MS Windows
briani 27239
Windoze studielicens...
Fra : H3nrik V!

Dato : 05-01-03 22:12

Hejsa!

Jeg overvejer at købe en XP studieversion til min maskine, da denne kan
erhverves for kr. 695. Versionen er en opgradering. Jeg kunne tænke mig den
danske version, men problemet er så, at i følge forhandleren kan den
opgradere fra *danske* versioner af Win98, ME, NT4 og 2000. Det har jeg
ikke... Jeg har en W98 OEM på den bærbare - uden CD; og det er ikke der den
skal installeres, ellers har jeg kun engelske OS. Men erfaring har vist at
sprogversion og locale settings har det godt med at være ens.

Derfor spørger jeg: Er det muligt at installere en opgradering fra en
engelsk sprogversion? Og er det i orden iflg. licensbetingelserne?
Alternativt må jeg jo ta' den på engelsk, som koster det samme...

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : H3nrik V!

Dato : 05-01-03 22:17

"H3nrik V!" <vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> wrote in message

> Derfor spørger jeg: Er det muligt at installere en opgradering fra en
> engelsk sprogversion? Og er det i orden iflg. licensbetingelserne?
> Alternativt må jeg jo ta' den på engelsk, som koster det samme...

Og jeg læste så gruppen igennem og fandt et brugbart svar... Det kan man...!
Ved nogen om MS har en holdning til det?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-01-03 05:59

De er ligeglade med om det er samme sprogversion. Du skal dog huske at
du ikke bare kan opgradere henover en engelsk version med en dansk
fordi der er flere biblioteker der er forskellige. Start fra bunden.
Indsæt CD'en når du bliver spurgt efter noget at opgradere fra.

On Sun, 5 Jan 2003 22:17:24 +0100, "H3nrik V!"

Fra : H3nrik V!

Dato : 06-01-03 08:50

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
> [...]
> fordi der er flere biblioteker der er forskellige. Start fra bunden.
> Indsæt CD'en når du bliver spurgt efter noget at opgradere fra.

Takker! Overvejer dog at købe en OEM i stedet - licensbetingelserne er
ændret så man _ikke_ må benytte licensen efter endt uddannelse - og jeg er
færdig til sommer. Spørgsmålet er så om man skulle satse på at der alligevel
er en ny Windows ude til den tid, så man ikke gider XP længere...!

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-01-03 21:37

Det kan jeg sige med sikkerhed at der ikke vil være.
Det eneste som snart kommer er diverse Server versioner af WIN XP og
det er nok ikke lige det du leder efter.

On Mon, 6 Jan 2003 08:49:57 +0100, "H3nrik V!"

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 06-01-03 08:31

"H3nrik V!" <vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> --
> /H3nrik!
>
> If it ain't broken - break it... Then - fix it...

På qxl.dk kan den faktisk købes for helt ned til 575,-

Carsten Pedersen

Fra : H3nrik V!

Dato : 06-01-03 08:48

"Carsten Pedersen" <refre@mail.tele.dk> wrote in message

> På qxl.dk kan den faktisk købes for helt ned til 575,-

Cool... Tak!

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 06-01-03 17:06

Det forstår jeg ikke helt !! - Du kan KUN købe winXP Pro opgraderingen til
studielicens hvis du ER studerende eller underviser !!! - det betyder at
hvis du IKKE er dette kan du IKKE købe på studielicens.
Og det betyder derimod IKKE at du IKKE må bruge winXP Pro efter endt
uddannelse da du jo erhvervede det UNDER uddannelse...!!
Jeg selv er studerende og har lige bestil winXP Pro studielicens til 620kr
ved Zitech...
-Niels-

H3nrik V! <vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:avbc5h$bub$1@sunsite.dk...

Fra : Leony

Dato : 07-01-03 12:06

"Niels Bjørk Pedersen" <njb.pedersen@12mail.dk> skrev i en meddelelse

> Og det betyder derimod IKKE at du IKKE må bruge winXP
> Pro efter endt uddannelse da du jo erhvervede det UNDER
> uddannelse...!!

Dette er hvad Microsoft skriver om sagen:
Hvad sker der efter min studietid?
En Student License kan kun købes som studerende, og må ikke anvendes efter
endt uddannelse.
http://www.microsoft.com/danmark/license/student/

Hvor har du dine oplysninger fra?
Mener at licensbetingelserne blev lavet om for kort tid siden.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : H3nrik V!

