? fisk sammen med Discuis
Fra : hans

Dato : 05-01-03 16:24

Hej

er der nogen der kan fortælle mig hvilke andre fisk man kan have sammen med
discus - der kan tåle en varmekur ?
mvh
hans

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 05-01-03 20:00

"hans" <andersen@jafnet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> er der nogen der kan fortælle mig hvilke andre fisk man kan have sammen
> [...]

Jeg har haft succes med pragtsmerlinger og hypanicistrus zebra maller (L46).
Sidstnævnte er dog hundedyr men også fantastisk flot. Herudover kunne jeg
FORESTILLE mig at kampfisk, dværggurami og måske også scalarer kan tåle den
kortvarige temp. stigning til 35 grader.

Torben
http://home1.stofanet.dk/discus-fever.dk

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 05-01-03 21:23

"Torben Mathiassen" <torben.mathiassen@stofanet.dk> wrote in message

> [...]
den
> kortvarige temp. stigning til 35 grader.

Hej Torben.
Undskyld jeg spørger, men hva får dig til at tro at kampfisk tåler en så høj
temperatur som 35 grader, selv over en kort periode ????? Mine bliver totalt
dvaske, hvis tempen stiger til mere end 30 grader, og jeg ville nok tro at
jeg ville tage livet af dem ret hurtig, hvis jeg udsatte dem for en så høj
temperatur.
Bare sådan lidt nysgerig :)
Hilsen Ditte

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 05-01-03 23:43

"Ditte Cecilie Simonsen" <ditte@godjenta.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg ville tage livet af dem ret hurtig, hvis jeg udsatte dem for en så høj

Ikke andet end at jeg har set billeder, læst beretninger og set en
privatoptaget video om asiatiske "fiskemarkeder" hvor sælgere af kampfisk
holdt dem på markedet i bagende solskin, hver indpakket i en lille
plastikpose ophængt på et stativ. Temperaturen i disse poser skulle efter
sigende have været urimelig høj.
Men lad nu være med at bede mig om en kilde, for det kan jeg ikke længere
huske. Det er vel omkring 5 år siden jeg så og læste det.

Fra : Pernille Impey

Dato : 06-01-03 18:37

> [...]
> Men lad nu være med at bede mig om en kilde, for det kan jeg ikke længere
> huske. Det er vel omkring 5 år siden jeg så og læste det.

De kan i kortere perioder tåle helt op til 40 graders varme, men det er
rigtigt at de ikke er så "friske" mellem 30 og 40 grader. Men som sagt, i en
kortere periode kan de godt tåle det. -Benhård lille fisk.

Pernille

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 06-01-03 16:07

"hans" <andersen@jafnet.dk> writes:

> er der nogen der kan fortælle mig hvilke andre fisk man kan have sammen med
> discus - der kan tåle en varmekur ?

Jeg har slæbt rød neon, guppyer (ja, nogen vil vel kalde det blasfemi
at have dem sammen med discus), sommerfugle cichlider og rundhovedet
cichlider igennem en varmekur. Der var ikke nogen af dem der så ud
til at tage sig synderligt af det.

/Esben
--
Oh Lord give me patience... NOW!