fortæsket emne...... Messenger + cisco677
Fra : Arne

Dato : 05-01-03 12:30

Hej

Jeg har kigget rundt på diverse dele af indernettet, og kan ikke rigtigt se
at
Kombinationen cisco677 + MS messenger kan fungere sammen, ihvertfald ikke så
længe man bruger NAT.
Jeg er ikke så vild med at slå NAT fra.

Er løsningen kun det ? altså NAT fra og så have en selvstændig DHCP/DNS
server ? eller
hvad kan man gøre ?

Eivind

bør måske lige skrive at jeg sagtens kan skrive meddelser i Messenger, jeg
kan bare ikke få
få tale og video osv igennem

--
Arne - eller ej - Fjern Arne i mail adressen
hvis du vil lave et reply

Fra : Robert Jensen

Dato : 05-01-03 15:07

"Arne" <Eivind.Olsen@ARNEmail.tele.dk> wrote in message
> [...]

> få tale og video osv igennem
>

> --
> Arne - eller ej - Fjern Arne i mail adressen

lige lidt længere nede er der en der har en løsning på problemet.
har dog ikke prøvet det, men laver lige e copy/paste her, så kna du jo lige
prøve og vende tilbage om det virker

-----------------------------------
Jeg har fundet et lille program som er i stand til at lade lyd og video
komme igennem
routeren til Messenger. Følg linket:
http://www.easyfp.com/msn-messenger-directtalk/download.html

Jeg har selv Proaccess med speedstream 5711, og det fungerer helt fint.
Jeg er ikke sikker på at du kan få flere maskiner på lokalnettet til at
fungere med MSN, da du stadigvæk skal åbne nogle porte i routeren.

Mvh

Christoffer

Fra : Arne

Dato : 06-01-03 18:23

tak

Har prøvet det - men har stadig problemer, burde ellers have åbnet i den
anden ende.

Findes der en eller anden profil på messenger hvor man evt kan forbinde sig
til, og hvor man ved at det bare virker,

Jeg tænkte på noget ala et loop af egen stemme ? (hvor uhyggelig den tanke
end er.....)

Eivind