Muligt med hastighedsbegrænsning på Linksy~
Fra : Esben Kolind Laustru~

Dato : 06-01-03 14:34

Vi er nogle stykker der deler en ADSL forbindelse vha. TDC's Linksys router,
og jeg ville høre om det var muligt at begrænse downloadhastigheden hos den
enkelte bruger så vi "deles" om båndbredden. Jeg har en 256/128 forbindelse,
og det optimale var, at hastigheden blev delt i 256 / X hvor X er antallet
af brugere.

(Dvs. hvis vi var to brugere der brugte forbindelse (X = 2) -> 128 kbit pr.
mand. Hvis vi var fire brugere (X = 4) -> 64 kbit pr. mand).

Det kan selvfølgelig lade sig gøre hvis jeg har en permanent serverstående
der styrer forbindelsen, men det har jeg ikke. Er der så en anden mulighed?

Esben

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 06-01-03 14:58

"Esben Kolind Laustrup" <esben@ezben.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der styrer forbindelsen, men det har jeg ikke. Er der så en anden mulighed?

Nogen netkort kan begrænse max. hastigheden på netkortet, men det er meget få.
Jeg ville sætte en lille linux server op til ta gøre det, hvis jeg var dig ;)

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : Hotol

Dato : 07-01-03 11:02

Ja, hvis du vælger den model med 8 porte og QOS