Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Q: RAW edit i Photoshop !
Fra : Peter

Dato : 05-01-03 18:56

Ville prøve at redigere RAW billedformat i
Photoshop 6.0.
RAW formatet er fra Canons .CRW -filer
Men de kan ikke åbnes i Photoshop,
formatet understøttes ikke kommer den op med.

Mangler jeg en plugin, eller ?

ACDSee åbner og redigere dem fint.

Fra : Preben Andersen

Dato : 05-01-03 19:07

"Peter" <s@email.dk> wrote in message
> Ville prøve at redigere RAW billedformat i
> Photoshop 6.0.
> RAW formatet er fra Canons .CRW -filer
> Men de kan ikke åbnes i Photoshop,
> formatet understøttes ikke kommer den op med.

Brug programmet RAW Image Converter, som følger med kameraet.

mvh
Preben

Fra : Peter

Dato : 05-01-03 19:23

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Peter" <s@email.dk> wrote in message
>
> Brug programmet RAW Image Converter, som følger med kameraet.
>
> mvh
> Preben

Ja OK, selvfølgelig,
mange tak...

Fra : max

Dato : 06-01-03 05:34

> Brug programmet RAW Image Converter, som følger med kameraet.
>
> mvh
> Preben

Bibble og Qimage er måske også noget du kan bruge indtil Adobe
får implrmenteret Raw support i Photoshop..
max

Fra : Thomas

Dato : 06-01-03 10:16

Peter <s@email.dk> wrote:

> [...]
> RAW formatet er fra Canons .CRW -filer
> Men de kan ikke åbnes i Photoshop,
> formatet understøttes ikke kommer den op med.

Hej Peter

I den software der følger med kameraet findes der også en plug-in til
Photoshop, der kan bearbejde billederne. Softwaren kan bl.a. downloades
fra www.canon.co.uk (Det engelske websted køre langt hurtigere end både
det danske og www.canon.com)

Hilsen

Thomas

Fra : KASO

Dato : 07-01-03 11:31

"Thomas" skrev d. 06-01-03 10:16 dette indlæg :

> [...]
>
> I den software der følger med kameraet findes der også en plug-in til
> Photoshop, der kan bearbejde billederne. Softwaren kan bl.a.

Hvor finder du denne plug-in ?

Jeg kan godt læse filerne direkte fra kameraet til PS - men hvis jeg
først overfører filerne via kortlæser til harddisken, kan jeg ikke læse
dem herfra (under XP - i Win98, kan Twain-driveren godt bruges til at
læse fra harddisken, men det WIA-driveren under XP kan kun læse fra
kameraet).

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas

Dato : 07-01-03 13:07

KASO <KASO.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
> dem herfra (under XP - i Win98, kan Twain-driveren godt bruges til at
> læse fra harddisken, men det WIA-driveren under XP kan kun læse fra

Det kan jeg ikke svare på. Jeg køre det på Machintosh, og her fungere
det fint.

Hilsen

Thomas

Fra : Lars

Dato : 06-01-03 15:13

> [...]
> RAW formatet er fra Canons .CRW -filer
> Men de kan ikke åbnes i Photoshop,
> formatet understøttes ikke kommer den op med.

Øh - min ACDSee v3.0 kan ikke åbne crw-filer - altså RAW-filer - er det
nødvendig med en plugin?

Mvh
Lars

Fra : Peter

Dato : 06-01-03 16:34

"Lars" <lars9999@NOSPAMexcite.com> skrev i en meddelelse

> "Peter" <s@email.dk> wrote in message

> Hej Peter
>
> Øh - min ACDSee v3.0 kan ikke åbne crw-filer - altså RAW-filer - er det
> [...]

Det ved jeg ikke om du kan få til ACDSee v3.0,
jeg bruger version 5. med Fotocanvas (editor)

Peter