MS Windows
briani 27239
chkdsk
Fra : den glade dreng

Dato : 05-01-03 18:41

jeg kan ikke få chkdsk til at virke i win 98, hvorfor virker det ikke?

kan heller ikke få start menuen frem uanset om jeg bruger f8 eller ctrl
hvad skyldes det?

hilsen

Per

Fra : BOH

Dato : 05-01-03 19:27

den glade dreng wrote:
> jeg kan ikke få chkdsk til at virke i win 98, hvorfor virker det ikke?
>
> kan heller ikke få start menuen frem uanset om jeg bruger f8 eller
> ctrl hvad skyldes det?
[snip..]

Prøv SCANDISK.EXE

--
Mvh Morten

Fra : den glade dreng

Dato : 05-01-03 21:00

"BOH" <no@mails.thanx> skrev i en meddelelse

> [snip..]
>
> Prøv SCANDISK.EXE

nej, vil bruge chkdsk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-01-03 21:40

"den glade dreng" <per1665@grafisk.dk> skrev :

>nej, vil bruge chkdsk

Så må du skifte til en Windows NT-version.
(NT 3,51, NT 4, 2000 eller XP).

Hvad mener du med, du vil bruge chkdsk?

Fra : den glade dreng

Dato : 05-01-03 22:41

> Så må du skifte til en Windows NT-version.
> (NT 3,51, NT 4, 2000 eller XP).
>
> Hvad mener du med, du vil bruge chkdsk?

fordi den er nemmere, og den virkede da i win. 95 og selvfølgelig i dos

Fra : Crank

Dato : 05-01-03 23:39

"den glade dreng" <per1665@grafisk.dk> skrev

> fordi den er nemmere, og den virkede da i win. 95 og selvfølgelig i dos

Måske, du ikke har angivet path.
Check lige først, om filen findes: c:\windows\command\chkdsk.exe
-Crank
-- http://www2.dkX.dk

:::::::::::::::::::::::::::::::::
-- http://FairSite.dk -- har startet PRISKRIG på hosting og navne.
TOP service og et s·u·v·e·r·æ·n·t brugerinterface.
Klik ind og prøv demoen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-01-03 23:43

"den glade dreng" <per1665@grafisk.dk> skrev :

>fordi den er nemmere, og den virkede da i win. 95 og selvfølgelig i dos

Ikke så vidt jeg husker, men den findes altså ikke i Win 9x/me.

Fra : Crank

Dato : 06-01-03 08:04

> Ikke så vidt jeg husker, men den findes altså ikke i Win 9x/me.

Filen findes faktisk i min Win98SE DK i mappen \windows\command\
og jeg har ikke problemer med at bruge den.

-Crank
-- NetArt

Fra : Edmund

Dato : 06-01-03 16:39

Crank wrote:
> "Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Filen findes faktisk i min Win98SE DK i mappen \windows\command\
> og jeg har ikke problemer med at bruge den.

Den er samme sted i min Win98 1st

--
Mvh Edmund

Fra : Rudi Stegen

Dato : 06-01-03 17:59

Hej Edmund, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Den er samme sted i min Win98 1st

Den findes skam også i Win95 og Win95 OSR2. Jeg kan ikke huske Win95,
men fra og med Win95 OSR2 og opefter vil den ikke tjekke harddiske med
FAT32 [1], kun give oplysninger om antal brugte/ubrugte bytes o.l.

[1] Om den vil med FAT16 husker jeg ikke.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-01-03 13:06

In article <06dh1v4844q3mi7rl5vhl0oimmma31ncn1@dtext.news.tele.dk>,
knudgert@mail.tele.dk says...
> Ikke så vidt jeg husker, men den findes altså ikke i Win 9x/me.

Er du sikker?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-01-03 13:05

In article <au5h1v0i2a7leci0f4cfqq06ueomadsslu@dtext.news.tele.dk>,
knudgert@mail.tele.dk says...
> Så må du skifte til en Windows NT-version.
> (NT 3,51, NT 4, 2000 eller XP).

Ikke korrekt.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 07-01-03 01:33

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Så må du skifte til en Windows NT-version.
> (NT 3,51, NT 4, 2000 eller XP).

Hvorfor være så avangeret. chkdsk fandtes også i
DOS3.3

mvh
Henning