Outlook Inbox Repair Tool
Fra : ..::jmj::..

Dato : 06-01-03 11:21

Hvis man har anvendt subj. på en defekt .PST fil, og operationen ikke
lykkes, findes der så andre brugbare værktøjer til at redde PST-filen, eller
skal man afskrive den..?

--
...::jmj::..
Her lades alt håb ude...

Fra : pre

Dato : 06-01-03 16:55

Hvis du på forhånd har opgivet så er alt tabt. Jeg kan nemlig ikke se
hvilken Outlook du har så du må selv være kreativ og se på Export, se på
de enkelte mapper, og selvsagt på selve filen (Som regel gennem Outlook
i dag som har en højreklik menu rtil formålet.)
Mange gemmer på et .pst i håbet om ...

© pre 2002

:
:
: --
: ..::jmj::..
: Her lades alt håb ude...
:
:

Fra : ..::jmj::..

Dato : 07-01-03 06:45

"pre" <skrivtil@gruppen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de enkelte mapper, og selvsagt på selve filen (Som regel gennem Outlook
> i dag som har en højreklik menu rtil formålet.)

Jeg ved ikke lige hvad håb har med en defekt .PST-fil at gøre
Men, klienten kører mod en Exchange-server, PST-filen bliver anvendt som
offline synkronisering, og den er (som denne tråd) blev startet med at
indikere) defekt.
Klienten er med andre ord en bærbar computer, der anvendes både på
lokalnettet og på farten, offline-synkroniseringen sikrer tilgængelighed til
relevant korrespondance når man ikke er tilsluttet lokalnettet. PST-filen er
i øvrigt ret omfangsrig med en størrelse i omegnen af 2 Gb.
Microsoft's Inbox Repair Tool giver op overfor filen, og spørgsmålet var, om
der fandtes andre værktøjer der eventuelt kan redde PST-filen?

--
...::jmj::..
Her lades alt håb ude...

Fra : pre

Dato : 07-01-03 13:33

Det faktiske svar er NEJ. Der findes ikke andre officelle værktøjer til
det brug. Utrolig mange har brugt både tid og kræfter på at redde den
filtype, flere har haft heldet med sig.
Hvis det var mig der sad ved dit klaver, så ville det vare max ½ time
med at afprøve diverse muligheder - men - her er det gode spørgsmål:
Hvis filen er synkroniseret med en anden, hvorfor så ikke kopiere den,
fjerne den dårlige, og når Outlook brokker sig, fortæl hvor filen
liger.?

[...]

: > --
: >
: > mvh
: > © pre 2002
: >
:

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-03 20:29

> [...]
om
> der fandtes andre værktøjer der eventuelt kan redde PST-filen?

Det er værktøjet scanpst, der redder pst-filer. Har du prøvet det? Søg efter
det med søge-funktionen.
Er du opmærksom på, at den synkroniserede pst-fil på den bærbare ligger som
en ost-fil (off-line-store)?

Men det er dog pst-filen som du bør lave scanpst på mens du er online. Måske
det er nødvendigt at slette ost-filen, hvis det er den, der kokser - Outlook
laver så selv en ny ved næste synkronisering.

Hjælper det dig videre?

Mvh
Anette Linnea

Fra : ..::jmj::..

Dato : 08-01-03 06:46

"Anette Linnea" <alr (a) tdc.dk> skrev i en meddelelse
SNIP

> [...]
Outlook
> laver så selv en ny ved næste synkronisering.

Jeg har kæmpet med scanpst.exe, den knækker ved 7. gennemløb
Gad vide om der ligger en øvre filstørrelse på en PST-fil?
Jeg var ikke opmærksom på .OST, vil prøve at tage et kik på den.
Mener du, at der udover PST også ligger en OST lokalt på den bærbare?
Kunne man forestille sig at de var rimelig identiske, i så fald kunne man
måske omdøbe OST-filen og se om der var liv i den.
Egentlig mener jeg ikke at kunne huske at der var en OST fil, det ville også
være et enormt ressource-spild at have 2 identiske filer hver på 2 Gb
liggende for at få sin post offline.

--
...::jmj::..
Her lades alt håb ude...

Fra : ..::jmj::..

Dato : 08-01-03 15:23

> "Anette Linnea" <alr (a) tdc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Var en smut indenom en amerikansk nyhedsgruppe, og det ER størrelsen der er
gal: max 2Gb!!
Der findes et værktøj til at "kappe" lidt af filen (data-tab), men til
gengæld kan man redde størstedelen af informationerne.
Bare til orientering...

--
...::jmj::..
Her lades alt håb ude...

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-03 16:34

> [...]
> Der findes et værktøj til at "kappe" lidt af filen (data-tab), men til
> gengæld kan man redde størstedelen af informationerne.

Jeg kan fortælle dig, at vi har erfaring for at pst-filer på over 150 MB kan
give problemer, så allerede ved den grænse råder vi brugerne til at dele og
og lægge data i nye hovedarkiver.
Jeg er selv netop i går blevet ommærksom på de muligheder du nævner. Til
interesserede er her et link:
http://www.slipstick.com/problems/repair2gbpst.htm

Mvh
Anette Linnea