Find den rigtige kat for dig - vejledende!~
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 05-01-03 15:05

Hejsa allesammen.

Skvattede lige over den her test på Animal Planet's hjemmeside:

<http://animal.discovery.com/guides/cats/selector/selector1.jsp>

Den er ret sød.
God fornøjelse.

MvH Aragorn_dk

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 05-01-03 15:19

Jeg fik 97 % til Norsk skovkat
og 91% til main coon... læg lige mærke til at den norske skovkat er hvid

Hilsen Randi Der æææææælsker alle sine katte

Fra : Camilla Larsen

Dato : 05-01-03 15:23

prøvede den lige...og som resultat fik jeg min egen yndlingsrace
nemlig Maine Coon*S*

--
Camilla

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 05-01-03 15:36

"Aragorn Elessar" <aragorn@welles.dk> wrote in message
> Hejsa allesammen.
>
> Skvattede lige over den her test på Animal Planet's hjemmeside:

> [...]

Hej igen.

Hmm, jeg fik 'Tonkinese' (- kender ikke det danske navn), 'Siberian', Ocicat
og Maine Coon.
Dejlige misser da. Nogen der kender de danske navne for 'Siberian' og
'Tonkinese'?

MvH Aragorn_dk

Fra : Camilla Baird

Dato : 05-01-03 16:06

> [...]
> og Maine Coon.
> Dejlige misser da. Nogen der kender de danske navne for 'Siberian' og

Tonkineser og Sibirisk (skov)kat.
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 05-01-03 16:08

"Camilla Baird" <mail@korat.dk> wrote in message

Ocicat

> [...]

Jammen a' sige' tak te', Camilla

MvH Aragorn_dk

Fra : Pernille og Jesper

Dato : 05-01-03 15:52

Hej Aragorn,

> Nogen der kender de danske navne for 'Siberian' og
> 'Tonkinese'?

Siberian er såmænd den sibirske skovkat, som vi ikke har ret mange af
her i landet. Tonkaneseren (hedder det vist) er ikke godkendt i FIFe og
findes næppe heller i DK (bortset fra ups'er som f.eks. Jacobs Scottie),
men det er en krydsning mellem siameser og burmeser.

/Pernille

Fra : Pernille og Jesper

Dato : 05-01-03 15:49

*gnæk gnæk* 98% på skovkat og 97% på MCO så jeg har vist valgt
rigtigt! Iøvrigt foreslog den bl.a. Cymric og Scottish Fold, men de
spurgte jo heller ikke om hvordan man havde det med katte der så
mærkelige ud!

/Pernille

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 05-01-03 17:33

"Pernille og Jesper" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rigtigt! Iøvrigt foreslog den bl.a. Cymric og Scottish Fold, men de
> spurgte jo heller ikke om hvordan man havde det med katte der så

Nej, jeg blev nærmest oversvømmet med "mærkelige" katte *G*. Nogle af
topscorerne var Manx, Cymric og Scottish Fold - og længere nede på listen
fik jeg bl.a. American Wirehair, Devon Rex og Japanese Bobtail. Jeg fik også
sjældne racer som Bombay, Chartreux og Snowshoe.

Nå, topscoreren blandt de "almindelige" var briten - hmm, dem er jeg nu ikke
så vild med. Så går det bedre med Ragdoll (93 %) og Norsk Skovkat, Birma og
Russian Blue med 91%. Men hvad Exotic og Perser gør på min liste, det må
guderne vide!*GG*

Mvh. Else.
--

www.geocities.com/gyldenk

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 05-01-03 16:04

Gisp! Her foreslår den Sphinx! Hvad har jeg dog gjort galt??
Hvordan får man mon den sibiriske kat frem, det er jo den jeg vil ha' !
Dorthe

Aragorn Elessar skriver:

Fra : Bente Jepsen

Dato : 05-01-03 19:47

"> Gisp! Her foreslår den Sphinx! Hvad har jeg dog gjort galt??

Ja osse til mig. Men heldigvis også Ocicat og Burmeser, så der blev jeg
beroliget igen

Hilsen
Bente

Fra : Trine A.

Dato : 05-01-03 20:25

Hvor blev huskatten af ?? *gg* Jeg får højeste score på Japanese Bobtail,
Balinese, Snowshoe, Tonkinese, Turkish Van og Burmese...kan de være fordi
jeg har svaret at de gerne må snakke meget??

