Tandbørstning??
Fra : Nimo

Dato : 05-01-03 17:06

Hej Gruppe!

Jeg har læst flere steder at man bør børste tænder på katte, men samtidig
også, at det kan være temmelig vanskeligt!
De gråstribede vil helt sikkert helst være fri, og deres tænder og tandkød
ser fint ud.. men det er jo ingen garanti for at det ikke ændrer sig på et
senere tidspunkt!
Så nu er jeg, for min samvittigheds skyld, nødt til at spørge!

Hvad gør i andre?

Mvh Nina PB, Misifuzz og Lucyfuzz

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 05-01-03 18:28

> Jeg har læst flere steder at man bør børste tænder på katte, men samtidig
> også, at det kan være temmelig vanskeligt!
>
> Hvad gør i andre?

Hej Nina
Her børster jeg ikke tænder på mine tre katte. De får dog tørfoder.
Endvidere så bliver kattenes tænder renset ved den årlige vaccination.

Mvh
Vibeke

Fra : Katrine Nederby

Dato : 05-01-03 20:25

"Nimo" <nipabr@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> senere tidspunkt!
> Så nu er jeg, for min samvittigheds skyld, nødt til at spørge!

Jeg blander Hill's Oral Care i det alm. tørfoder (Hill's og Eukanuba). Oral
Care pillerne er større og giver kattenes tænder lidt mere at arbejde med.
De alm. piller kan et par af dem nemlig sluge uden at tygge. Det ser ud til
at virke, for de har lige fået erklæret fine bisser hos dyrlægen i forb. med
den årlige vaccination

Andre supplerer med daggamle kyllinger eller gnaveben. Det skulle også være
godt for tænderne. Desværre synes mine misser at råt og kogt kød er ulækkert

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Nimo

Dato : 06-01-03 00:15

Det er jo fremragende!!
Min samvittighed får det straks bedre!

Kats'ne her får RC indoor og vi supplerer med Oral Care, og jeg kan uden
problemer kombinere med råt og/eller kogt kød også.. (de er altædende..)
Jeg venter med at bekymre mig til jeg får en ordentlig grund så!

Mange hilsner fra Nina