fra : Janne Madsen

Dato : 08-01-03 00:35

T. Hartung <torben.hartung@noSPAMmail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e1b5425$0$119$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> .... og (lidt trekantet) når man campere hele året - så har man jo ikke
> noget at glæde sig til - vel !!! )))
> T. Hartung
> Der rejser på skiferie i Østrig næste uge

Har du prøvet at tage campingvognen med? Det kan man faktisk godt glæde sig
til. Jeg tager til sverige i næste uge, med konen, 50 mænd lyder lidt
anstrengende. Bliver der tid til ski?

mvh
Lennart Sørensen

Fra : T. Hartung

Dato : 08-01-03 17:31

"Janne Madsen" <argo.ls@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Ja nu er det jo et "sidespring" - men det er vel i orden når der ikke er en
gruppe for skilløber !!

> Har du prøvet at tage campingvognen med? Det kan man faktisk godt glæde
sig
> til.

Var faktisk tæt på at tage til Montafon, Østrig i 2000 på en påsketur med
CV - men konen sprang fra og vi røg til Jesperhus - (hvor vi også fik sne
hehe...)

Jeg tager til sverige i næste uge, med konen,

Har også haft lyst hertil - DCU lavede ture til Bränas i ugerne 7 og 8 for
forhandler ..... øh - medlemmerne - unsdkyld men igen konen - det blev
en hytte der!!

50 mænd lyder lidt
> anstrengende. Bliver der tid til ski?

Ja da - masser af ski - jeg skal jo ikke vente på konen (hehe) og 50 mand
der alle kan klare sig selv hvis en skulle falde fra - desuden skal vi ned
og "glatte" sneen til uge 10 - der vil konen og børnene nemlig afsted - med
mig !! (hehe)

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 08-01-03 08:50

Det har ikke noget, at gør med, 310 eller 1000 kr. Det har noget at gøre
med, at DCU ikke varetager medlemmernes, men campingbranchen`s
interessesphære, når den skriver direkte usandheder om handel med
campingvogne i Tyskland contra Danmark. Og vuderer man, at den er
utroværdig, ja så melder man sig ikke ind. Og derfor har jeg undladt, at
blive medlem af DCU.

DCU skal forholde sig, enda, særdeles kritisk over for campingbranchen, det
skylder DCU sine medlemmer.