Skærme
Fijala 3554
Damn.. modtaget defekt skærm
Fra : Martin S.

Dato : 05-01-03 21:28

Hej, jeg har lige fået pakket min dejlige (troede jeg)
Samsung TFT 152 B MM 15" skærm ud. Den ser jo dejlig ud.
Men så ser jeg at at "baggrundsbelysningen" i højre hjørne og nedadtil
fortil er fuldstændig hen i vejret. Der er for kraftig lys, mens øvre
venstre hjørne og opadtil er for mørk.
Det må da næsten være en hardware fejl. Jeg har checket ALLE menuer igennem
og ja jeg har leget lidt med kontrast osv. for at "ophæve" virkningen. MEn
det er uacceptabelt..
Hvad gør jeg...? Jeg har købt i Multimedieexperten.dk men er der ikke noget
med at Samsung har Onsite garanti på deres skærme... hvem skal jeg så have
fat i ? Jeg spørger nu, for jeg kan ikke vente med at få svar på det før i
morgen. !
Men der er heldigvis ingen pixelfejl.... :D

Plz.. help..
Martin S

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-01-03 22:20

"Martin S." <real_warhawk@[removedette]hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3e18958c$0$71666$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
før i
> morgen. !
> Men der er heldigvis ingen pixelfejl.... :D

Hvis du har købt den i en netbutik, har du 14 dage til at ophæve købet,
og få dine penge tilbage. Det er nemmere end at få mm til at bytte den,
og bruger du onsite garantien risikerer du at få en skærm der er 1 år
gammel.

- Martin

Fra : Anders [4200\)

Dato : 05-01-03 22:58

> og bruger du onsite garantien risikerer du at få en skærm der er 1 år
> gammel.

Nej da....ikke når det er en helt ny skærm. Det er vist først efter et år
eller 2 at de så bytter den til en brugt. Sådan var det ihvertfald med
Anovo, og ifølge garanti m.m. har han jo også krav på en ny. Så jeg ville nu
roligt kontakte Samsung (InfoCare?!?) og få den hentet.

Mvh. Anders

Fra : Herbert

Dato : 05-01-03 23:07

"Martin S." <real_warhawk@[removedette]hotmail.com> wrote in message
> [...]
> morgen. !
> Men der er heldigvis ingen pixelfejl.... :D

Hej Martin

Du skal gå ind på www.antaservice.se og fejlmelde den, som DOA inden for 7
dage efter købet og så får du sikkert en ny. Har selv lige fået byttet min
757NF for 3 gang. Men nu er alt som det skal være.

Håber det hjælper dig lidt på vej. Ellers har jeg både mail og telefon nr.
på Anta's service chef.

Erik

Fra : Martin S.

Dato : 05-01-03 23:31

"Herbert" <herbert007@hotmail.com_remove> skrev i en meddelelse

> [...]
> 757NF for 3 gang. Men nu er alt som det skal være.
>
> Håber det hjælper dig lidt på vej. Ellers har jeg både mail og telefon nr.

Tak Erik.. Det vil jeg så gøre... synes sgu bare det er underligt med de
lysforhold på skærmen.

Jeg prøver..
Martin

Fra : Herbert

Dato : 05-01-03 23:57

> Tak Erik.. Det vil jeg så gøre... synes sgu bare det er underligt med de
> lysforhold på skærmen.

Ingen årsag. Kender intet til din skærm

/Erik

Fra : Martin S.

Dato : 05-01-03 23:37

> [...]
> 757NF for 3 gang. Men nu er alt som det skal være.
>
> Håber det hjælper dig lidt på vej. Ellers har jeg både mail og telefon nr.

Glemte lige... Dækker Antaservice.se ligegyldigt hvor skærmen er købt i DK,
bare det er en Samsung ?
Troede at onsite-garantien var dækket af forskellige små-firmaer afh.
hvilken forhandler man havde købt den af.. men i bakspejlet kan jeg da godt
se at en større som dækker hele landet er bedre...

Mvh. Martin S.

Fra : Herbert

Dato : 06-01-03 00:00

> [...]
godt
> se at en større som dækker hele landet er bedre...

Det vil jeg tro. De skulle så vidt jeg ved. Dække hele norden. Og det er
onsite. Du får en anden skærm med posten samt en returseddel. Så er det
bare,at pakke den gamle skærm i den nye kasse og så afsted til posthuset.
Men ellers tjek hjemme siden. Tale evt. med forhandleren.

/Erik

Fra : / / dentro / /

Dato : 05-01-03 23:43

[...]

Shit mand! Nu får jeg helt svedige håndflader! Jeg har også lige bestilt en
Syncmaster 152B fra samme sted. Dog uden højtalere som din vist har. Den
skulle komme i morgen. Åh ååh.... Håber sq den er i orden.

/ / dentro / /

Fra : Martin S.

Dato : 05-01-03 23:54

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Syncmaster 152B fra samme sted. Dog uden højtalere som din vist har. Den
> skulle komme i morgen. Åh ååh.... Håber sq den er i orden.

Et andet problem jeg har er sådan set at jeg fik pakken d. 3 januar i år..
Fakturaen er dateret d. 27/12-02..
Så det med at erklære DOA indenfor 7 dage er vist udelukket... det gælder
vist forhåbentlig fra jeg har modtaget pakken. Nå - må se hvad der sker,
ellers returnerer jeg skærmen indenfor de 14 dage

Martin

Fra : Herbert

Dato : 06-01-03 00:03

> [...]
> vist forhåbentlig fra jeg har modtaget pakken. Nå - må se hvad der sker,
> ellers returnerer jeg skærmen indenfor de 14 dage

En anden mulighed er,at hvis den er købt over nettet. Så har du 14 dags
returret og kan få pengene tilbage. Og den løsning ville jeg nok vælge.
Ellers må du jo skrive i din fejlmelding, hvordan det forholder sig......

/Erik

Fra : Martin S.

Dato : 06-01-03 17:15

> En anden mulighed er,at hvis den er købt over nettet. Så har du 14 dags
> returret og kan få pengene tilbage. Og den løsning ville jeg nok vælge.
> Ellers må du jo skrive i din fejlmelding, hvordan det forholder sig......

Jeg har i dag snakket med multimedieexperten... Det forholder sig sådan at
det ER antaservice.se som varetager DOA.
Hvis jeg havde problemer med dateringen af fakturaen ifht. hvornår jeg
modtog pakken, så skulle de (m-e) nok hjælpe til.. Så ingen problemer der...
Man gør sig jo altid sine tanker og mere til... :D

Tak for hjælpen...

Martin

Fra : / / dentro / /

Dato : 06-01-03 17:39

[...]

Pyha. Så er det altså ikke for ingenting at de har det e-mærke.

/ / dentro / /

Fra : Martin S.

Dato : 06-01-03 18:18

> [...]
> : Man gør sig jo altid sine tanker og mere til... :D
>
> Pyha. Så er det altså ikke for ingenting at de har det e-mærke.

Så kan du nøjes med at få svedige hænder af at skovle sne måske :D

Hygge
Martin