favicon.ico vist straks
Fra : Klitgaard

Dato : 05-01-03 14:02

Hvorfor virker favicon først når man har føjet det til foretrukne? En måde
at få det vist straks efterlyses hvis den findes.

Hilsen
René
http://www2.spejdernet.dk/fjerslev

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 05-01-03 14:15

Klitgaard wrote:

> Hvorfor virker favicon først når man har føjet det til foretrukne?

Det er kun i Explorer, det virker sådan. I Mozilla, Netscape 6+, Konqueror
mv. vises faviconet straks (og så understøttes næsten alle
web-billedformater endda - i modsætning til Explorer, der kun accepterer
..ico-filer).

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Jonas Astrup - HTML.~

Dato : 05-01-03 16:28

Klitgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> En måde at få det vist straks efterlyses hvis den findes.

Tag det eksisterende favicon med musen og "træk og slip" (drag'n'drop) det
ned i selve browservinduet - gentag eventuelt proceduren et par gange hvis
det ikke virker med det samme.

Mvh
Jonas Astrup

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Klitgaard

Dato : 05-01-03 16:39

> Tag det eksisterende favicon med musen og "træk og slip" (drag'n'drop) det

Nu var det ikke så meget mig selv jeg tænkte på min de besøgende på siden.

Fra : Jonas Astrup - HTML.~

Dato : 05-01-03 17:23

Klitgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Nu var det ikke så meget mig selv jeg tænkte
> på min de besøgende på siden.

Ok, så tror jeg ikke der er noget at gøre for IE brugerne...