OS X og windows/web server halløj
Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 08-03-01 10:44

Jeg sidder i et blandet netværk og undrer mig over, at min OS X beta ikke
kan se win-maskiner.
Jeg ved ikke meget om tingene, men jeg troede, at når kernen i OS X er
unix(?) eksisterede der bedre mulighed for at snakke med win-maskiner end
med den gamle OS 9. Der har jeg jo Dave, men jeg troede at apple ville
inkludere lignende funktioner i selve styresystemet. Nogen der ved noget om
det?
Samtidig benytter jeg OS 9's indbyggede personlige webserver, men jeg savner
PHP-extensions i forhold til mit studie om samme.
Har OS X mulighed for sådanne? Er apache-servere ikke unix-baserede og kan
der tages noget fra dem mht. læsning og fortolkning af f.eks. PHP?
Ved jeg overhovedet hvad jeg snakker om?
Med dreamweaver UltraDev 4 kan jeg køre ASP, men har ikke prøvet det.
Desuden er det også PHP jeg søger. Kan man udvide UltraDev med sådanne
extenstions?

Med evnlig hilsen Poul

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 08-03-01 11:10

Poul Skovmand Thingholm <skovmand@mac.com> writes:

> Jeg sidder i et blandet netværk og undrer mig over, at min OS X beta ikke
> kan se win-maskiner.

Der er ikke noget SMB understøttelse i Public Beta. Samba vil sikkert
blive oversat relativt hurtigt, og ellers vil Dave sikkert også komme.

> Samtidig benytter jeg OS 9's indbyggede personlige webserver, men jeg savner
> PHP-extensions i forhold til mit studie om samme.

Apples Personal Websharing er en meget lille webserver. Der er ikke
mulighed for hverken PHP eller CGI.

> Har OS X mulighed for sådanne? Er apache-servere ikke unix-baserede og kan
> der tages noget fra dem mht. læsning og fortolkning af f.eks. PHP?

Ja. Ja og Ja. Søg lidt på nettet, start f.eks. med
http://www.macosxhints.com/

--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : MacMac

Dato : 08-03-01 14:03

I brevet "yehwva0k1vq.fsf@vertigo.daimi.au.dk" skrev Thomas Bjørn Andersen
(bjorn@daimi.au.dk) den 08/03/01 11:10:

> Der er ikke noget SMB understøttelse i Public Beta. Samba vil sikkert
> blive oversat relativt hurtigt, og ellers vil Dave sikkert også komme.

Dave skulle komme højst 3 mdr. efter frigivelsen, hvilken vil sige omkring
den "rigtige" frigivelse til sommer:
http://maccentral.macworld.com/news/0011/02.dave.shtml

Venlig hilsen
Morten

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-03-01 16:42

Poul Skovmand Thingholm <skovmand@mac.com> wrote:

> Jeg sidder i et blandet netværk og undrer mig over, at min OS X beta ikke
> kan se win-maskiner.

Du skal indstalere SAMBA.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg er boligløs i København fra 1 april