Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon AF-S DX 12-24 f/4 G IF-ED
Fra : Kim Jeppesen

Dato : 05-01-03 12:46

Nyt objektiv fra Nikon

Fik lige øje på denne for Nikon D-SLR-fotografer særdeles interessante
nyhed.

http://www.nikon-image.com/eng/news_release/2002/afsdx12-24.htm

Mvh Kim

Fra : Morten Winther

Dato : 05-01-03 18:03

> Nyt objektiv fra Nikon
>
> Fik lige øje på denne for Nikon D-SLR-fotografer særdeles interessante
> nyhed.

Ja det er jo efterhånden ikke en nyhed mere. Jeg synes det er en lidt
tvivlsom udvikling, hvis det skal forstås således at Nikon ikke har tænkt
sig at tilbyde en fulllframe DSLR, når nu både Canon og Kodak har vist
vejen.

Glæder mig til at se hvor gode billeder Kodak kan levere med deres 14
megapixel DSLR.

--
Hilsen Morten
www.megapixel.dk - Dit fotoalbum på nettet!

Fra : Tom

Dato : 05-01-03 18:33

> det skal forstås således at Nikon ikke har tænkt
> sig at tilbyde en fulllframe DSLR,

Jeg tror man vil se en PRO serie med full-size CCD, som udnytter de
nuværende objektiver. Og en semi-PRO serie med de nye DX objektiver, hvor
der i højere grad tænkes på prisen.

> Glæder mig til at se hvor gode billeder Kodak kan levere med deres 14
> megapixel DSLR.

Indtil vidre er Canon's ydelse ikke imponerende, kun 3fps, det er ca. det
samme som D100, og det er til en pris på små 100.000,- Full-size CCD'er
vokser ikke ind i himlen, ej heller hvis der ses bort fra prisen.

-Tom-