Dato : 07-01-03 21:05

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message

> [...]
>
> Hvor har du dine oplysninger fra?
> Mener at licensbetingelserne blev lavet om for kort tid siden.

Det gjorde de nemlig, ja. Kunne jeg lokke dig til at quote hele Niels Bjørk
Pedersens indlæg - det ligger nemlig ikke på sunsite - medmindre det
selvfølgelig er hvad der essentielt, du _har_ quotet...!

Fra : Carsten Holck

Dato : 09-01-03 08:20

Leony wrote:
> [...]
>
> Hvor har du dine oplysninger fra?
> Mener at licensbetingelserne blev lavet om for kort tid siden.

Jeg tror man skal have fat i de komplette regeler, for det matcher jo ikke
hvad der står på samme side
*******
For at kunne købe Microsoft Student License skal du være studerende, elev
eller lærer, på fuldtid eller deltid, ved en af følgende godkendte
uddannelsesinstitutioner:
*********'
hvis man er lærer hvornår ophører så ens studietid??

svjh var der noget med at hvis man havde et barn i folkeskolen så kunne en
study licens installeres på forældrenes PC, men det kræver at man ser _hele_
licensaftalen

--
Med Venlig hilsen
Carsten Holck

Malling Support ApS, Vesterbygade 14, DK-9520 Skørping, Denmark
Tel.: +45 9833 9688 Fax.: +45 9833 9687

Fra : M_abs

Dato : 01-04-03 18:42

> [...]
en
> study licens installeres på forældrenes PC, men det kræver at man ser

Jeg vil hellere vide hvad dansk lovgivning siger til sådan licens, om man
under dansk lov så er "tvunget" til at holde op med at bruge ens studyware.

Fra : Per Rønne

Dato : 01-04-03 18:45

M_abs <M_abs@oncable.dk> wrote:

> Jeg vil hellere vide hvad dansk lovgivning siger til sådan licens, om man
> under dansk lov så er "tvunget" til at holde op med at bruge ens studyware.

Jeg har andetsteds set at man /ikke/ er tvunget til at opgive en sådan
uddannelseslicens ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Madsen

Dato : 07-01-03 21:16

H3nrik V! skrev:

> Kunne jeg lokke dig til at quote hele Niels Bjørk
> Pedersens indlæg - det ligger nemlig ikke på sunsite

Fordi at han indleder emnelinien i hans indlæg med Sv:
Mange newsservere filtrerer automatisk sådanne indlæg fra.

Du kan se det her:
<http://news.trc.dk/?article=lKhS9.26116%24Hl6.3010820@news010.worldonline.dk&server=dknews.tiscali.dk>

Madsen.

Fra : H3nrik V!

Dato : 07-01-03 21:43

> Fordi at han indleder emnelinien i hans indlæg med Sv:
> Mange newsservere filtrerer automatisk sådanne indlæg fra.

Jeps, det ved jeg!

> Du kan se det her:

<http://news.trc.dk/?article=lKhS9.26116%24Hl6.3010820@news010.worldonline.d
k&server=dknews.tiscali.dk>

Takker!

Det ser jo altså ud til at Niels har set de 'gamle' licensbetingelser -
eller selv fortolker. Det kunne være man skulle kontakte Zitech, hvis de nu
har en 'ældre' XP liggende som studyware, og de licensbetingelser der er med
følger de tidligere regler. Dem kan man vel ikke ændre - hvis produktet er
købt med ét sæt regler kan man vel ikk eændre reglerne så de, der _har_ købt
er ringere stillet eller?

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 08-01-03 19:46

OK- det var de gamle licensbetingelser jeg så på...
Anyway hvordan skulle MS kunne tjekke om man stadig bruger efter endt
studietid, jeg selv går på uni og jeg ved ikke hvornår jeg vil været færdig
med mit studie da det jo kommer an på om jeg bare skal have en cand.mag
eller mag.art eller hvis jeg er heldig Phd. - Yderligere så kan man jo tage
flere kurser bag efter og så man man stadig under uddannelse...
Sel skole elever kan købe på studielicens - jeg kan ikke se hvordan MS
skulle kunne tjekke om man bruger sin licens efter endt studietid !!
-Niels-

H3nrik V! <vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:avfe4v$b5a$1@sunsite.dk...