Tydning: Maren Christens..... ?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 05-01-03 13:24

På adressen http://www.towle.dk/maren.html har jeg lagt et billede der
viser navnet på min ane nr. 225. Det er jo nok oplagt at hun hedder
Maren ChristensDATTER Støvelbæk, men endelsen efter Christens- passer
altså ikke med "datter".

Må jeg be' om et bud?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Steven

Dato : 05-01-03 18:21

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> viser navnet på min ane nr. 225. Det er jo nok oplagt at hun hedder
> Maren ChristensDATTER Støvelbæk, men endelsen efter Christens- passer

Kan der stå: Christenze ?

m.v.h.

Steven

Fra : Niels Nybo Jakobsen

Dato : 05-01-03 21:54

Fra : Niels Nybo Jakobsen

Dato : 05-01-03 21:57

Jeg har været ude for div. mærkværdige endelser, f.eks. "-dag", som jeg har
tolket som "-datter"
Gå ud fra, at hun hedder Christensdatter, og få det bekræftet ved andre
indførsler; hvad hed faderen iøvrigt?

mvh
Niels Nybo Jakobsen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-01-03 08:17

Sun, 5 Jan 2003 21:56:39 +0100, skrev Niels Nybo Jakobsen:

> [...]
>tolket som "-datter"
>Gå ud fra, at hun hedder Christensdatter, og få det bekræftet ved andre

Jeg går naturligvis også ud fra at hun hedder Christensdatter, men
derfor kreperer det mig nu alligevel at der står noget andet

Hendes ophav kender jeg ikke. Faktisk har jeg kun hendes navn eet sted
fra - ikke engang ved børnefødslerne nævnes hendes navn - kun mandens.

Nå pyt, jeg skal nok få skovlen under hende på et tidspunkt, nåt jeg
får mere arkivmateriale om parret.

Venlig hilsen
Kurt Hansen