Print af DOS programmer på IP-adresse?
Fra : Bo Otterstrøm

Dato : 05-01-03 15:20

Jeg har en HP 2100 printer koblet op til mit netværk og alt fungerer fint
bortset fra at jeg ikke kan komme til at printe ud fra mine gamle DOS
programmer.. Jeg kører XP-prof. på min maskine.

Nogen gode råd? På en anden maskine kan jeg lave capture print (under
Win98 - men tilsyneladende ikke under XP)

Fra : Jan Tvorup

Dato : 05-01-03 17:13

Jeg kan huske fra "gamle dage", at Windowsprintere og DOS-programmer
ikke altid fungerede sammen. DOS-programmerne sendte ikke et signal til
printeren om at gå igang.

Dengang skrev jeg et Windows-program, der sendte det signal. Programmet
er desværre gået tabt i en oprydning for lang tid siden. Omvendt er det
jo heller ikke sikkert, at det er det, der er galt i din situation.

/Jan

Fra : Tex Tofte

Dato : 06-01-03 23:27

Hej

Brug NET USE LPT1 \\pchvorprinterertilsluttet\printersharenavn

Tex