/Trine, den lykkelige ejer af 2 ustyrligt snakkende husmisser

"Bente Jepsen" <bente.jepsen@antispam.mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e187d98$0$1746$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : "Carsten Sørensen"

Dato : 05-01-03 16:00

On Sun, 05 Jan 2003 15:05:21 +0100, Aragorn Elessar wrote:
> <http://animal.discovery.com/guides/cats/selector/selector1.jsp>

Æsj, endnu en test hvor Birma'en vinder... jeg tror snart jeg må møde
sådan en fætter :)

Carsten Sørensen

Fra : Bjørn S

Dato : 05-01-03 17:00

Carsten Sørensen wrote:
> Æsj, endnu en test hvor Birma'en vinder... jeg tror snart jeg må møde
> sådan en fætter :)

Det tror jeg nu bestemt ikke du vil fortryde
Eneste minnuser må være hvide hår overalt, og lidt kort levetid (ca.10 år
gennemsnitlig).
---
mvh
/Bjørn - tidligere Birmaejer, og Birma bliver nok også den næste

Fra : "Carsten Sørensen"

Dato : 05-01-03 17:14

On Sun, 05 Jan 2003 16:59:46 +0100, Bjørn S wrote:
> Det tror jeg nu bestemt ikke du vil fortryde Eneste minnuser må
> være hvide hår overalt, og lidt kort levetid (ca.10 år
> gennemsnitlig).

Nå, min newsreader har et problem med UTF-8 ser jeg, beklager.

Det var da sjovt (misforstå mig nu ret) med den korte levetid, ved man
noget om hvorfor det er sådan?

Carsten Sørensen

Fra : Christina Kausmally

Dato : 05-01-03 20:46

Hej Bjørn og Carsten,

(det her med de hvide hår er sandt nok...)men bare sådan for at være lidt
modsat,
vil jeg lige kommentere det her med alderen.
Nu har jeg kun været birma-opdrætter i 10 år, og det lader da til at mine
ældste birma'er
er "still going strong". (7-9-13)
Men også birmaerne bosat hos venner og bekendte bliver da pænt over de 10
år.
Flere på omkring 15 år, og sunde og raske.

Min egen dyrlæge pointerede engang, at hans erfaring var at birmaen er
en meget sund racekat og at de har en rimelig høj levealder.

For lige at citere fra birma-klubbens hjemmeside,
"Citat fra Smådyrlægernes formand, Anne Sørensen: "Den Hellige Birma
er den sundeste racekat. Vi har 220 af slagsen i vores konsultation"(år
2002))

Nu behøver I ikke bide hovedet af mig, da dette er skrevet med et smil.
Jeg er klar over, at der er mange sunde racekatte derude.
Desuden mener jeg heller ikke nødvendigvis, at sundhed har med levealder at
gøre.
Et eller andet sted ville jeg måske foretrække en kat der lever 10 stærke
år,
end 20 hvoraf de sidste 10 er skrantende... Dette har jeg heldigvis ikke
set
hos birmaerne, men man skal aldrig sige aldrig. Det kan vende utroligt
hurtigt,
hvis vi som opdrættere,ikke er opmærksomme på at avle på linier der lever
længe.

Henvendt til Carsten:
det duer bare ikke. Sådan en fætter SKAL du da bare møde. Men pas på.....
De sniger sig ind på livet af dig, og inden du ved af det, er du den
lykkelige
ejer af en SKØØØØNNN birma, der sidder på maven af dig om morgenen,
og bare venter på at du vågner.
Du er velkommen til at komme her, og møde 8 af slagsen.
Hvis du tør, nu har jeg jo advaret dig

--
MVH
Christina Kausmally

Fra : "Carsten Sørensen"

Dato : 05-01-03 22:55

On Sun, 05 Jan 2003 20:45:41 +0100, Christina Kausmally wrote:
> Du er velkommen til at komme her, og møde 8 af slagsen.
> Hvis du tør, nu har jeg jo advaret dig

Hehe, mange tak for tilbuddet, det vil jeg lige overveje om jeg tør :)
Det er jo ikke fordi jeg ligefrem mangler liv i hytten med Tortie og Fru
V. Jeg har altid syntes det var en umådelig smuk mis, og det er jo ret
sjovt at den så åbenbart samtidig skulle passe til mig.

Carsten Sørensen

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 06-01-03 23:21

Hehe, meget pudsigt at have 97% på Ragdoll og 93% på Norsk Skovkat. Havde
dog forventet/håbet at jeg havde lidt mere på skovkattene, når de er i
flertal *S*

Carsten, måske du skulle checke Ragdolls, hvis det endelig skal være, der er
jo 33% Birma i *S*

Og jo, jeg er her stadig, dog endnu mere på sidelinien end normalt *S*

M.v.h. og godt nytår

Lise (og bæsterne, der nyder at have deres mor hjemme næsten konstant p.t.
*S*)